IVECO lanserer IVECO ON, den nye paraplyen for selskapets tjenester og transportløsninger

IVECO ON er det nye paraplynavnet som omfatter en verden av tjenester og transportløsninger utviklet for å optimere kundenes produktivitet og totalkostnader (TCO), samtidig som sjåførenes sikkerhet og komfort ombord også blir ivaretatt.

IVECO ON er utviklet for å hjelpe kundene til enkelt å kunne identifisere skreddersydde løsninger for virksomheten innenfor IVECOs konstant ekspanderende program av tjenester.

IVECO fortsetter sine kundeorienterte tilbud med lanseringen av IVECO ON, det nye paraplynavnet som integrerer en hel verden av tjenester og transportløsninger utviklet for å hjelpe kundene i å administrere sine bilflåter og forretnings-effektivitet, samt bli mer konkurransedyktige, lønnsomme og bærekraftige. IVECO ON ble skapt for å gjøre det enklere å navigere i IVECOs omfattende tilbud av tjenester som nå er samlet og organisert på en slik måte at det er enkelt for kundene å identifisere de løsningene som passer deres spesifikke krav.

Med IVECO ON er kundene kontinuerlig i kontakt med IVECOs eksperter og forhandlere og får svar som vil holde kjøretøyene på veien og virksomheten løpende. Navnet, IVECO ON, forklarer hvordan selskapet alltid er ‘ON’ for sine kunder – står på deres side, klar til å imøtekomme deres behov til enhver tid.

IVECO ON åpner en verden av tjenester fremstilt og designet bare for våre kunder,” sier Thomas Hilse, IVECOs toppsjef. “Den skaper et økosystem av integrerte løsninger utviklet for å hjelpe kundene våre å administrere virksomhetene sine mer effektivt, enkelt og lønnsomt. Vi utvikler kontinuerlig nye tjenester for å støtte dem på nye måter. IVECOON oppkoblede tjenester markerer et dobbelt gjennombrudd i kundebehandling. Først og fremst blir kjøretøyet en plattform som kommuniserer og mottar data i sann tid. Det andre er at IVECO blir en virkelig konsulent for kundene og sjåførene. Vi endrer rett og slett hele service-konseptet. IVECO ON leverer i dag morgendagens transporttjenester.”

IVECO ON er paraplynavnet som gir en inngangsport til IVECOs omfattende portefølje av digitale funksjoner og tjenester som er fokusert på å forbedre kjøretøyets driftstid og flåtens effektivitet og produktivitet, samtidig som den reduserer totalkostnadene (Total Cost of Ownership - TCO), samt tar vare på sjåførens sikkerhet og komfort om bord. Tjenestene som tilbys under IVECON ON, som kontinuerlig utvides i antall og omfang, er organisert i fem grupper:

• Fleet, for effektiv flåteadministrasjon gjennom overvåkning av drivstofforbruk og sjåførens arbeid, transportplanlegging, ruteoptimering og ordrehåndtering. Systemet inkluderer IVECO Web Api som gjør det mulig for bileieren å kontrollere kjøretøy fra forskjellige merker i ett verktøy, takket være fleksibel dataintegrasjon.
  • Uptime for å holde kjøretøyet på veien, unngå uforutsett driftsstans, samt veitjeneste. Kjøretøyovervåkningen gjennom Control Room muliggjør fjernassistanse for å kunne unngå ikke planlagt stans. I tillegg gir IVECO Top Care premium-kundene den prioritet de fortjener når det er nødvendig med reparasjon.
  • Care for å ivareta bileieren, sjåføren og kjøretøyet på veien gjennom kjøretøy-overvåkning og rapportering. Smart Report gir kunder og sjåfører tips om hvordan kjørestilen kan forbedres for å kunne forbedre drivstofforbruket og utnyttelsen av kjøretøyet. Sjåførene kan også dra nytte av Easy Way App, som ved hjelp av et enkelt klikk forenkler livet ombord og maksimerer komforten.
  • Maintenance and Repair for spesialisert oppfølging med et utvalg av skreddersydde servicekontrakter. “Elements” muliggjør kundetilpassede servicepakker for å tilfredsstille varierte kundebehov.
  • Parts kompletterer IVECO ON med originale IVECO-deler og tilbehør. Kundene kan gjøre kjøretøyene enda bedre med originalt tilbehør og kjøpe nye deler fra IVECOs program av originaldeler, Reman og Nexpro.

Med dette raskt voksende programmet av tjenester byr IVECO ON fleksible tilbud som kan tilpasses den enkelte kundes forretningskrav og transportforhold.

IVECO er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Mercato Telematico Azionario, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). IVECO utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 22 tonn, samt det tunge segmentet over 16 tonn, bestående av Trakker (dedikert for offroad kjøring) og IVECO WAY-serien med landeveismodellen IVECO S-WAY foruten IVECO X-WAY til lettere anleggskjøring. I tillegg kommer merkenavnet IVECO Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy..

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.