De 10 beste gratis AI-verktøy for innholdsskaping

De 10 beste gratis AI-verktøy for innholdsskaping

Bannerbeskrivelse: Oppdag de beste AI-verktøyene for å skape overbevisende tekster og blogger.

Kunstig intelligens (AI) er i ferd med å forandre landskapet for innholdsskaping, og maskinlæring og naturlig språkbehandling hjelper enkeltpersoner og bedrifter med å produsere ulike typer innhold, for eksempel blogginnlegg, reklamemateriell og produktbeskrivelser, på en mer effektiv måte.

I denne artikkelen tar vi for oss de 10 beste AI-verktøyene for innholdsproduksjon som er tilgjengelige i dag, og viser hvordan de revolusjonerer innholdsskaping.

1. HIX.AI - Det beste AI-verktøyet for innholdsgenerering
  2. Jasper - Premier AI-verktøy for merkevarebygging
  3. Copy.ai - Optimalt AI-verktøy for begrensede budsjetter
  4. Rytr - Ledende AI-verktøy for små bedrifter
  5. Anyword - Førsteklasses AI-verktøy for markedsføringstekster
  6. Article Forge - Ideelt AI-verktøy for autopublisering
  7. Neuroflash - Det beste AI-verktøyet for europeiske tunger
  8. PepperContent (Tidligere Peppertype.ai) - Det fremste AI-verktøyet for samarbeidende team
  9. Writer - Det ultimate AI-verktøyet for store organisasjoner
  10. Writesonic - Det beste AI-verktøyet for regelmessig bruk

HIX.AI - Det beste AI-verktøyet for innholdsgenerering

Selv om HIX.AI er en relativt ny aktør på AI-arenaen, har den raskt klatret opp til å bli den fremste altomfattende AI-skriveassistenten og overgår konkurrentene med sin dybde og bredde av funksjoner.

Kjernen i HIX.AIs tilbud er Long-Form Article Writer, som utmerker seg i å lage innhold i 8 forskjellige kategorier, for eksempel engasjerende nyhetsartikler, aktuelle produktsammendrag, detaljerte anmeldelser og sammenligninger, alt basert på fakta, uten feil og finjustert for SEO.

I tillegg til dette kraftverket kan HIX.AI skilte med en rekke allsidige verktøy for oppretting og forbedring av innhold.

HIX AI Writer, som er utstyrt med over 120 skrivehjelpemidler, kan raskt forvandle brukerens instruksjoner til førsteklasses, kortfattet innhold som bloggkonsepter, oppdateringer til sosiale medier, fristende taglines og ideer til fortellinger.

HIX Email Writer strømlinjeformer e-postkomposisjon og -svar, slik at brukerne raskt kan produsere førsteklasses e-posttekster.

HIX Chat er en intelligent chatbot som overgår ChatGPT ved å inkorporere webtilgang og bildegenereringsfunksjoner, og tilbyr et omfattende utvalg av funksjoner for å berike samtaler.

For å gjøre det enda enklere å skape innhold introduserer HIX.AI HIX Editor, en tekstredigerer som overgår Notion AI ved å integrere AI-assisterte funksjoner direkte i arbeidsflyten for skriving og redigering. Du trenger bare å skrive "//" for å aktivere disse AI-hjelperne, som integreres sømløst med innholdsutviklingen din.

Ved å integrere HIX All-in-One Chrome-utvidelse kan brukerne dessuten utvide AI-innholdsgenereringsfunksjonene utover HIX Editor til nettleseren, Google Docs og ulike sosiale medieplattformer.

I tillegg til å generere innhold tilbyr HIX.AI også verktøy for grammatikkontroll, korrekturlesing, oppsummering og oversettelse. Denne pakken med funksjoner gjør HIX.AI til en uvurderlig ressurs for bloggere, markedsførere, gründere, utgivere og alle andre innholdsskapere som ønsker å minimere tiden de bruker på monotone og krevende oppgaver.

Priser

HIX.AI presenterer et gratis kontoalternativ som inkluderer 3000 ord månedlig via ChatGPT-3.5. I tillegg tilbyr den ulike betalte planer med forskjellige ordtellingsgrenser, og gir opptil 33 % rabatt for årlige betalinger.

