De 10 beste gratis AI-avsnittsskaperne

De 10 beste gratis AI-avsnittsskaperne

Av og til kan det være nødvendig med ekstern hjelp for å generere skrivekonsepter.

AI-avsnittsgeneratorer er perfekte for denne oppgaven, og gir deg skriftlige segmenter som kan sette fart på kreativiteten eller fungere som verdifullt innhold i prosjektene dine. Disse generatorene er ideelle når du søker inspirasjon eller trenger innhold for å forbedre det du skriver. Og det beste av alt? De er gratis. Fortsett å lese for å finne de 10 beste gratis AI-avsnittsgeneratorene!

De beste gratis AI-avsnittsgeneratorene

1. HIX.AI – Førsteklasses avsnittsgenerator
  2. Copy.ai – Topp gratis skriving etter tone
  3. NeuralText – Ledende i brukervennlighet
  4. Simplified – Ledende for rask generering av tekster
  5. Anyword – Det beste valget for varierte avsnitt
  6. Scalenut – Overlegen for forbedrede avsnitt
  7. AISEO– Optimal for integrering av SEO-søkeord
  8. HyperWrite – Ideell for lengre avsnitt
  9. Ahrefs – Suveren på flerspråklig støtte
  10. Hypotenus AI – Uovertruffen når det gjelder utvalg av utkast

HIX.AI – Førsteklasses avsnittsgenerator

Det som gjør HIX.AI så attraktivt, er den omfattende dekningen. HIX.AI er en effektiv, gratis avsnittforfatter som gir deg mulighet til å velge nøkkelord, definere tonen og treffe målgruppen presist. Du kan til og med legge til ekstra detaljer, noe som gjør AI-en enda bedre i stand til å skreddersy avsnittet ditt.

Dermed får du et avsnitt som ikke bare passer perfekt til konteksten din, men som også er optimalisert med tanke på SEO.

Dette verktøyet drives av ChatGPT, som tilbyr 1 000 gratis ord ukentlig, pluss premiumabonnementer for flere. Det gjør det også mulig å generalisere opptil fem variasjoner fra ett enkelt spørsmål, noe som er ideelt for å utforske ulike vinklinger.

Priser

Etter gratis bruk begynner abonnementene på $19,99 per måned for 300 000 GPT-3,5 og 10 000 GPT-4 ord. Den ultimate pakken er $99,99 månedlig for ubegrensede GPT-3,5-ord og 50 000 GPT-4-ord.

• Støtter over 30 dialekter
  • SEO søkeordintegrasjon
  • ChatGPT-drevet
  • Opptil fem resultater per forespørsel

• Gratis nivågrenser til 1000 ord ukentlig uten registrering

Prøv HIX.AI Paragraph Generator nå >>

Copy.ai – Topp gratis skriving etter tone

Copy.AIs avsnittsgenerator skiller seg ut med sine ni fargetoner, noe som gjør det mulig å produsere innhold i et spekter fra overbevisende til profesjonelt, og inkluderer til og med muligheten for humor om ønskelig.

Dette verktøyet genererer ikke bare tilfeldige avsnitt. Det er mulig å legge inn en detaljert beskrivelse og flere kulepunkter som hjelper til med å styre genereringsprosessen. Selv om resultatet ikke alltid er feilfritt (noe som er vanlig blant avsnittsgeneratorer), får man som regel et utgangspunkt som kan videreutvikles til en tilfredsstillende tekst.

Priser

En Pro-pakke er tilgjengelig for $49 månedlig, og tilbyr API-tilgang, mens Enterprise-nivået gir ubegrenset antall ord, med kostnader basert på bruk.

