Nye IVECO S-Way: Den 100% oppkoblede lastebilen tar hensynet til sjåføren og produktiviteten til et nytt nivå

IVECO S-Way løfter innsatsen for produktivitet med et nytt motorprogram og nyheter som gir drivstoffbesparelser på inntil 3% og dermed reduserer totalkostnadene.

IVECO S-Way markerer et vendepunkt i bransjen ved å endre hvordan sjåføren samhandler med kjøretøyet på med den eksklusive stemmestyringen, IVECO Driver Pal levert av Alexa.

IVECO avduket i dag den nye tunge IVECO S-Way langtransportbilen til sitt forhandlernettverk og representanter for fagpressen i et live digitalt arrangement strømmet på IVECO Live Channel. Den nye serien tar oppkobling og hensynet til sjåføren til et nytt nivå med den unike stemmestyringen IVECO Driver Pal, nye avanserte funksjoner og oppkoblede tjenester. Kjøretøyet leverer fremragende verdi og produktivitet til bileieren med det nye motorprogrammet og neste generasjon bakaksel, avanserte teknologier og innovative tjenester skreddersydd til eierens behov. IVECO S-Way er den ideelle forretningsløsningen for flåteeieren, den bærekraftige vennen til miljøet og den perfekte reisekameraten for sjåføren.

Thomas Hilse, IVECOs toppsjef uttaler: “Den nye IVECO S-WAY er virkelig et kjøretøy som ser fremover. Det er bærekraftig og effektivt, konstruert med en dypt rotfestet tankegang. Bilen setter kundene i fokus og revolusjonerer måten de kommuniserer med kjøretøyet på. Verden endrer seg raskt, og veitransport skal ikke bare følge opp det, men gjerne ligge i forkant og drive frem det grønne skiftet. Det er nettopp det IVECO gjør. Nye IVECO S-WAY er fremtiden i en verden av transport – og den er her i dag. Derfor tar kjøretøyet våre kunder til neste nivå!”

Giuliano Giovannini, leder for Medium & Heavy Line Product Management, sier: “Det er uvanlig for en produsent å gjøre en betydelig produktoppdatering bare to år etter lanseringa av en helt ny modell. Men det er likevel det vi gjør med IVECO S-Way – og vi forbedrer et kjøretøy som allerede var blant de beste i sitt segment. I dag beveger vi oss til et nytt nivå med nye IVECO S-Way, med et innovasjonstrykk som savner sitt sidestykke på markedet. Vi tilbyr nå kundene et kjøretøy som tilpasser seg deres behov og som vil overgå deres forventninger.”

Nye IVECO S-Way bygger på suksessen denne serien har oppnådd siden lanseringen i 2019. Den har vist seg å være svært populær blant sjåførene for sitt høye komfortnivå. Kundene setter pris på forbedringene i ytelse og totalkostnader (Total Cost of Ownership - TCO) som er et resultat av kjøretøyets oppkobling og skreddersydde tjenester. Dette har resultert i at nesten 4 av 5 kunder abonnerer på komplette telematikktjenester, og andelen vokser konstant. Salget har oversteget alle forventninger og ført til betydelig økning i markedsandelen. IVECO S-Way modellene drevet med naturgass er ledende på sitt felt i Europa og teller i dag for mer en fjerdeparten av solgte enheter. Eierne er stolte av sine IVECO S-Way og viser dette ved å utstyre dem godt og dele bilder av lastebilene på sosiale media.

Høy produktivitet gjennom høy drivstoffeffektivitet og lave totalkostnader

IVECO S-WAY er det ideelle kjøretøyet for langtransport og den perfekte forretningsløsningen for bileieren. Kjøretøyet flytter grenser når det gjelder ytelse og drivstoffeffektivitet gjennom mange forbedringer og nyheter, noe som har gitt enn reduksjon i drivstofforbruket på inntil 3%.

