Brannrammede barnehager får plass i lokalene til Tåsenløkka barnehage

Brannrammede barnehager får plass i lokalene til Tåsenløkka barnehage

Alle avdelinger fra Veslefrikk og Lønnebakken Kanvas-barnehage, som ble rammet av brann tirsdag denne uken, har fått plass i Tåsenløkka barnehage sine lokaler frem til sommeren.

Kanvas benytter dagene fremover til å gjøre avdelingene klare til å ta imot barn og ansatte, sannsynligvis fra og med onsdag 24. mai. I mellomtiden deler de barnehagelokaler med de fem øvrige Kanvas-barnehagene på området til Oslo Universitetssykehus.

Tåsenløkka barnehage er en kommunal barnehage som ligger i umiddelbar nærhet til sykehusområdet på Ullevål og de to brannrammede barnehagene. Kanvas-barnehagene får egne avdelinger til disposisjon, og de vil kunne fortsette som før med kjente barn og ansatte. - Vi er så glade for at dette ordnet seg så raskt, og vi er trygge på at dette vil bli en fin avslutning på barnehageåret for alle i Veslefrikk og Lønnebakken, sier daglig leder i Kanvas, Robert Ullmann.

Kanvas jobber videre med å sikre gode lokaler for nytt barnehageår etter sommeren. - Vi nærmer oss også en løsning på lengre sikt, og håper å kunne komme med oppdatert informasjon til foreldre og ansatte innen kort tid, kan Ullmann fortelle.

Kanvas er med sine 66 barnehager Norges største barnehagestiftelse med ideelle formål. Vi er en kunnskapsbedrift med 1300 engasjerte og profesjonelle medarbeidere med ansvar for 4200 barn. Siden oppstarten i 1986 har Kanvas vært pådriver for å bedre barns oppvekstvilkår og foreldres hverdag. Kanvas driver etter ideelle prinsipper og tar ikke ut utbytte. Dette gir oss muligheten til å kontinuerlig jobbe med kvalitetsutvikling og kompetanseheving. Blant annet har 50% av de ansatte i Kanvas-barnehagene barnehagelærerutdannelse.