Leverer et bredt spekter av biler til Ge-Con

Et godt samarbeid bærer frukter. I nesten 14 år har Ge-Con AS investert i biler fra den italienske billeverandøren IVECO. Daglig Leder i Ge-Con, Terje Eggen, forteller at det er IVECOS brede spekter av biler som gjør dem til en foretrukken leverandør.

Ge-Con AS har siden 90-tallet bygget seg opp som store innenfor gulvavretting, betongrehabilitering og sprøytebetong. De utgjør sammen med deres leverandører en betydelig kunnskapsbase for bygge- og anleggsbransjen innenfor fagfeltet betongteknologi. Ge-Con har avdelinger i Oslo, Lier, Hønefoss og strekker seg helt opp til Henningsvær i Lofoten.

Har hele spekteret av biler

De siste 14 årene har de fått levert forskjellige biler fra IVECO. Og i år har de fått 4 nye biler fra den italienske billeverandøren. Daglig Leder i Ge-Con AS, Terje Eggen, forteller:

- Bilene fra IVECO blir brukt som servicebiler innen betongrehabilitering i hele Norge. Vi har primært fått levert Daily kassebiler. Men i år fikk vi for første gang levert X-Wayen med kran som blir brukt til sementtransport. Dette er inntil videre den største lastebilen vi har fått levert fra IVECO, og vi er veldig fornøyde med bilen når det kommer til drivstoffeffektivitet og sikkerhetsteknologi.

Eggen forteller videre at IVECO er en foretrukken leverandør:

- Vi har handlet biler fra IVECO i mange år nå, og det er en foretrukken leverandør fordi de har hele spekteret av biler. Alt fra 3,5 tonn til 32 tonns biler. IVECO dekker hele vårt bilspekter og det er det ingen andre leverandører som kan.

Høy brukervennlighet – lavt forbruk av brensel

Key Account Manager, Frode Bjørkli, i IVECO forteller at Ge-Con er en god kunde over mange år:

- Vi er veldig glade for det gode samarbeidet og opplever at kunden er fornøyd med den daglige driften og verkstedarbeidet. Daily-serien har intelligent teknikk, lavt forbruk av brensel og høy brukervennlighet. Modellen er det mest allsidige nyttekjøretøyet i sin klasse.

Og fortsetter:

- Det er alltid gøy når gode og langvarige samarbeid fortsetter. Og vi er stolte over at Ge-Con velger å investere i biler fra IVECO over mange år, spesielt med tanke på at IVECO imøtekommer Ge-Cons brede bilspekter.

IVECO er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Mercato Telematico Azionario, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). IVECO utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 22 tonn, samt det tunge segmentet over 16 tonn, bestående av Trakker (dedikert for offroad kjøring) og IVECO WAY-serien med landeveismodellen IVECO S-WAY foruten IVECO X-WAY til lettere anleggskjøring. I tillegg kommer merkenavnet IVECO Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy..

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.