IVECO ON Easy Way-appen er et godt eksempel på at IVECO har fokus på kundene i utviklingen.

Nye funksjoner i IVECO ON Easy Way-appen gjør hverdagen enda enklere for IVECO-sjåfører

IVECO har inkludert nye funksjoner i den nyeste versjonen av IVECO ON Easy Way-appen for å gjøre hverdagen enklere i IVECO S-Way-lastebilene. Nå kan du kontrollere funksjoner i førerhuset samt administrere lastebilen fra mobiltelefonen, og du kan også bruke en rekke digitale tjenester fra IVECO ON.

De nye funksjonene gjør brukeropplevelsen enda bedre, og de gjør det også enklere å betjene lastebilen.

Den nye versjonen har nyttige pushvarsler for lastebilens helse samt brukerinformasjon. De brukes til å varsle sjåføren om Control Room-varsler og trådløse oppdateringer, slik at de kan unngå havari og få maksimal oppetid. Varslingene vises på sjåførens mobile enhet som en rød prikk, og de kan også leses på infotainmentsystemet.

I tillegg er pushvarsler integrert med IVECO Driver Pal, slik at når sjåføren bruker stemmen til å aktivere en kommando, for eksempel for å starte klimaanlegget til ønsket tid eller starte oppvarming ved hjelp av Amazon Alexa, kan sjåføren få en bekreftelse i form av et pushvarsel i Easy Way-appen.

De andre nye funksjonene forenkler sammenkoblingen. Tilbakemeldinger fra sjåfører viser et behov for en rask måte å sammenkoble lastebilen på uten å måtte finne og angi understellsnummeret manuelt. Nå kan du enkelt bruke appen til å ta et bilde av en QR-kode som vises under «Vehicle Section» i infotainmentsystemet i IVECO S-Way-lastebilene. IVECO ON Easy Way-appen gjør det også enklere å koble til Alexa-mikrofonen og bruke taleassistenten IVECO Driver Pal.

- IVECO ON Easy Way-appen er et godt eksempel på at vi har fokus på kundene i utviklingen. Vi har utviklet den for å gjøre sjåførenes hverdag enklere, og det inkluderer å oppfylle nye krav. Vi får kontinuerlig tilbakemeldinger og forslag fra dem, og vi følger også med på hva forskjellige sektorer gjør, slik at vi kan forbedre appen og brukeropplevelsen, sier Rune Hammer, KA Manager i IVECO Norge.

IVECO ON Easy Way-appen ble presentert da vi lanserte IVECO S-Way i 2019, og den gjør det enklere å bruke funksjoner i førerhuset og i lastebilen. Vi har kontinuerlig utviklet den med nye funksjoner og digitale tjenester. Dette inkluderer integrasjonen av IVECO Driver Pal som lar sjåføren bruke stemmen til å samhandle med lastebilen, slik at man kan holde fokus på veien, noe som forbedrer sikkerheten. Appen kan også brukes til å betjene funksjonene i førerhuset, for eksempel klimaanlegg, belysning og media, noe som gjør sjåførens hverdag mer komfortabel. Den gir også tilgang til Driving Style Evaluation, slik at sjåføren kan forbedre kjørestilen ved hjelp av forslag til sikker kjøring, drivstoffeffektivitet og lastebilens helse. IVECO ON Easy Way-appen kobler også sjåføren til tjenester for fjernhjelpfor å programmere trådløse oppdateringerav programvaren i lastebilen. Ved havari kan sjåføren kontakte den døgnåpne tjenesten IVECO Assistance Non-Stop. Sjåføren har også tilgang til hele IVECOs brukerhåndbok i appen.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3,5– 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 19 tonn og i det tunge segmentet over 16 tonn IVECO WAY serien med langtransportbilen IVECO S-WAY, offroad-kjøretøyet IVECO T-WAY og anleggsbilen IVECO X-WAY for lettere anleggskjøring. I tillegg kommer merkenavnet IVECO Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy.

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-America hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.

For ytterligere informasjon om IVECO: www.iveco.com