Egenskaper

• Et bredt utvalg av tonealternativer
  • Støtter mer enn 95 språk med en oppgradering
  • Inkluderer 2000 ord med kopi i gratisversjonen

Ulemper

• Mangler et mellomalternativ mellom gratis- og pro-nivåer
  • Kostnadsstrukturen for Enterprise-laget er ikke gjennomsiktig

NeuralText – Ledende innen brukervennlighet

NeuralText eliminerer bryet med å navigere gjennom en rekke innstillinger med sitt enkle avsnittsverktøy. Det er bare å skrive inn en artikkeltittel og trykke på generer. Det AI-drevne avsnittsverktøyet tar deretter over, og leverer innhold som er relevant og sammenhengende, selv om det kan mangle litt stil.

Denne brukervennligheten kommer imidlertid med et forbehold. Verktøyets gratisversjon er begrenset til engelsk og har en spesiell språkdrakt, noe som kanskje ikke passer for alle.

Priser

Prisstrukturen begynner på $19 i måneden for å lage 20 000 ord, mens Pro Plan Monthly eskalerer til $119 for tre brukere, som har en samlet grense på 40 000 AI-genererte ord.

• Brukervennlig grensesnitt
  • Generering av søkeord i premium-nivåer
  • Tillater flere brukere under Pro-abonnement månedlig

• Det høyeste prisnivået begrenser brukere til 40 000 ord
  • En ekstra avgift på $19 kreves for ekstra ord i det høyeste nivået

Simplified – Ledende for rask generering av tekster

Simplified lever opp til løftet om å generere tekster "lynraskt" med sin effektive avsnittsgenerator. Så snart en ledetekst er skrevet inn, dukker det opp et avsnitt i løpet av sekunder, forutsatt at brukeren har registrert seg hos Simplified.

Verktøyet navigerer brukeren videre til et tekstredigeringsprogram, og tar høyde for at det er sannsynlig at brukeren ønsker å finpusse teksten. Selv om redigeringsverktøyet er enkelt, er det funksjonelt og tilbyr viktige formateringsverktøy som fet skrift og understreking. Brukerne har mulighet til å utvide det genererte avsnittet, noe som gjør det mulig å lage en omfattende tekst.

Priser

Tilgang til Pro-planen er tilgjengelig for $18 per måned, som inkluderer en kvote på 35 000 ord.

• Aktiverer direkte publisering til Shopify
  • Inkorporerer Grammarly i den betalte planen
  • Forenkler enkel redigering av det genererte avsnittet

• Tekstredigeringsprogrammet tilbyr begrenset funksjonalitet
  • Krever et Pro-abonnement for å få tilgang til merkevarestemmer

Anyword – Det beste valget for varierte avsnitt

Anyword tilbyr de forventede funksjonene til et AI-drevet verktøy for avsnittsskriving, og lar brukerne spesifisere et emne og angi hvilke elementer de ønsker å inkludere i teksten. Den mest fremtredende funksjonen er imidlertid det innovative "Surprise Me"-alternativet.

Ved å velge "Surprise Me" produserer Anyword et avsnitt om et spontant valgt emne. Det er ikke bare underholdende å se hva den kunstige intelligensen finner på, det er også en utmerket inspirasjonskilde som kan gi ideer til egne skriveprosjekter.

Priser

Anyword tilbyr tre prisnivåer: Starter-planen til $39 per måned, datadrevne team til $49 per måned, og Business, som er skreddersydd med tilpassede priser. Alle nivåer kommer med ubegrenset ordgenerering.

• Underholdende "Surprise Me"-funksjon for generering av tilfeldig emne
  • Seks forhåndsdefinerte toner med mulighet for å tilpasse ytterligere
  • Evne til å integrere valgte søkeord i innholdet

Ulemper

• Å lage et avsnitt kan virke intrikat
  • Et noe begrenset utvalg av forhåndsinnstilte toner

Scalenut – Overlegen for forbedrede avsnitt

Scalenut har et dobbelt formål, og fungerer både som en plattform for innholdsoptimalisering og et verktøy for generering av avsnitt. På gratisnivået gir Scalenut muligheten til å lage enkle avsnitt fra grunnleggende instruksjoner. Plattformens sanne potensial kommer imidlertid først til sin rett med betalingsabonnementene, som tilbyr avanserte funksjoner som forslag til søkeord og innholdsoptimalisering underveis i skriveprosessen.