• Grunnleggende: $29,99/måned
  • Pro: $59,99/måned
  • Ultimativt: $129,99/måned

• Lager 8 typer detaljerte artikler i lang form
  • Utstyrer brukere med en rekke AI-skrivehjelpemidler
  • Inkluderer en plagiatkontroll og grammatisk integrering
  • Støtter over 50 språk
  • Aktiverer batchbehandling
  • Fungerer på de banebrytende GPT-3.5- og GPT-4-modellene
  • Tillater tilpasning i henhold til tone og publikum

Ulemper

• Den lange artikkelgeneratoren er ikke tilgjengelig med gratis eller grunnleggende abonnementer

Si farvel til kjedelige oppgaver og generer innhold på en enkel måte ved å bruke HIX.AI.

Jasper - Førsteklasses AI-verktøy for merkevarebygging

Jasper, som opprinnelig ble lansert under navnet Jarvis, ble først rettet mot markedsførere for å lage tekstannonser, men utviklet seg raskt til å bli et ledende AI-verktøy for innholdsproduksjon. Bemerkelsesverdig nok har Jasper fått inn 131 millioner dollar i finansiering i fire runder, støttet av et dusin investorer.

Denne AI-drevne innholdsgeneratoren tilbyr en mengde maler for alt fra blogginnlegg og Facebook-annonser til produktbeskrivelser, som kan forvandle enkle inndata til detaljert innhold av høy kvalitet.

Jasper skiller seg ut ved at den kan tilpasse seg brukerens merkevareidentitet og tone, noe som har påvirket utviklingen av lignende funksjoner i andre verktøy for innholdsgenerering og dermed økt verdien og nytten av denne funksjonen.

Priser

Selv om Jasper ikke tilbyr en gratis konto, tilbyr den en fem-dagers prøveversjon, noe som gir begrenset tilgang til funksjoner, men nok til å evaluere de grunnleggende egenskapene. Abonnementsmodellen inkluderer tre nivåer:

• Skaper: $49/måned, eller $39/måned med årlig forskuddsbetaling
  • Lag: $125/måned, eller $99/måned med årlig forskuddsbetaling
  • Virksomhet: Skreddersydde priser

• Omfattende bibliotek med over 50 maler
  • Interaktiv chatbot
  • Kreativ kunstgenerator
  • Praktisk Chrome-utvidelse
  • Sofistikert stemmeverktøy for merkevaren
  • Språkoversettelse for over 30 språk

Ulemper

• Kan slite med innholdsnøyaktighet på spesialiserte emner
  • Produsert innhold krever ofte streng faktasjekking
  • Kreditter trekkes for alle utganger, uavhengig av brukervennlighet
  • Ingen gratis plan er tilgjengelig, og abonnementskostnadene er på den høyere siden

Copy.ai - Optimalt AI-verktøy for begrensede budsjetter

Den amerikanske oppstartsbedriften Copy. ai, som ble grunnlagt i 2020 av CEO Paul Yacoubian og Chris Lu, har sikret seg 13,9 millioner dollar i risikokapital for å utvikle sitt generative AI-verktøy som skal automatisere produksjonen av innhold som ligner på menneskelig skriving.

Copy.ai er utstyrt med over 90 verktøy og maler som er utviklet for en rekke ulike innholdsbehov, blant annet bloggartikler, salgstekster og digitale reklametekster, produktbeskrivelser for netthandel, bildetekster til sosiale medier og nettstedsinnhold, alt tilgjengelig på mer enn 25 språk. Plattformens brukervennlige grensesnitt legger til rette for automatisk oppretting av innhold basert på utvalgte maler og beskrivelser fra brukeren.

Priser

Copy.AI tilbyr en evig gratis plan som inkluderer tilgang til alle sine 90 verktøy med en grense på 2000 ord per måned. Abonnementsalternativene tilbyr ubegrenset ordproduksjon og ekstra funksjonalitet.

