Nye Eurocargo har ny teknologi og kan leveres med CNG-motor, noe som gjør den til det perfekte valget uansett oppdrag

Nye Eurocargo er den mest avanserte videreutviklingen av den historiske modellen noensinne. Den redesignede digitale cockpiten, nye ADAS-funksjoner, digitale tjenester med avansert connectivity og bærekraftige CNG-modeller gjør Eurocargo til lastebilen sjåfører foretrekker å kjøre. En stor ressurs for alle operatører.

• Den svært allsidige Eurocargo får nye CNG-motorer og er det eneste kjøretøyet på 12–19 tonn der alle modellene kan leveres med drivlinje for Biogass
  • Ny åttetrinns automatgirkasse fra ZF forbedrer kjørekomforten og drivstoffeffektiviteten med opptil fem prosent
  • Nytt og konfigurerbart heldigitalt instrumentpanel og infotainmentsystem som er fullpakket av sjåførtilpassede funksjoner
  • Nye avanserte sjåførassistentsystemer (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS), som nå også inkluderer beskyttelse av myke trafikanter, forbedrer sikkerheten om bord og på veien

Biogass for ethvert oppdrag – for første gang i denne klassen

IVECO er bransjeledende innen alternative drivstoff, og modellene som drives av komprimert biogass (CNG), er en svært god løsning for å redusere utslippene uten å gå på akkord med mulighetene, samtidig som de gir lav TCO. Når CNG-kjøretøy drives med biogass, kan det redusere CO2-utslippene med opptil 90 prosent sammenlignet med tilsvarende dieselkjøretøy. Nye Eurocargo har en helt ny generasjon Tector 7 CNG-motorer og er det eneste kjøretøyet på 12–19 tonn som lar operatører som ønsker å redusere utslippene, velge biogass.

Den nye CNG-motoren på 6,7 liter er tilgjengelig i tre versjoner: 220 hk, 250 hk og 280 hk. I tillegg til høyere kapasitet og flere hestekrefter har denne lastebilen også klasseledende drivstofforbruk samt forbedret CO2-utslipp på opptil –10 % sammenlignet med Tector 7 Diesel.

CNG-rekkevidden har også blitt forbedret med en tank på 115 liter uten at det har påvirket lastevolumet, gassflaskekapasitet på opptil 1100 liter. Nye Eurocargo bidrar virkelig til endringer ved å la flere kunder enn noensinne velge alternative drivstoff uten at det går på bekostning av mulighetene.

Ny åttetrinns automatgirkasse for bedre effektivitet og kjørekomfort

En ny standard girkasse er tilgjengelig for både diesel- og CNG-modeller for enda høyere effektivitet. Åttetrinns automatisk ZF8-HP er standardvalget og gir opptil fem prosent lavere drivstofforbruk, Lastebilen kan også leveres med Allison 3000 automatgir.

Nytt og konfigurerbart instrumentpanel samt infotainmentsystem for en bedre kjøreopplevelse

Dashbordoppdateringer er designet for å forenkle sjåførens hverdag ved hjelp av bedre brukervennlighet og flere muligheter. Et nytt og heldigitalt instrumentpanel med en 10-tommers skjerm er midtpunktet og har rik grafikk som gir svært god oversikt over kjøretøyinformasjonen. Sjåføren kan konfigurere skjermen for å redusere distraksjoner og forbedre brukervennligheten ytterligere. Nye kontroller på rattstammen sørger for at sjåføren alltid har tilgang til alt.

Et annet teknologisk tilskudd til førerhuset er en ny 7-tommers berøringsskjerm for infotainmentsystemet som lar sjåførene ta med seg det digitale livet sitt om bord samt bruke navigasjonssystemet. En DAB-radio og et ryggekamera er også tilgjengelig. Sjåføren kan bruke to USB-portertil å lade smartenheter, og ved å koble til en smarttelefon med iOS eller Android, aktiveres Apple CarPlay og Android Auto, slik at sjåføren får tilgang til de viktigste appene sine. Alle oppdrag starter med nøkkelen, og denne nye modellen har en ny elektronisk nøkkelmed en moderne, men samtidig solid design som er i tråd med kjøretøyets fokus på funksjonalitet.

Nye tilkoblede tjenester forbedrer sjåførens hverdag og øker produktiviteten

Nå leveres Eurocargo med en telematikkboks som standard, noe som gjør dette til den mest tilkoblede Eurocargo noensinne. Operatører får tilgang til IVECOs digitale tjenester, inkludert overvåking og fjerndiagnostikk av kjøretøyet for å redusere nedetiden, samt flåtestyringsverktøy via kundeportalen IVECO ON.

Eurocargo har også fått IVECO Driver Pal, den banebrytende taleaktiverte følgesvennen som er basert på Amazon Web Services-teknologi (AWS) og Alexa-funksjoner. Den er utviklet for å maksimere kjøretøyets oppetid ved hjelp av ruteplanlegging og overvåking av kjøretøyets status for å redusere forsinkelser og minimere uventet nedetid. Eurocargo-sjåfører kan betjene kjøretøyet ved hjelp av talekommandoer, slik at de kan holde fokuset på veien for økt sikkerhet.

Den nye Easy Cargo-appen gir sjåførene enda mer kontroll over kjøretøyet. Appen gir tilgang til Driving Style Evaluation, som kan hjelpe sjåførene med å forbedre kjørevanene sine ved å gi tips om trygg kjøring, drivstoffeffektivitet og kjøretøyets helse. Easy Cargo-appen gir også sjåføren tilgang til eksterne tjenester og trådløse oppdateringer av kjøretøyets programvare, og den kan brukes til å betjene førerhusfunksjoner som klimaanlegg, lys og dører, for å forbedre sjåførens hverdag.

