Ny teppekolleksjon: MORRIS & Co. X Emery Walker's House

Ny teppekolleksjon: MORRIS & Co. X Emery Walker's House

Inspirert av kjærligheten mellom venner og arven til et virkelig historisk hjem, lanserer Morris & Co. samarbeidskolleksjon med Emery Walker's House.

Sir Emery Walker (1851-1933) og William Morris (1834-1896) hadde et forhold som tilsynelatende bar uendelige frukter. Med Walkers bransjeekspertise som en bemerket typograf, etablerte Morris Kelmscott Press boktrykkeri, en bragd lærde omtaler som Morris’ sin siste triumf. Med boligadresse bare en spasertur unna hverandre i Hammersmith, besøkte de hverandre nesten hver dag. Walker samarbeidet og støttet Morris også i de andre store lidenskapene i livet.

I en gest av vennlig lojalitet, dekorerte Walker huset sitt nesten utelukkende med Morris & Co. møbler. Den dag i dag, er adressen 7 Hammersmith Terrace fortsatt en av de største reservoarene av originale Morris & Co.-design i verden. Den utrolige bevaringen av huset skyldes i stor grad innsatsen til Sir Emerys datter, Dorothy, hennes venn og samboer, Elizabeth de Haas, og siden de tok over forvaltningen av huset i 1999, Emery Walker's House Trust.

Denne teppekolleksjonen markerer en tid som bør feires av William Morris-fans over hele verden. Det er en anerkjennelse av tidligere vennskap og vakkert dekorerte hjem. Kolleksjonen tilbyr noe friskt og revitaliserende for enhver som elsker interiør - og ikke minst, William Morris & Co. design.

I tillegg til Emery Walker's House designene, inneholder teppekolleksjonen fra Morris & Co. andre kjente og kjære William Morris design, som Strawberyy Thief, Seaweed, Pimpernel, med mer. Hele kolleksjonen kan ses på inhousegroup.no.

Om teppekolleksjonen til Morris & Co.
William Morris (1834-1896), kunstner, filosof og politisk teoretiker, var en av de mest fremragende og innflytelsesrike designerne av Arts & Crafts bevegelsen. Arven hans fortsetter i dag med Morris & Co., som kuraterer vakkert utformede tekstiler, tapeter og boligtilbehør inspirert av hans originale design. Morris & Co.-kolleksjonen med håndtuftede tepper oversetter noen av Morris’ mest kjente og ikoniske design. De tidløse teppene tilbys i hans særegne og unike fargepalett - og vil tilføre et preg av arv til ethvert hjem.

Teppene er laget i håndtuftet New Zealand ull, og leveres i størrelsene 140x200 cm, 170x240 cm, 200x280 cm, 250x350 cm. Det er også mulig å bestille teppene på mål. Kolleksjonen distribueres i Norge av InHouse Group.

InHouse Group AS er Skandinavias ledende leverandør av avpassede tepper. Vi er et norskeid familieselskap med nesten 50 års erfaring i det norske markedet. Vi fører et stort sortiment av avpassede tepper, heldekktepper og teppefliser, i tillegg til våtromsgulv og terrassegress. Vi er også distributør av Owatrol og Maston i Norge.