En viktig funksjon som er verdt å merke seg, er Scalenuts redigeringsverktøy, som er utviklet for å gjøre det enklere å integrere foreslåtte søkeord i innholdet ditt. Ved å oppgradere til "Vekst"-pakken forbedres verktøyets kapasitet, og avsnittene optimaliseres automatisk for deg.

Priser

Scalenuts abonnementsplaner varierer fra $39 til $149 per måned, med hyppige muligheter for å sikre 50% rabatt på årlige betalinger.

Egenskaper

• Intuitivt grensesnitt som er enkelt å navigere
  • Avansert søkeordplanlegging og forskningsverktøy
  • Effektive emneforskningsevner

Ulemper

• Innholdsgenerering i gratisversjonen kan være treg
  • Automatiske optimaliseringsfunksjoner krever et betalt abonnement

AISEO – Optimal for integrering av SEO-søkeord

AISEO prioriterer både tone og språklig fleksibilitet, med særlig vekt på "SEO"-funksjonene. Verktøyet gjør det ikke bare mulig å integrere utvalgte nøkkelord i innholdet, men foreslår også ytterligere nøkkelord for å forbedre optimaliseringen.

For å generere et avsnitt krever verktøyet bare en kort skisse av det ønskede innholdet.

Priser

Avsnittsgeneratoren fra AISEO er tilgjengelig for gratis bruk.

• Effektive avsnittsevner
  • Bygger inn brukerspesifiserte nøkkelord i innholdet
  • Tilbyr ulike tone- og språkalternativer
  • Genererer to avsnitt for hver ledetekst

• Begrenset til tre stemmetoner
  • Ytterligere optimaliseringsfunksjoner er bak betalingsmurer

HyperWrite – Ideell for lengre avsnitt

HyperWrites avsnittsgenerator er utstyrt med to forskjellige alternativer for å lage avsnitt: kortform og langform. Langform-alternativet er spesielt gunstig for tekniske dokumenter som krever en grundig analyse av det aktuelle emnet.

I tillegg skiller "Smarter"-funksjonen seg ut ved at den ikke bare genererer et avsnitt umiddelbart, men skriver det i sanntid mens du ser på. Denne tilnærmingen bidrar til en mer nyansert forståelse sammenlignet med den enkle og raske produksjonen i "Raskere"-alternativet.

Priser

HyperWrite AI strekker seg utover dens gratis avsnittsgenerator med et Premium-lag til $19,99 per måned og et Ultra-lag til $44,99 per måned, hvor sistnevnte gir mulighet for økte tegninndata og tilbyr kundestøtte på toppnivå.

• Velg mellom "Raskere" eller "Smartere" tegningsalternativer
  • Alternativet "Smartere" gir direkte skriving av utkast
  • Ideell for å generere detaljerte avsnitt i lang form

Ulemper

• Kvaliteten på utskriften kan være inkonsekvent og mangler noen ganger unikhet
  • Mangler tilpasningsmuligheter for tone eller språk

Ahrefs – Suveren på flerspråklig støtte

Ahrefs' gratis AI-avsnittsgenerator omfatter språk fra engelsk til afrikaans, og dekker dermed nesten alle de store språkene i verden. Denne variasjonen gjør det mulig å lage kontekstuelt relevant tekst for brukere over hele verden og tilbyr en unik oversettelsesfunksjon som gjør det mulig å tilpasse eksisterende innhold til ulike språk.

I tillegg gir verktøyet fleksibilitet når det gjelder å bestemme lengden på avsnittene, fra minimum 15 ord til et ubegrenset maksimum. Hvis du velger ubegrenset lengde, kan det imidlertid føre til lange, tilfeldige avsnitt som vanligvis krever ytterligere redigering for å sikre sammenheng.

Priser

Å bruke Ahrefs AI avsnittsgenerator er helt gratis. Tilgang til Ahrefs' omfattende pakke med SEO-verktøy varierer fra $99 til $999 per måned.

