Gå videre til innhold
JYSK er fornøyde med å dele ut bonus på 7.4 millioner NOK til sine ansatte dette regnskapsåret.

Deler ut over 7 millioner kroner i bonus

JYSKs ansatte i de norske butikkene har som vanlig fått utbetalt bonus basert på regnskapsårets resultater.

Til tross for et utfordrende år har ansatte i JYSK fått utbetalt bonus i år også. For butikkansatte har den samlede bonusutbetalingen vært 7,4 millioner kroner, som er fordelt på de ansatte i totalt 105 butikker i Norge. I gjennomsnitt har hver ansatt som har mottatt bonus fått utbetalt 13.400 kroner.

- Jeg er fornøyd med at vi i år også kan dele ut bonus til våre ansatte. Det er mindre utbetalte bonuser i år enn tidligere, men det er heller ingen hemmelighet at det har vært et utfordrende år – også for JYSK. Og desto mer stolte er vi over den flotte innsatsen som våre kolleger bidrar til hver eneste dag, sier Martina Pohjanen, sjef i JYSK Norge.

Bonus motiverer

Bonusen er basert på omsetningsøkningen butikken har hatt i forhold til året før. Av samme grunn er det forskjell på størrelsen på bonusen fra butikk til butikk. Blant top 10 butikker med høyest bonus har medarbeidere mottatt i gjennomsnitt 50.000 kroner per medarbeider.

- Vi ønsker stadig å motivere våre ansatte til å gjøre en god jobb, og vi annerkjenner hardt arbeid høyt i JYSK. Bonusordningen er en belønning for ekstra gode prestasjoner. JYSK vil at bonussystemet skal motivere de ansatte til å drifte butikken på best mulig vis, og det er fordelaktig for hele kjeden, sier Pohjanen.

Torsdag 24. november offentliggjør JYSK sin årsrapport, som også viser utviklingen i inntjeningen.

Fakta om bonusutbetaling i regnskapsåret 2021/2022

• Samlet bonus for butikkansatte: 7,4 millioner kroner

• Gjennomsnitt per butikkmedarbeider som har mottatt bonus: 13.400 kroner

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.