• Pro: $49/måned
  • Enterprise: Skreddersydde priser

Egenskaper

• Et bredt utvalg av maler
  • Samtale chatbot
  • Infobase for kontekstuell bedriftsinformasjon
  • Merkevaretilpasningsverktøy
  • Integrert plagiatdeteksjon

Ulemper

• Enkelte funksjoner, for eksempel stemmeverktøyet for merkevaren, er ikke inkludert i gratisversjonen
  • Selv om plattformen er brukervennlig, er det genererte innholdet av moderat kvalitet og oppfyller kanskje ikke standardene for førsteklasses kopi
  • Innholdsgenereringsprosessen mangler muligheter for forskning og SEO-optimalisering

Rytr - Ledende AI-verktøy for små bedrifter

Rytr ble lansert i april 2021 og er en omfattende skriveassistent som skal eliminere behovet for flere skrive- og redigeringsprogrammer. Rytr ble grunnlagt av CEO Abhimanyu Godara og CTO Atul Yadav, og ble kjøpt opp av Copysmith i oktober 2022.

Plattformen spesialiserer seg på å produsere AI-skapt innhold for ulike brukere, inkludert lokale forhandlere, små bedrifter, bloggere/vloggere, digitale markedsførere og e-handelsplattformer. I tillegg til å generere tydelig og engasjerende innhold, hjelper Rytr også til med idémyldring rundt forretningskonsepter, utforming av oppstartspitcher og utvikling av merkenavn.

Brukerne definerer innholdsbehovene sine og gir innledende innspill for å skape kontekst. Deretter skaper Rytr innholdet, som kan videreutvikles ved hjelp av det integrerte redigeringsprogrammet for rik tekst.

Priser

Rytr tilbyr et gratis abonnement som tillater opptil 10 000 tegn per måned på tvers av alle kombinasjoner av maler, språk og toner. Abonnementsplanene introduserer skreddersydde brukstilfeller og utvidede tegngrenser.

• Spar: $9/måned for 100 000 tegn
  • Ubegrenset: $29/måned for et ubegrenset antall tegn

• Brukervennlig rik tekstredigerer
  • Plagiatoppdagelse
  • Støtter over 40 innholdstyper
  • Forbedrer innhold ved å omformulere, kondensere eller utdype etter behov
  • Spesialisert porteføljesidebygger for profesjonelle forfattere

Ulemper

• Kan produsere irrelevant eller overflødig innhold i lange formater
  • Mangler dybden i SERP-analyse og søkeordforskning funnet i rivaliserende plattformer
  • Brukergrensesnittet samsvarer ikke med nivået av foredling og optimalisering for arbeidsflyter for innholdsskaping som er observert i andre applikasjoner

Anyword - Førsteklasses AI-verktøy for markedsføringstekster

Selskapet, som ble lansert som Keywee i 2013 og omdøpt til Anyword i 2021 i forbindelse med introduksjonen av AI-plattformen for tekstforfattere, er grunnlagt av CEO Yaniv Makeover og VP of R&D Adam Habari, og har virksomhet i både USA og Israel. Anyword har en brukerbase på over 1 million og opplever en bemerkelsesverdig vekst.

Plattformen spesialiserer seg på å automatisere utarbeidelsen av markedsføringstekster for å effektivisere teamets arbeidsflyt og øke salgskonverteringen. Plattformen genererer ulike versjoner av tekster, noe som muliggjør presis målretting på tvers av ulike plattformer. Anywords prediktive analyser identifiserer de søkeordene og frasene som mest sannsynlig vil engasjere potensielle kunder.

Anyword kan produsere et bredt spekter av innholdstyper, fra bloggtitler og disposisjoner til produktbeskrivelser, destinasjonssider, SMS-meldinger, annonser og reklamemateriell, og dekker dermed et omfattende spekter av markedsføringsbehov.

Priser

Selv om Anyword ikke tilbyr en gratis plan, gir den en syv-dagers prøveversjon for potensielle brukere for å utforske funksjonene. Prisstrukturen inkluderer tre abonnementsnivåer:

• Starter: $49/måned, eller en årlig rate på $39/måned
  • Datadrevne team: $99/måned, eller en årlig rate på $49/måned
  • Virksomhet: Tilpassede priser

Egenskaper

• Gjør det mulig å lage personlig innhold med flere versjonsutganger
  • Integrerer med annonsekontoer for å gi prediktiv ytelsesinnsikt og optimaliseringstips
  • Har et innebygd søkeordbibliotek og mulighet for tilpasset søkeordinkludering for å sikre kopirelevans

Ulemper

• Fravær av en gratis plan og relativt høye abonnementskostnader
  • Brukergrensesnittet kan by på utfordringer for nybegynnere på grunn av mangel på omfattende forklaringer for de ulike funksjonene

Article Forge - Ideelt AI-verktøy for autopublisering

Article Forge er utviklet av Glimpse.ai, et amerikansk selskap som spesialiserer seg på AI og maskinlæringsprogramvare, og ble grunnlagt av CEO Alex Cardinell for å levere presist innhold om ulike emner.

