Gå videre til innhold
JYSK skal gjennom en ny markedskampanje synliggjøre viktigheten av søvn for å samle inn midler til barn med kreft.

Skal synliggjøre søvn for å samle inn penger til barnekreft

Søvnkvalitet er et stort fokusområde hos JYSK. Dette skal selskapet nå synliggjøre gjennom en rekke markedskampanjer i Norge for å samle inn penger til Barnekreftforeningen.

JYSK har derfor innledet et nytt samarbeid med Barnekreftforeningen, og gjennom en rekke aktiviteter ønsker selskapet å synliggjøre deres arbeid.

- Styrken og pågangsmotet til barn med kreft er en stor inspirasjonskilde for alle oss i JYSK, og vi er stolte over å være en støttepartner til Barnekreftforeningen. Vi ønsker å legge til rette for en god natts søvn, og vil synliggjøre viktigheten av å velge riktige produkter som vil bidra til økt søvnkvalitet, sier Martina Pohjanen, sjef i JYSK Norge.

Gulldrømmer

Kampanjen går ut på salg av søvnprodukter i kategorien GOLD, med hensikt å samle inn penger til Barnekreftforeningen.

- Valg av riktig pute kan utgjøre en stor forskjell for søvnkvaliteten. Ved å kjøpe en GOLD-hodepute støtter du barn med kreft, og deres uendelige drømmer, sier Krister Andreassen, salg- og markedssjef i JYSK Norge.

Kampanjen ”Gulldrømmer” skal gå over flere perioder i JYSKs 105 butikker i Norge. Det er fokus på søvnprodukter i serien GOLD, som er JYSKs eksklusive serie i beste kvalitet og materiale.

- Vi har hatt lignende markedskampanjer tidligere, eksempelvis med paraidretten der søvn er like relevant som for denne målgruppen. Vi har søvneksperter som trener våre ansatte slik at de kan gi kunden den beste veiledningen, sier Andreassen.

Søvneksperter

Å være ”sleeping experts” er en del av kjernen i JYSK. Derfor ble JYSK Sleep Academy lansert i i 2018, et internt treningsprogram der ansatte trenes i søvnprodukter. Målet er å gi kunder den beste veiledningen når de handler søvnartikler. Hos JYSK er det utviklet guider for pute, dyne, madrass og senger, og tilhørende garantier for å sikre best tilfredshet blant kunder.

- Vi setter pris på at deler av inntekten fra salget av GOLD-serien skal gå til Barnekreftforeningen. Vi gleder oss til et langt og godt samarbeid. Tusen takk for at dere er med oss i kampen mot barnekreft, sier Trine Nicolaysen, daglig leder i Barnekreftforeningen.

Fotballglede

Ansatte i JYSK viste stort engasjement for årets #fotballtrøyeFredag- arrangert av Barnekreftforeningen.

Det er ikke første gang JYSK støtter Barnekreftforeningen. Tidligere i år ble ansatte i JYSK over hele landet med på #Fotballtrøyefredag. Målet var å lage Norges største lag for å støtte opp om drømmene til barn med kreft. Og det er de ansattes engasjement som har bidratt til ytterligere forlengelse av samarbeidet med Barnekreftforeningen.

- Vi er veldig takknemlig for at JYSK har valgt å støtte vårt arbeid for barn med kreft og deres familier. JYSK har allerede vist stort engasjement for barnekreftsaken under årets fotballtrøyefredag, sier Nicolaysen.

Kategorier

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.200 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 30.000 medarbeidere.

JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 4,87 milliarder EUR.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.