IVECO, Official Truck Partner of Alfa Romeo Racing ORLEN, delivers IVECO S-WAY trucks for the team’s logistics fleet

IVECO, Official Truck Partner of the Alfa Romeo Racing ORLEN team since 2019, has officially handed over five IVECO S-WAY trucks. The new vehicles partially renew the team’s logistics fleet, which now also counts 7 IVECO Stralis trucks and a Daily van.

The new IVECO S-WAY trucks will join the existing Alfa Romeo Racing ORLEN fleet to ensure safe and efficient transportation of the team’s equipment to all the Formula One European Grand Prix venues throughout the upcoming season. The proven track record of IVECO’s vehicles, their reliability in a wide range of extreme conditions, and their exceptional fuel economy and low Total Cost of Ownership were key factors in Alfa Romeo Racing ORLEN’s choice of truck partner.

Thomas Hilse, IVECO Brand President, stated: “We are proud of our partnership with Alfa Romeo Racing ORLEN, and that they have renewed their trust in our vehicles with this new order of IVECO S-WAY trucks. We share the same values, ambitions and passions: with a strong team spirit, we strive for excellence, we constantly push the limits of performance. We are passionate for the world of sport and we are driven by the same objective: victory. IVECO has a long tradition in motor sport, providing the vehicles that transport Alfa Romeo Racing ORLEN Formula 1 Grand Prix cars to the race tracks. We look forward to the new racing season and wish the Alfa Romeo Racing ORLEN team success.”

IVECO er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Mercato Telematico Azionario, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). IVECO utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 22 tonn, samt det tunge segmentet over 16 tonn, bestående av Trakker (dedikert for offroad kjøring) og IVECO WAY-serien med landeveismodellen IVECO S-WAY foruten IVECO X-WAY til lettere anleggskjøring. I tillegg kommer merkenavnet IVECO Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy..

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.