Denne plattformen genererer raskt kortfattet tekst om ulike emner uten å duplisere innhold. Brukerne kan gi Article Forge spesifikke instruksjoner om hva som skal inkluderes i innholdet, og de kan også spesifisere hvilke emner som skal unngås, inkludert konkurrenter.

Ved hjelp av en algoritme som ligner på Googles, sørger Article Forge for at innholdet som produseres, er godt egnet for rangering i søkemotorene. Hver artikkel genereres på nytt, noe som minimerer risikoen for duplisering eller plagiering.

Priser

Mens Article Forge mangler et gratis tjenestenivå, tilbyr det en fem-dagers prøveversjon. Abonnementspriser varierer fra $27 til $247 per måned for opptil tre brukere, basert på antall ordgrenser, med 51 % rabatt for årlige betalinger. Tilpassede prisordninger er også mulig for bedrifter.

Egenskaper

• Uanstrengt artikkeloppretting fra søkeord med ett enkelt klikk
  • Evne til å massegenerere innhold
  • Automatisk inkludering av titler, bilder og videoer
  • Kompatibilitet med WordPress og API-integrasjoner
  • Et planleggingsverktøy for direkte WordPress-postpublisering

Ulemper

• Lengre artikler krever montering av flere seksjoner
  • Innholdskvaliteten varierer, noe som ofte krever betydelige endringer for en naturlig tone

neuroflash - Det beste AI-verktøyet for europeiske tunger

Neuroflash ble grunnlagt i Tyskland i 2021 av fire medstiftere og hadde opprinnelig som mål å utvikle egenutviklet programvare for å forutsi effekten av ordvalg. Teamet innså imidlertid raskt at AI har et større potensial når det gjelder å hjelpe bedrifter med å produsere bedre innhold. En viktig bragd for neuroflash kom i mars 2022, da selskapet sikret seg 800 000 euro i finansiering.

neuroflash konsentrerer seg om å generere innhold på tysk og andre europeiske språk, men er også konkurransedyktig på engelsk. Plattformen utmerker seg ved sin evne til å produsere originalt innhold av høy kvalitet med unike tekstanalysefunksjoner.

Neuroflash er utviklet for frilansere, byråer og markedsføringsteam, og gjør det enklere å lage flerspråklig innhold rettet mot ulike markeder, med vekt på overbevisende og fengende kommunikasjon.

Priser

neuroflash tilbyr en gratis plan som inkluderer 2000 ord per måned, full tilgang til skrivefunksjonene, fem AI-genererte bilder og en SEO-analyse. Abonnementsmodellene tilbyr utvidede funksjoner.

• Standard: €30/måned eller en årlig avgift på €300
  • Pro: €80/måned eller en årlig avgift på €800
  • Enterprise: Begynner på €400/måned eller en årlig opsjon på €4000

• Støtter over 100 tekstformater
  • Tilbyr omfattende europeisk språkkompatibilitet
  • Inneholder ContentFlash-generering med et intuitivt redigeringsgrensesnitt og støttende sidefelt

• Mangler et internt plagiatdeteksjonsverktøy
  • Generert innhold kan av og til merkes av tredjeparts plagiatkontrollere
  • Innholdsgenereringsomfanget er begrenset til et utvalgt utvalg europeiske språk

PepperContent - Det fremste AI-verktøyet for samarbeidende team

PepperContent, som ble etablert i 2017 i India av grunnleggerne Anirudh Singla og Rishabh Shekhar, begynte med at duoen selv skrev og redigerte artikler. Hittil har selskapet sikret seg 18,7 millioner dollar i finansiering for å ekspandere til USA og andre internasjonale markeder.

