Nye Stralis XP

Nye Stralis XP: TCO2 mesteren for langtransport

Nye Stralis XP er den mest holdbare og drivstoff-effektive lastebilen på markedet og gir den mest komplette løsningen for langtransport i en pakke som integrerer produkt og serviceytelser utviklet for å redusere TCO og CO2.

Nye Stralis XP er den perfekte langtransportbilen med ledende teknologi og nyheter som betyr drivstoff-effektivitet og serviceytelser som sikrer det høyeste nivået av holdbarhet og lønnsomhet for transportbransjen.

Med drivstoff-besparelse på inntil 11% og en massiv TCO-reduksjon på inntil 5,6% i langtransport er kjøretøyet en virkelig TCO2 mester.

Iveco lanserer den nye Stralis XP, den mest holdbare og drivstoff-effektive lastebilen på markedet. Kjøretøyet ble utviklet for å tilfredsstille kravene fra internasjonal langtransport og byr på den beste løsningen når det gjelder effektivitet, bærekraft og Total Cost of Ownership.

Nye Stralis XP bygger videre på det solide fundamentet til Stralis Hi-Way som ble lansert i 2012 og kronet til “Truck of the Year 2013”. Kjøretøyet har med seg det beste fra forgjengeren, spesielt Hi-Way-førerhuset som er høyt verdsatt av kundene, Ivecos unike HI-SCR Euro VI-løsning som ikke trenger noen regenerering av partikkelfilteret, og ivaretar verdien av motoren og bilen over tid, samt den utmerkede kvaliteten og holdbarheten fra den foregående serien.

Den fullstendig fornyede drivelinjen, de nye elektriske og elektroniske systemene, den nye transmisjonen best i klassen, bakaksel og fjæringen bak, den oppgraderte motoren, den velprøvde HI-SCR-teknologien og den nyeste generasjonen GPS-styrte cruisekontrollen, er perfekt integrert med en rekke nye og innovative drivstoff-besparende løsninger, foruten et unikt program av serviceytelser utviklet av Iveco for å maksimere holdbarheten og redusere CO2 og TCO. Alle forbedringene og nyhetene genererer drivstoff-besparelser på inntil 11%, mens nye serviceytelser gir en ytterligere besparelse på inntil 3%. Alt i alt jobber produktnyheter og serviceytelser for Stralis XP sammen for å redusere TCO innenfor langtransport med imponerende 5,6%.

Pierre Lahutte, Ivecos toppsjef, uttaler: “Nye Stralis XP er en lastebil med ledende teknologi som gir en bemerkelsesverdig TCO- og CO2-ytelse. Dette er den perfekte lastebilen for langtransport-utøvere. De vil ikke ha unødvendig stopp, ingen problemer, ingen ståtid og lav TCO. Med vår unike tilnærming som integrerer perfekt både produkt og serviceytelser har vi utviklet et kjøretøy med fremragende holdbarhet og drivstofføkonomi og som kommer med vår driftsgaranti og et helt program med nye tjenester for å hjelpe dem å utnytte bilflåtene effektivt. Nye Stralis XP er en sann TCO2 mester født til å kjøre på alle europeiske motorveier.”

TCO-reduserende nyheter og tjenester: Den mest omfattende forretningsløsning

Nye Stralis XP har nyheter for drivstoff-effektivitet som standard. Dette inkluderer smart tilbehør som automatisk kobler ut eller går i en energibesparende modus når de ikke trengs. veco’s GPS-styrte Hi-Cruise system kontrollerer kjøreassisterende funksjoner som eco-roll, girskift og cruisekontroll. Sammen med den nye 12-trinns HI-TRONIX automatiserte girkassen, EcoSwitch hastighets- og dreiemoment-begrenser, optimert bakakselutveksling og lettrullende eco-dekk utviklet av Michelin gir dette den beste kombinasjonen av effektivitet og sikkerhet. Ekstra drivstoffbesparelse er mulig ved å benytte den enda raskere bakakselutvekslingen på 2,47 som gir 7% reduksjon i motorturtallet.

Nye Stralis 480XP og 570XP, utviklet for langtransport over lange strekninger, har den innovative Smart EGR som arbeider i kombinasjon med Ivecos patenterte HI-SCR eksos-etterbehandlingssystem for å optimere forbrenningen. Resultatet er betydelig drivstoffbesparelse på lange distanser. Denne løsningen bruker en beskjeden eksos-resirkulering – bare 8% - for å muliggjøre en tidligere start på drivstoff-innsprøytningen. Resultatet er bedre drivstofføkonomi samtidig som man opprettholder en NOx-omdanning på imponerende 97% ved hjelp av HI-SCR-systemet og alle fordeler ved denne teknologien, som ingen regenerering, ingen påvirkning på radiatorstørrelsen, ikke noe ekstra vedlikehold, samt det lengste service-intervallet som betyr ytterligere drivstoff- og TCO-reduksjon for kunden. Med denne løsningen viser Iveco og FPT Industrial, som utvikler motorene, igjen sitt langvarige lederskap innenfor drivstoff-effektiv teknologi.

Ivecos nye generasjon tjenester, som er inkludert i TCO2 LIVE modulprogrammet, tilbys som standard på nye Stralis XP. Dette omfatterTCO2 Smart Report, en detaljert rapport om drivstofforbruk på hvert kjøretøy i flåten, som automatisk blir sendt kunden på e-post hver uke, samt TCO2 Advising rådgivning om drivstoff-effektivitet basert på den enorme kunnskapsbase vi har samlet gjennom våre analyser av lastebiler i trafikk. Begge kan bli integrert med TCO2 Driving sjåførkurs som ledes av spesialiserte Iveco-instruktører. Denne nye tjenesten kan generere ytterligere besparelser på inntil 3%.

I tillegg kommer nye Stralis XP med den eksklusive driftsgarantien, en helt ny tjeneste som beskytter kunden mot tekniske problemer og får kjøretøyet tilbake på veien på kortest mulig tid – aldri mer enn 24 timer – i tilfelle havari. Dette skjer ved reparasjon på nærmeste Iveco Truck Station. Under forberedelsen til lanseringen av nye Stralis XP har Iveco utplassert sine Truck Stations langs alle de viktigste europeiske transport-korridorer for å kunne oppfylle driftsgarantien.

Iveco er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Computerised Stock Exchange, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). Iveco utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 16 tonn, samt Trakker (dedikert for offroad kjøring) og Stralis, begge over 16 tonn. I tillegg kommer merkenavnet Iveco Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy.

Iveco sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et Iveco-kjøretøy er i arbeid.