Kunder kan benytte seg av en ny funksjon for prediktivt vedlikehold basert på dataene som genereres av Eurocargo. Det gjør at operatøren kan optimalisere vedlikehold og reparasjoner basert på oppdragene, for å minimere avbrudd og øke bekvemmeligheten.

Førsteklasses kjøreopplevelse og forbedret sikkerhet takket være nye ADAS og Level 2 autonome kjørefunksjoner.

Nye Eurocargo oppfyller alle de nye GSR-kravene (Global Safety Regulations) ved hjelp av en ny elektronisk arkitektur som er utviklet for å kjøre en rekke nye systemer. Disse inkluderer Alcohol Interlock Preparation, Intelligent Speed Assist, Moving Off Info System, Blind Spot Info System, Reversing Detection, Emergency Stop Signal og Lane Departure Warning System.

Allsidig og fleksibelt utvalg sørger for at Eurocargo alltid er klar for ethvert oppdrag

Nye Eurocargo er klar for ethvert oppdrag takket være de mange konfigurasjonsmulighetene. Kjøretøyet veier fra 7,5 til 19 tonn, og det solide chassiset gjør det perfekt for både oppdrag i byen og langtransport, byggeoppdrag og oppdrag for kommunen – og med Eurocargo 4x4 blir det også enkelt å løse oppdrag i terrenget.

Klasseledende svingradius på elleve meter gjør det enkelt å manøvrere Eurocargo i urbane miljøer, slik at den blir den perfekte partneren for leveranser i byen. En rekke akselavstander fra 2790 til 6570 mm med en solid, parallell og rett ramme gjør at den kan brukes til krevende oppdrag, samtidig som påbyggere kan utstyre den med spesialutstyr, noe som gjør Eurocargo til ett av de mest fleksible kjøretøyene i klassen. Det finnes faktisk mer enn 11 000 mulige kombinasjoner for Eurocargo, slik at kundene kan sette sammen det perfekte kjøretøyet for ethvert oppdrag.

IVECO Services – for en komplett mobilitetsløsning som er skreddersydd for kunder

Nye Eurocargo har en helhetlig portefølje av tjenester som er utviklet for å gjøre kundenes virksomhet mer produktiv og lønnsom ved å maksimere kjøretøyets oppetid og effektivitet, øke sjåførsikkerheten og ivareta miljøet. Målet er å tilby kundene en komplett mobilitetsløsning som dekker alle kravene deres.

Oppetidstjenester er utviklet for å minimere kjøretøyets nedetid ved å unngå ikke-planlagte stopp ved hjelp av overvåking i sanntid, fjerndiagnostikk og vedlikeholdsplaner. Produktivitets- og effektivitetstjenester gjør det enklere for kundene å redusere drivstofforbruket, optimalisere rutene og forbedre kjørestilen. Tjenester for sjåføren og sikkerheten er utviklet for å bidra til en tryggere kjøreatferd, overvåke sjåførens ytelse samt øke sikkerheten, og deler og tilbehør er et omfattende tilbud for å tilpasse kjøretøyet.

IVECO har også samlet tjenester basert på erfaring. Den første pakken er Start Pack, som er utviklet for å forenkle sjåførenes hverdag ved hjelp av kundeportalen IVECO ON som gjør det mulig å overvåke kjøretøyet og optimalisere flåtens effektivitet, Uptime Monitoring & Management for å maksimere oppetiden for tilkoblet Eurocargo, samt Easy Cargo-appen som har praktiske funksjoner for sjåføren. Driver Assistance Pack gir garantert to år med IVECO Driver Pal og Tom Tom Live-tjenester.

Kundene kan tilpasse tjenesteløsningen ved å velge premiumpakker. Safety Pack inneholder Professional Safety Report som gjør det mulig å evaluere og forbedre kjørestilen, samt IVECO ON Plus. Productivity Pack inneholder IVECO ON Plus, som gjør det mulig å fjernstyre ADAS-funksjoner og få oppdateringer om kjøretøyets posisjon, samt Web API som lar kundene inkludere tilkoblede IVECO-kjøretøy i sine egne flåtestyringssystemer.

IVECO

IVECO er et merke som tilhører Iveco Group N.V. (EXM: IVG), og som utvikler, produserer og selger en rekke lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, terrengkjøretøy og kjøretøy som er egnet for alle karosserityper.

Selskapet innoverer og utvider produktporteføljen kontinuerlig, slik at alle kunder kan velge et kjøretøy som passer perfekt til oppgaven. Totaltilbudet er basert på sjåførens behov, slik at du får en god opplevelse med fokus på sikkerhet og komfort. En rekke avanserte digitale tilkoblingsaktiverte tjenester er utviklet for å gjøre det enklere for flåteeiere å administrere flåten på en effektiv måte ved hjelp av IVECOs komplette transportløsning.

IVECO arbeider for avkarbonisering ved hjelp av en flerenergitilnærming som inkluderer videreutvikling av teknologier basert på biometan, elektrisitet og brenselceller.

IVECO har seks fabrikker og syv forsknings- og utviklingssentre. Selskapet har 3500 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land, slik at du alltid kan få teknisk brukerstøtte uansett hvor du kjører din IVECO.

IVECO er i forkant av endringen ved å bidra til å transformere transportbransjen basert på et mål om å være en pålitelig partner og totalleverandør.