Huaweis lansering i Barcelona: En ny æra av stilige wearables med fokus på helsa og klare for sport

Huawei åpnet idag dørene til sitt ”Wearable Strategy and New Product Launch” event i Barcelona og presenterte sitt neste steg innen wearablekategorien med et ”Fashion Forward” initiativ som tar integreringen av teknologi og mote til et nytt nivå.

Budskapet er en tydelig ambisjon om å revolusjonere wearables-bransjen ved å sømløst fusjonere det ypperste av teknologi, moteriktig design og brukervennlige helsefunksjoner. På denne måten setter den nye standarder og gjør det mulig for brukere å ha den ultimate følgesvenn på håndleddet for en moderne livsstil.

Under lanseringen presenterte Huawei en rekke kommende innovative produkter av høyeste klasse inklusivt HUAWEI WATCH GT 4, det nyeste tilskudded i den populære serien med smartklokker, Freebuds Pro 3 HiFi TWS-ørepropper, stilige og bekvemme HUAWEI Eyewear II smartbriller, flaggskipet WATCH Ultimate Gold Edition som er Huaweis første smartklokke i gull, samt helt nye HUAWEI MatePad-nettbretet med PaperMatte oppgraderinger.

Huaweis ambisjon om å forhøye opplevelsen innen design, helse og trening

Huawei sikter på å gi brukerne muligheten til å forme sin personlige reise innen helse og trening uten å gå på akkord med stilen sin. Dette markerer en ny begynnelse på bedriftens virksomhet innen wearables der de fremover kommer til å integrere sine tre største konkurransefordeler: fremragende hardware-deteksjonsteknologi, ny oppgradert plattform for software-algoritmer og mer omfattende digitale helsetjenester.

Med lærdommer fra ett tiår av ekspertise innen innovativ teknologi, unik estetikk og håndtverk setter Huawei nye standarder i bransjen. Huaweis tilstedeværelse på flaggskipnivå i wearables internasjonalt, kombinert med strategiske investeringer og partnerskap med globale økosystemer gjør det mulig å levere en personlig sports- og helseopplevelse for forbrukere over hele verden. Helt siden de begynte å produsere wearables for 10 år siden, har Huawei vært innovative innen helsemålinger og løst bransjeutfordringer som batterilevetid, målepresisjon og komfort.

På designsiden er Huawei dedikert til meningsfylt design. Å stadig utvikle seg til å inkludere innovative materialer og tilby et bredt spekter av personlige valg som gjør hvert produkt til et eksempel på hvordan de kan utfylle hver brukers personlige stil. Samtidig har Huawei konsekvent forbedret følelsen av klokken på håndleddet gjennom høykvalitets og slitesterke materialer med mange forskjellige alternativer.

Når det gjelder helse, forstår Huawei at velvære er en 24/7-forpliktelse og legger mye arbeid i å hele tiden utvikle seg for å gi brukerne mer innsikt i helsen deres. Dette er tydelig i Huaweis banebrytende innsats for å tilby omfattende helsefunksjoner, muliggjort gjennom samarbeid med akademiske- og industripartnere som sikrer at helsedataene brukerne mottar ikke bare er nøyaktige, men også er nyttig.

Huawei vil også at brukerne skal ha god tilgang til sports- og treningsfunksjoner. Uansett om du er en profesjonell idrettsutøver eller nettopp har startet reisen, er Huaweis wearables designet for å gjøre det enkelt og morsomt å holde seg aktiv. Med enestående funksjoner som det avanserte HUAWEI TruSportTM-systemet, har Huawei gjort wearables til en personlig coach på håndleddet.

Debut for neste generasjon wearables og nettbrett

Huaweis strategiske retning begynner med lanseringen av den stilige flaggskipserien WATCH GT 4, HUAWEI WATCH Ultimate Gold Edition og de splitter nye TWS-hodetelefonene HUAWEI FreeBuds Pro 3. En serie smarte enheter som setter et nytt paradigme innen bærbar estetikk.