PepperContent er en omfattende plattform for innholdsmarkedsføring og tilbyr en rekke tjenester som omfatter innholdsproduksjon, oppdateringer, analyse, kundeinteraksjon og forskning. Kjernen i verktøykassen er Peppertype.AI, et genereringsverktøy som kan produsere et bredt spekter av innhold, blant annet podcast- og videoskript, blogginnlegg, produkt- og metabeskrivelser, webinnhold og reklametekster.

Takket være avanserte AI-algoritmer er Peppertype.AI i stand til å lage skreddersydde tekster som er tilpasset brukernes innholdsmål. Med funksjoner som er utviklet for å forenkle kommunikasjon og samarbeid, er PepperContent spesielt verdifullt for markedsføringsteam som samarbeider om innholdsinitiativer.

Priser

Selv om PepperContent ikke tilbyr en gratis konto, tilbyr den en syv-dagers prøveperiode for å utforske tilbudene. Den har to abonnementsalternativer:

• Premium: Priset til $399/måned for opptil tre brukere, med ytterligere $49/måned per ekstra bruker
  • Enterprise: Tilpassede priser skreddersydd for større teambehov

Egenskaper

• Chat-verktøy utstyrt med spesialiserte spørsmål for målsetting
  • Egendefinerte forslag rettet mot å oppnå innholdsmål
  • Et omfattende utvalg av maler
  • Språkstøtte for over 45 språk
  • Forenklet publiseringsfunksjon med ett klikk

Ulemper

• Plattformens utvalg av maler kommer til kort for å lage innhold i lang form, noe som begrenser konkurranseevnen
  • Abonnementsavgifter er i den høyere enden, noe som gjør det til et dyrere alternativ

Writer - Det ultimate AI-verktøyet for store organisasjoner

Writer, opprinnelig kjent som Qordoba, så dagens lys i august 2020, takket være CEO May Habib og CTO Waseem AlShikh. Writer har fått 26 millioner dollar i investorstøtte og har blitt implementert av giganter som Intuit, UiPath, Spotify, L'Oreal, Uber og Deloitte.

Plattformen har som mål å hjelpe markedsføringsteamene med å skape konsistent innhold og raffinere budskapet, i stedet for å generere innhold direkte for dem. Writer har utviklet en egenutviklet, sikker og bedriftsspesifikk språkmodell (LLM) som kan tilpasses med bedriftens data for å berike resultatene med bedriftsspesifikke fakta og eksempler.

Verktøyet kan skreddersys med tilpassede maler, slik at brukerne kan sikre at det genererte innholdet er i tråd med ønsket format, lengde og stil.

Priser

Writer tilbyr en 14-dagers gratis prøveversjon, men tilbyr ikke en permanent gratis konto, og skiller seg ut ved å tilby en prøveperiode lengre enn mange konkurrenter.

• Team (1-5 brukere): $18/måned per bruker eller et årlig abonnement på $162/år per bruker
  • Enterprise: Egendefinerte priser

Egenskaper

• Mac-applikasjoner og utvidelser for Chrome, Google Docs, Word, Outlook, Figma og Contentful
  • Et API for utvikling av tilpassede applikasjoner og et alternativ for en selvvertsbasert LLM
  • Angi alternativer for meldingsmål, skrivestil og tone, foretrukket terminologi og bransjespesifikke definisjoner for å sikre teamkonsistens
  • Tilpassbare skriveforslag for å matche firmastilen
  • En Snippets-funksjon for å lagre og sette inn ofte brukte avsnitt eller fraser med snarveier
  • Omfattende rapporterings- og analyseverktøy

• Begrenset nytteverdi for soloforfattere
  • Noen avanserte funksjoner presenterer en læringskurve som er brattere enn konkurrentene
  • Krever tid for å trene algoritmer med bedriftsspesifikke data for optimal utdataeffektivitet

Writesonic - Det beste AI-verktøyet for regelmessig bruk

Writesonic, opprinnelig kjent som Magicflow, ble etablert i 2020 av Samanyou Garg og har siden fått 2,6 millioner dollar i såkornfinansiering fra prestisjetunge aktører som Y-Combinator, HOF Capital og Soma Capital.

