Matthew Valentine får ny rolle i Havila Kystruten

Matthew Valentine får ny rolle i Havila Kystruten

Havila Kystruten har forfremmet Matthew Valentine til en ny «Global Head of Sales», og Irene Gundersen er forfremmet til «Head of Sales Scandinavia & France».

Valentine, som har vært ansatte i Havila Kystruten i fire år, var tidligere Head of Sales for UK, USA, Canada, Australia, Spania, Nederland og Belgia. Før det var han Head of Sales, Developing Markets EMEA hos Hurtigruten.

I tillegg til å beholde det daglige ansvaret for sine eksisterende regioner, vil Valentine nå lede det globale salgsteamet for å etablere nye relasjoner og bygge salg.

Samtidig har Irene Gundersen fått rollen som Head of Sales for Skandinavia og Frankrike. Hun og Pia Kuusisto, Head of Sales for DACH, Finland og Italia, vil begge rapportere til Valentine.

- Etter å ha kjent Matthew i mange år, tviler jeg ikke på at hans kommersielle innsikt og rike erfaring vil være uvurderlig for å bidra til at merkevaren vår vokser globalt. Vi har ambisiøse planer for virksomheten vår, og denne nye stillingen vil være avgjørende for å lykkes, sier salgsdirektør Johanna Hansli i Havila Kystruten.

Valentine mener selskapet er godt rustet for fremtiden.

- Jeg ser virkelig frem til å jobbe med teamet for å utforske nye muligheter og bygge videre på suksessene deres rundt om i verden. Havila Kystruten seiler allerede på batterikraft gjennom UNESCOs verdensarvfjorder, men vi har som mål å drifte hele vår 11-dagers reise langs kystruten utslippsfri innen 2030. Jeg er overbevist om at vår mer miljøvennlige satsning, kombinert med flåten av moderne, romslige skip, gjør oss godt rustet for vekst i årene som kommer, sier Valentine.