Kaldbryggede nyheter fra Löfbergs

Kaldbryggede nyheter fra Löfbergs

Kaldbrygget kaffe er et håndverk som vekker stadig større interesse. Nå utvider kaffebrenneriet Löfbergs sitt sortiment av kaldbrygget kaffe.

– Nå er det ikke bare kaffenerdene som drikker kaldbrygget kaffe lenger. Denne kaffen har en søtere og rundere kaffesmak enn varm kaffe og passer perfekt i en forfriskende drink eller til å drikke som den er, sier Ulf Stensland, administrerende direktør i Löfbergs.

Basisen i Löfbergs Cold Brew er en mørkbrent premiumkaffe fra unge kaffedyrkere i Colombia. Kaffen brygges med kaldt, friskt vann over 16 timer – en håndverksmessig prosess som gir unike smaksegenskaper.

Naturlig og Fairtrade
Löfbergs Cold Brew finnes i tre ulike varianter. Alle lages utelukkende av naturlige ingredienser og er Fairtrade-sertifisert. Den sylinderformede pappemballasjen er fullstendig gjenvinnbar.

For mer informasjon:
Ulf Stensland, administrerende direktør, Löfbergs, +47 480 313 00, ulf.stensland@lofbergs.no.

***

Kort om Löfbergs Cold Brew
100 prosent arabicabønner som brygges med kaldt, friskt vann over 16 timer. Perfekt til en forfriskende drink eller til å drikke som den er. Fairtrade-sertifisert og tilgjengelig i tre ulike varianter:

• Antioquia Reserve
  • Licorice

***

Tre iskalde kaffetrenderFør skulle kaffen være så varm som mulig. I dag er kald kaffe hetere enn noen gang:

• Iskaffe – varmbrygget kaffe som kjøles ned og serveres kald.
  • Cold Brew – brygges med kaldt, friskt vann over 16 timer.
  • Nitro – kaldbrygget kaffe som trykksettes med nitrogen og serveres på tapp.

Emner

Kaffebrenneriet Löfbergs er et av de eldste, men også et av de mest moderne kaffehusene i Nord-Europa. Den gode smaken har vi jobbet med helt siden 1906. Lidenskapen for god kaffe har vi altså hatt i mer enn hundre år. Å ta ansvar for mennesker og miljø har vært en selvfølge like lenge.

Ulf Stensland

Pressekontakt Administrerende direktør +47 480 313 00

Pressekontakt Head of Communications +46 703 55 64 22

Det er mye lykke i en god kaffe

Kaffebrenneriet Löfbergs er et familieforetak som ble grunnlagt i 1906. I dag består vi av 340 kaffeelskere med tilholdssted i Nord-Europa. Vi deler samme pasjon for smak, trender og bærekraft. Vi omsetter for 2,7 milliarder svenske kroner og er en av verdens største innkjøpere av økologisk og Fairtrade-merket kaffe. Löfbergs er en del av Löfbergs Group som også eier varemerkene Peter Larsen Kaffe og Kobbs.