Det nye motorprogrammet tilfredsstiller utslippskravene i Euro VI/E og er typegodkjent for 100% annengenerasjons biodiesel, som HVO. Cursor 13-serien er blitt utvidet med to nye motoreffekter, 490 og 530 hk. Effektiviteten på Cursor 11 og Cursor 13-motorene er blitt forbedret gjennom økt kompresjon og ny styring av forbrenningen.

13-litersmotorene kan nå kombineres med nye, høyeffektive enkeltreduserte bakaksler og raskere utvekslingerned til 2,31:1 med dekk med standardprofil. Dette muliggjør betydelig lavere motorhastighet som gir større effektivitet på langtransportruter. Disse nyhetene gjør Cursor 13-motoren på 490 hk særlig økonomisk til internasjonal langtransport.

Ytterligere nyheter bidrar til drivstoffeffektiviteten i IVECO S-Way. Det gjelder blant annet den nye Eco-modus for det automatiske klimaanlegget, noe som eliminerer unødvendig bruk av energi, og det nye aerodynamiske dekselet på A-stolpensom forbedrer luftflyten rundt førerhuset ytterligere.

Sjåføropplevelse: 100% oppkoblet lastebil med innovative løsninger

Med IVECO S-Way endres måten sjåfører samhandler med kjøretøyet sitt på og innvarsler en ny æra med proaktiv og prediktiv støtte. Dette gjør livet ombord lettere og mer produktivt ved hjelp av den unike stemmestyringen IVECO Driver Pal, nye avanserte funksjoner og oppkoblede tjenester.

IVECO Driver Pal endrer sjåførens hverdag. Systemet gjør at sjåføren kan samhandle med kjøretøyet, kontrollsystemene, IVECO Control Room og alle flåtestyringsfunksjoner ved hjelp av stemmekommandoer helt integrert i Alexa-enheten. Med den eksklusive MyIVECO-funksjonen kan man ikke bare aktivere førerhusfunksjoner og bruke infotainmentsystemet, men også navigasjonssystemet for å planlegge reiseruten, samt sjekke kjøretøyets helsestatus og sin egen score fra kjørestilevalueringen. IVECO Driver Pal setter sjåførene også i kontakt med sjåførsamfunnet og gjør det mulig å utveksle meldinger med andre sjåfører på ruten eller i nærheten av bestemmelsesstedet. Slik kan de dele nyttig informasjon og hjelpe hverandre.

IVECO introduserer en banebrytende ny tjeneste som letter situasjonen for sjåføren og bileieren hvis det skulle skje en ulykke eller oppstå problemer med kjøretøyet. Sjåføren kan aktivere IVECO Top Care gjennom IVECO Driver Pal. Nærmeste IVECO-verksted vil bli varslet, og det vil bli funnet en løsning så raskt som mulig. Tjenesten har en innovative sjåførpakke hvis kjøretøyet ikke er tilbake på veien i løpet av seks timer. Dette inkluderer fri transport, overnatting og, hvis nødvendig, medisinsk assistanse.

En bærekraftig mester

IVECO S-Way i utførelser for komprimert naturgass (CNG) og flytende naturgass (LNG)har nytt smart tilbehør, som kompressor med clutch og servopumpe med variabel flyt, noe som ytterligere forbedrer drivstoffeffektiviteten. Motorforbedringer og nyheter som disse modellene deler med diesel-versjonene, sammen med nytt, smart tilbehør, gir ytterligere reduksjon av CO2-utslipp. Dette gjør den naturgassdrevne IVECO S-Way til en udiskutabel bærekraft-leder innen langtransport.

IVECO er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Mercato Telematico Azionario, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). IVECO utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 22 tonn, samt det tunge segmentet over 16 tonn bestående av  IVECO WAY-serien med landeveismodellen IVECO S-WAY, offroad-modellen T-WAY foruten IVECO X-WAY til lettere anleggskjøring. I tillegg kommer merkenavnet IVECO Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy..

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.