HUAWEI WATCH GT 4-serien er den nyeste generasjonen av flaggskipsserien WATCH GT og introduserer är den senaste generationen av WATCH GT-flaggskeppsserien som introduserer forhøyede designelementer med kraftige helse- og sportsfunksjoner. Flaggskipene lanseres i 46 mm og 41 mm størrelser, og tar et dristig "Fashion Forward" steg opp fra det klassiske designet i GT-serien, og introduserer oppfinnsomme designdetaljer samtidig som de opprettholder den moderne geometriske estetikken til forgjengerne.

Den transformerer også smartwatch-treningsopplevelsen ved å introdusere aktivitetsringer, den helt nye Stay Fit-appen og oppgradert GNSS-sporing. Alle funksjoner er bygget på og forbedret med den nye TruSeen™ 5.5+ som bringer AI-basert nøyaktighet til helsemålinger og inspirerer deg til et bedre, sunnere deg.

HUAWEI WATCH Ultimate Gold Edition er Huaweis første smartklokke med gull. Den legemliggjør hva det betyr å nå Huaweis fulle potensial med sin gullkasse og gullkrone med 3D trapesformet mønster skåret gjennom en diamantslipende graveringsprosess, samt et gull PVD titanarmbånd med en justerbar sommerfuglspenne som skaper forskjellige lag og en unik visuell effekt som gir klokken et iøynefallende utseende.

HUAWEI FreeBuds Pro 3 tilbyr balansert designestetikk med klasseledende lydteknologi, som forbedrer lydopplevelsen for brukerne. De har et fleksibelt etui laget av nanobehandlet glassmaterialdesign sammen med dobbel driver for klarere diskant og bass og oppgradert Triple Adaptive EW for autentisk lydkvalitet.

I tillegg ble også den splitter nye HUAWEI Eyewear II lansert, som tilbyr balansert designestetikk med klasseledende lydteknologi, samt HUAWEI PaperMatte-nettbrett som gir en taktil og papirlignende skjermopplevelse.

Sir Mo Farah og Pamela Reif utnevnte til HUAWEI Wearable Produktambassadører

Pamela Reif, som er en globalt ledende influencer innen fitness og livsstil, og Sir Mo Farah, som er en olympisk, verdens- og europeisk medaljevinner, var begge på scenen på lanseringsarrangementet som Huaweis nye produktambassadører innen wearables. "Det er utrolig at både Huawei og jeg startet treningsreisene våre samtidig. I løpet av de 10 årene siden jeg begynte som profesjonell treningstrener, har teknologi spilt en svært avgjørende rolle i å hjelpe folk til å leve sunnere liv," sier Pamela. “Huawei er i forkant av den innovasjonen og på en veldig kul måte. Jeg ser frem til å være en del av det fremover.”

Ved å inkludere de nyeste smartklokkene i treningsrutinene, både HUAWEI WATCH GT 4 og HUAWEI WATCH Ultimate, har begge profilene vært i stand til å forbedre treningseffektiviteten og bedre forstå helsestatusen deres samtidig som de kan ha stil og mote i hverdagen.

Sir Mo Farah sier: «Innsikten som trenerteamet mitt og jeg kunne få fra klokkene var uvurderlig da jeg konkurrerte på høyeste nivå. I en overgangsperiode fra profesjonell løper til uformell livsstil, ser jeg frem til å se hva livet har å tilby utenfor banen ved å bruke klokker til daglige aktiviteter og som motetilbehør. Det er her Huawei virkelig skiller seg ut. Klokkene ser like bra ut som de fungerer.»

Tilgjengelighet og priser

HUAWEI WATCH GT 4-serien kan bestilles fra og med 15. september og kommer til å finnes tilgjengelig i norske butikker fra og med 2. oktober. Anberfalte priser er fra NOK 2990 – 4690 inklusivt moms.

For andre produkter, HUAWEI WATCH Ultimate Gold Edition, HUAWEI FreeBuds Pro 3, HUAWEI Eyewear II og HUAWEI PaperMatte-nettbrett, er det foreløpig ingen informasjon om en mulig lansering eller prisnivå for Norge.