Selskapet tilbyr en brukervennlig plattform for generering av både kort- og langtidsinnhold, skreddersydd til brukerens abonnementsnivå. Teknologien bak Writesonics mer enn 80 skriveverktøy er utviklet med tanke på effektiv markedsføringstekst, og benytter en formelbasert tilnærming til å skape overbevisende annonseinnhold.

Writesonic effektiviserer prosessen med å lage innhold og tilbyr skisser, ideer og ferdige artikler med minimalt behov for input fra brukeren.

Priser

Writesonic introduserer et gratis nivå med en månedlig grense på 10 000 ord, inkludert tilgang til AI-artikkelforfatteren og ulike maler. Nettstedet har også gratis e-postmalalternativer. De betalte abonnementene låser opp ekstra funksjoner.

• Ubegrenset: $16/måned, med 20 % årlig betalingsrabatt
  • Virksomhet: Starter på $12,67/måned, med 33 % årlig betalingsrabatt
  • Enterprise: Skreddersydde priser

Egenskaper

• Forenklet artikkelgenerering med ett klikk
  • Avansert AI Writer 3.0-teknologi
  • Et bredt utvalg av skrivemaler
  • Verktøy for å omskriving, utvide eller forkorte innhold for foredling

Ulemper

• Produserer noen ganger tekst med vanskelig frasering eller potensiell plagieringsrisiko
  • Kreditter forbrukes uavhengig av det genererte innholdets brukervennlighet
  • Grensesnittet kan i utgangspunktet utfordre nye brukere

Vanlige spørsmål om de beste AI-innholdsgeneratorene

1. Hvilken innholdsgenerator for kunstig intelligens er den beste anbefalingen?

Det beste valget når det gjelder en omfattende innholdsgenerator er HIX.AI. Med over 120 AI-skriveteknikker, støtte for mer enn 50 språk og mulighet for rask innholdsgenerering med ett klikk, øker den produktiviteten betraktelig.

2. Hva er den ledende AI SEO innholdsgeneratoren?

HIX.AI er det optimale verktøyet for å lage SEO-optimalisert innhold. Det gjør det mulig å lage SEO-forbedrede blogginnlegg raskt ved hjelp av den lange artikkelforfatteren som bygger på de nyeste dataene og innsiktene, samtidig som det sikrer at innholdet er plagiatfritt for å forhindre potensielle Google-straffer og sikre høy rangering i søkeresultatene.

3. Hvilken er den beste AI-blogg innholdsgeneratoren?

Tatt i betraktning de unike egenskapene og begrensningene til hver AI-blogggenerator, fremstår HIX.AI som det beste alternativet for å generere AI-drevet blogginnhold, takket være effektiviteten og de omfattende funksjonene.

4. Hvordan fungerer AI-verktøy for innholdsskaping?

AI-innholdsgeneratorer bruker maskinlæring (ML) og algoritmer for naturlig språkbehandling (NLP) til å gå gjennom omfattende datasett og generere innhold som er like engasjerende som tekst skrevet av mennesker. Brukerne spesifiserer kravene til innholdet, inkludert emne og nøkkelord. Verktøyet henter deretter relevant informasjon fra databasen for å sette sammen det ønskede innholdet.

5. Hvilke fordeler gir AI-innholdsgeneratorer?

AI-innholdsgeneratorer kan gi betydelige tidsbesparelser for både enkeltpersoner og bedrifter ved å effektivisere prosessen med å lage innhold. Automatiseringen gjør det mulig å fokusere mer på oppgaver som krever menneskelig innsikt. I tillegg kan AI-verktøyene forbedre kvaliteten på innholdet og optimalisere formuleringene for å øke salgskonverteringsraten.

6. Kan menneskelige skribenter erstattes av nettbaserte AI-tekstgeneratorer?

AI-tekstgeneratorer er ment å være et supplement, ikke en erstatning for menneskelige skribenter. De forbedrer innholdsprosessen, men kan ikke erstatte menneskelig kreativitet og ekspertise. Selv innhold som er produsert av AI, krever menneskelig oppfølging for å bli finpusset og ferdigstilt, noe som understreker den uerstattelige verdien av menneskelig input.