Egenskaper

• Evne til å tilpasse skrivestiler
  • Evne til å generere avsnitt av hvilken som helst lengde
  • Støtte for en rekke språk

• Mangler integrasjon med Ahrefs sine SEO-verktøy
  • Begrenser generering til ett avsnitt per iterasjon

Hypotenuse AI – Uovertruffen når det gjelder utvalg av utkast

Hypotenuse AI har en unik funksjon der den i stedet for å levere ett enkelt AI-generert avsnitt, leverer flere utkast om samme emne. Dette gir brukerne mulighet til å evaluere og velge det avsnittet som passer best for deres behov.

Verktøyet sliter imidlertid av og til med å gi presise instruksjoner, noe som gjør det mer effektivt til å generere korte skriveoppfordringer enn detaljerte avsnitt som skal brukes direkte i artikler eller essays.

Priser

Det individuelle abonnementet er priset til $15 per måned, noe som gir mulighet for generering av 20 000 ord, mens teamabonnementet øker ordgrensen til 90 000 for $59.

Egenskaper

• Genererer flere utkast fra en enkelt forespørsel
  • Tilbyr full tilgang under den gratis prøveperioden

Ulemper

• Mangler en gratisversjon på ubestemt tid
  • Står overfor vanskeligheter med detaljerte spørsmål

Vanlige spørsmål om de beste avsnittsgeneratorene

1. Hvordan skriver AI-avsnittsgeneratorer et avsnitt for meg?

AI-avsnittsgeneratorer bruker det du skriver inn, og konverterer det til sammenhengende tekst ved hjelp av kunstig intelligens. Kvaliteten og hastigheten på resultatet varierer fra verktøy til verktøy, men vanligvis får du et raskt svar som egner seg for en rekke bruksområder. Noen generatorer tilbyr tilpasningsmuligheter, for eksempel tone of voice eller spesifikke målgrupper, for å dekke behov innen blogging, markedsføring og utdanning. Disse generatorene bruker store språkmodeller (LLM) som er trent på omfattende tekstdatasett, noe som gjør dem i stand til å etterligne menneskelig skriving.

2. Er det mulig for en gratis AI-avsnittsgenerator å produsere kvalitetsinnhold?

Ja, forutsatt at den underliggende AI-teknologien er tilstrekkelig avansert. Kvaliteten på innholdet avhenger i stor grad av kompleksiteten til LLM-en som verktøyet bruker. På samme måte som for menneskelige forfattere er det slik at jo "bedre utdannet" modellen er, desto bedre blir kvaliteten på resultatet. Det er imidlertid ikke sikkert at verktøy som bruker mindre avanserte LLM-modeller presterer like godt, noe som understreker parallellen mellom AI-generert innhold og menneskelige skriveferdigheter.

3. Hvordan velger jeg den AI-avsnittsgeneratoren som passer best for mine behov?

Begynn med å identifisere hvilken type innhold du ønsker å lage.

Forskjellige generatorer utmerker seg på ulike områder - noen er optimale for uformell blogging med mulighet til å utforske emner på en kreativ måte, mens andre er designet med funksjoner for å justere tonen eller imøtekomme spesifikke målgrupper.

Hvis du eksperimenterer med generatoren, vil du få et inntrykk av kvaliteten på det du får ut av den, og forskjellene i de underliggende LLM-ene blir tydelige. Viktige aspekter å ta hensyn til er korrekt stavemåte, grammatikk, engasjerende tone og originalitet, og plattformer som HIX.AI sikrer plagiatfritt innhold.

Til slutt spiller pris en avgjørende rolle i beslutningsprosessen. Mange generatorer tilbyr gratisversjoner eller prøveversjoner, men etter å ha utforsket gratisfunksjonalitetene, lest anmeldelser og innhentet tilbakemeldinger fra brukerne, bør du vurdere verktøyenes funksjoner opp mot prisen for å finne det beste valget for ditt budsjett og dine behov.