Gå videre til innhold
Fra venstre: Sales & Marketing Manager Krister Andreassen, Marcus Grasto Nilsson, Kristian Moen og Social Media & Digital Coordinator Janne Møller-Nielsen. Foto: Pernille / Norges Idrettsforbund

JYSK deler ut tre stipendier til tre Paralympiske håp!

Hvert år deler JYSK ut stipendier til tre Paralympiske atleter. I år går stipendiene på 25.000,- kr til Kristian Moen, Marcus Grasto Nilsson og Helle Sofie Sagøy. Kristian og Marcus skal bruke stipendiene på deres satsning mot de Paralympiske vinterlekene i Beijing i Mars 2022. Helle Sofie skal JYSK følge på hennes reise mot de Paralympiske sommerlekene i Paris i 2024, og hun vil dermed motta dette stipendet årlig frem til da.

Siden 2004 har JYSK Norge vært hovedsponsor av paraidretten i Norge, og hvert år i September deler JYSK ut stipendier til tre parautøvere, som viser gode holdninger og satser fullt på sin idrett!

Målet er at stipendet kan bidra til å optimalisere og tilrettelegge for videre toppidrettssatsning for den det tildeles.

«I JYSK sier vi bring dedication, meet possibilities. Denne holdningen ønsker vi å ta med over i sponsoratet vårt ved hjelp av disse stipendiene. Vi vil hjelpe de som ønsker å satse på drømmen sin,» sier Krister Andreassen, Sales & Marketing Manager i JYSK Norge.

Målet er medaljer

Kristian Moen (20 år), er ansiktet på parasnowboard i Norge. Han har vært i toppen i verdenseliten siden han startet å konkurrere internasjonalt. Med 2.plass sammenlagt i verdenscupen 2020, satser han fullt mot PL i Beijing 2022.

Marcus Grasto Nilsson (20 år), er alpinist på det norske paralandslaget. Han er Oslo-borger, og kjører for klubben Ready Alpin. Marcus går nå inn i sin tredje sesong med verdenscup, og skal delta i VM for andre gang. I tillegg er Paralympics i Beijing et stort mål, og han reiser til PL for første gang. Denne sesongen er super-g og storslalåm disiplinene han satser mest på, og her har han mål om å prestere bedre enn noen gang.

Helle Sofie Sagøy (23 år) fra Klæbu er Norges beste parabadmintonspiller, og hun representerer Kristiansand Badmintonklubb. Hun er født med dysmeli, og mangler nederste del av leggen og foten på høyre fot. Hun bruker derfor protese.

I september i år konkurrerte Helle Sofie i de Paralympiske lekene i Tokyo og kom helt til semi-finale. Nå drømmer hun om medalje i Paris i 2024. Trener Sonja Wåland sier at Helle Sofie har gjort en strålende jobb så langt, og håper at resten av Norge heier på henne fremover. «Helle Sofie er ei flott, positiv jente med mye vilje og drivkraft. Hun inspirerer andre med hennes pågangsmot og positive humør og er opptatt av å være et godt forbilde,» sier Sonja Wåland.

«Dette stipendet er en virkelig fin anerkjennelse som viser at hardt arbeid lønner seg. Dette vil bidra til at jeg kan fortsette utviklingen min som badmintonspiller,» sier Helle Sofie avslutningsvis.

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen. Med over 3.000 butikker og webshops i 50 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.
Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 26.500 medarbeidere. I Tyskland heter butikkene DÄNISCHES BETTENLAGER – i resten av verden JYSK.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 4,4 milliarder EUR.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.