IVECO fornyer alle produktene og tjenestene for fremtiden

IVECO fornyer alle produktene og tjenestene for fremtiden

IVECO presenterte de fornyede produktene og tjenestene til forhandlernettverket, partnere, kunder og internasjonal presse under et lanseringsarrangement i Barcelona i Spania.

• For første gang i historien fornyer IVECO alle produktene og tjenestene med den største investeringen noensinne
  • Et topp moderne modellutvalg med flere drivstoffalternativer, samt det største tjenesteutvalget for å sikre komplette mobilitetsløsninger
  • Lanseringen er resultatet av IVECOs strategi for å bidra til omstillingen, basert på de fire pilarene produktivitet, bærekraft, sjåføropplevelse og connectivity
  • Den nye merkeidentiteten markerer starten på et nytt kapittel i IVECOs historie

Temaet for arrangementet, «BE THE CHANGE», er en invitasjon til å bli med IVECO på omstillingen for å løse fremtidens utfordringer. De siste fire årene har merket brukt energi og ressurser på å forutse markedets raske utvikling. Selskapet har investert tungt i å fornye produktene sine basert på kundenes behov og forventninger, og de har innovert raskt takket være samarbeid med klasseledende aktører i bransjen. Selskapet har utviklet et produktsortiment med flere drivstoffalternativer, slik at kundene kan velge løsninger som er både bærekraftige og lønnsomme – og tilpasset alle forretningsbehov.

Merket har akselerert utviklingen av elektriske kjøretøy og har et eget produksjonssenter i Ulm i Tyskland, der de første tunge elektriske lastebilene fra IVECO produseres. Selskapet har utviklet et 360-graders økosystem for kundenes kjøretøy og krav, noe som er ytterligere et steg i retning tjenestestrategien. I en svært dynamisk bransje har IVECO raskt blitt kundenes pålitelige partner ved å hjelpe dem med omstillinger og løse utfordringer.

Luca Sra, direktør for lastebilenheten hos Iveco Group, sier: «Å jobbe for endringer er en fulltidsjobb som vi har brukt alle ressursene våre på de siste fire årene. I 2019 startet vi en ny utviklingsreise i IVECO ved å fokusere på kundene og tilpasse tilbudet vårt etter deres behov gjennom kjøretøyets livssyklus – og videre.

I dag har vi kommet til et nytt kapittel i historien vår. Med lanseringen av 2024-modellene viser vi at vi fryktløst videreutvikler oss, at vi er der for kundene våre, og at vi bidrar til deres suksess med et 360-graders økosystem for mobilitet – med teknologi som er tilpasset deres behov på tvers av alle segmenter, og det mest omfattende tjenestetilbudet.»

Fornyelse av alle modeller fra IVECO – topp moderne kjøretøy med flere drivstoffalternativer

IVECO har fornyet hele produktsortimentet for første gang i selskapets historie, og med en investering på én milliard euro, den største noensinne. I utviklingen av dette topp moderne sortimentet har IVECO fokusert på fire hovedområder: produktivitet, sjåføropplevelse, bærekraft og connectivity.

De nye funksjonene og innovasjonene, som er basert på kundenes virksomhet og som skal gjøre sjåførens hverdag både enklere og mer komfortabel, dekker alle aspekter av kjøretøyets systemer. Forbedringer av alt fra fremdrift, for eksempel takket være en topp moderne motor i tungbilsegmentet, og ergonomi med sjåførsentrerte og personbillignende følelse og funksjonalitet, til avanserte brukergrensesnitt med forbedret teknologi for tryggere kjøring.

IVECOs mål om å videreutvikle samfunnet og bidra til en bærekraftig omstilling av transportbransjen er bakgrunnen for tilnærmingen med flere drivstoffalternativer, som sørger for at kundene kan velge teknologien som oppfyller deres operasjonelle og forretningsmessige krav på best mulig måte. Med prinsippet om at teknologi må tilpasse seg etter oppgavene og oppfylle målene har selskapet utviklet elektriske versjoner av de lette og tunge kjøretøyene, samtidig som de fortsetter å forbedre diesel- og naturgasskjøretøyene for å redusere miljøpåvirkningen.

Det største tjenesteutvalget for å levere komplette mobilitetsløsninger

IVECO supplerer kjøretøysortimentet med et raskt voksende økosystem av løsninger – IVECO Services – som er utviklet for å gjøre det enklere for kundene å administrere kjøretøyet eller flåten, redusere TCO og sikre lønnsomheten i virksomheten. Selskapet tilbyr også tjenester som er utviklet for å gjøre sjåførens hverdag enklere ved hjelp av økt komfort og sikkerhet.

IVECO gjør det også enklere for kundene å bytte til nullutslippsmobilitetved hjelp av eMobility-tjenester som er utviklet for å gjøre det enklere å bytte til elektriske kjøretøy ved å øke produktiviteten, redusere TCO og maksimere kjøretøyets rekkevidde og effektivitet. Og med GATE (Green & Avanced Transport Ecosystem), som er en innovativ modell for langtidsleie av miljøvennlige kjøretøy, der kundene bare betaler for det de bruker, slipper kunder som vurderer elektrisk mobilitet, å bekymre seg. Og IVECO CAPITAL tilbyr kundene finansieringsløsninger for elektriske kjøretøy, samt for resten av IVECOs modeller, inkludert finansiering, leasing og forsikring i alle markeder.

Ny IVECO-logo – et sterkt symbol på endring

IVECO markerte det nye kapittelet i selskapets historie – kulminasjonen av en reise som startet for nesten 50 år siden – ved å avduke en ny merkevareidentitet som er i tråd med konseptet om omstilling. Den nye logoen har en moderne, svart stil som uttrykker merkets dynamiske tilnærming og innovasjon, samtidig som den er å tråd med merkets historie – et glimt av lys i fargen «blue energy» som representerer krysningspunktet mellom IVECOs historie og fremtid.

Denne merkevareidentiteten, som illustrerer hvordan IVECO utvikler seg for å betjene et moderne samfunn som er i rask utvikling, samtidig som selskapet ikke glemmer røttene sine, kommer til å merke IVECOs produkt- og tjenesteutvikling i årene som kommer.

IVECO

IVECO er et merke som tilhører Iveco Group N.V. (EXM: IVG), og som utvikler, produserer og selger en rekke lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, terrengkjøretøy og kjøretøy som er egnet for alle karosserityper.

Selskapet innoverer og utvider produktporteføljen kontinuerlig, slik at alle kunder kan velge et kjøretøy som passer perfekt til oppgaven. Totaltilbudet er basert på sjåførens behov, slik at du får en god opplevelse med fokus på sikkerhet og komfort. En rekke avanserte digitale tilkoblingsaktiverte tjenester er utviklet for å gjøre det enklere for flåteeiere å administrere flåten på en effektiv måte ved hjelp av IVECOs komplette transportløsning.

IVECO arbeider for avkarbonisering ved hjelp av en flerenergitilnærming som inkluderer videreutvikling av teknologier basert på biometan, elektrisitet og brenselceller.

IVECO har seks fabrikker og syv forsknings- og utviklingssentre. Selskapet har 3500 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land, slik at du alltid kan få teknisk brukerstøtte uansett hvor du kjører din IVECO.

IVECO er i forkant av endringen ved å bidra til å transformere transportbransjen basert på et mål om å være en pålitelig partner og totalleverandør.