IVECOs banebrytende kundeservice er utviklet for å forenkle kundenes hverdag ved å tilby maksimal støtte ved uplanlagt nedetid.

IVECO TOPCARE – den første premium assistansetjenesten for sjåførene

IVECO har lansert bransjens første assistansetjeneste som inkluderer prioritering og dekking av ekstrautgifter: IVECO TOPCARE. Denne premium assistansetjenesten drives av IVECOs tilkoblede løsninger, og den er utviklet for å hjelpe kundene ved uventet vedlikehold, slik at kjøretøyet kan tas i bruk igjen så raskt som mulig, samtidig som sjåføren får hjelp hvis det tar lengre tid å løse problemet.

En førsteklasses tjeneste – som er helt unik i transportbransjen.

Dette er det nyeste trinnet i merkets sjåførbaserte revolusjon, som starte med lanseringen av IVECO S-WAY i 2019, og som bruker merkets avanserte tilkoblingsmuligheter for å gi kundene den perfekte løsningen for flåteeiere – og for å gi sjåføren det perfekte reisefølget. Som et ledd i IVECOs arbeid for å ta vare på sjåførene har merket de tre siste årene utviklet produkter og tjenester som skal forbedre sjåførenes sikkerhet, komfort og tilkoblingsmuligheter.

- Med TOPCARE viser IVECO nok en gang at de er i forkant ved å tilby nye tjenester som er utviklet for kundene. Med vår sjåførbaserte tilnærming kombinert med vårt fokus på digitalisering og tilkoblingsmuligheter har vi utviklet en førsteklasses assistansetjeneste for å sikre at sjåførene og flåteeierne kan ta det helt med ro når lastebilene er ute på veien. Målet vårt er at kundene skal stole på IVECO i enhver situasjon. Derfor har tilbyr vi en dekning som inkluderer alt, og som bruker avanserte systemer for å sikre at kundene får hjelp raskt. På den måten maksimeres kjøretøyets oppetid og bedriftens produktivitet, samtidig som vi tar vare på sjåføren – selv når det oppstår uventede hendelser, sier Remmi Edelbo Pedersen, salgsansvarlig hos IVECO NORGE.

Med IVECOs omfattende nettverk med mer enn 1800 servicepunkt over hele Europa, som står klare til å hjelpe kundene 24/7, er hjelpen aldri langt unna, og sjåføren kan raskt ta i bruk kjøretøyet igjen. Uansett hvor og når sørger IVECO for at kjøretøyet kan brukes igjen så raskt som mulig, noe som øker produktiviteten for flåteeieren.

Ved problemer som fører til at sjåføren må dra til et verksted for å få gjennomført ekstraordinært vedlikehold, vil IVECO Control Room, som kontinuerlig overvåker alle tilkoblede kjøretøy, bli varslet, slik at kjøretøyet får topp prioritet for at problemet skal kunne løses så raskt som mulig.

Det startes umiddelbart en hasteprosess for å få levert de nødvendige delene, og kvalifiserte diagnoseeksperter setter i gang for å minimere nedetiden, samtidig som de gir kontinuerlige oppdateringer om status for reparasjonen.

Hvis det tar lengre tid enn forventet å utføre reparasjonen og sjåføren er langt hjemmefra, vil IVECO TOPCARE dekke ekstrautgifter, inkludert måltider, hotellovernatting, transport og parkering, slik at sjåføren slipper å anstrenge seg. Og medisinsk behandling tilbys alltid for helseproblemer som ikke er livstruende.

IVECO TOPCARE er inkludert i IVECOs standard vedlikeholds- og reparasjonsavtale (2XL og 3XL) for IVECO S-WAY tunge, tilkoblede kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3,5– 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 19 tonn og i det tunge segmentet over 16 tonn IVECO WAY serien med langtransportbilen IVECO S-WAY, offroad-kjøretøyet IVECO T-WAY og anleggsbilen IVECO X-WAY for lettere anleggskjøring. I tillegg kommer merkenavnet IVECO Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy.

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-America hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.

For ytterligere informasjon om IVECO: www.iveco.com