Experis AS kjøper konsulentselskap innen IT

Konsulent- og rekrutteringsselskapet Experis AS, heleid av ManpowerGroup, styrker sin posisjon innen IT og inngår en langsiktig partneravtale med konsulentselskapet Avan AS. Experis AS kjøper 51 prosent av aksjene i Avan AS.

- Med dette partnerskapet styrker vi vår posisjon i markedet. Dette er i tråd med Experis sin globale satsing mot konsulentmarkedet, sier administrerende direktør i Experis, Trygve Solem.

Experis er ManpowerGroups konsulent- og rekrutteringsselskap innen områdene IT, Engineering, Finance og Executive. Selskapet er globalt og ble etablert for to år siden, omsetter for ca 1 mrd NOK og har rundt 1000 utleide konsulenter i Norge.

Avan ble stiftet i 2006, har 50 konsulenter og tilbyr tjenester innenfor prosjektledelse og teknisk infrastruktur. Selskapet er kjent for høyt kvalifiserte ansatte, solid kundeportefølje og en kultur med fokus på trivsel. Omsetningen var i fjor ca 85 mill NOK og styreleder og medinvestor er Tom Adolfsen.

- Naturlig skritt
Administrende direktør i Avan, Fred Arne Bakken, sier partnerskapet åpner for nye muligheter.

- For oss var dette et naturlig skritt i utviklingen av selskapet. Vi gleder oss til å komme inn i en større setting, og vi ser frem til å kunne nå ut til flere kunder og potensielle ansatte med med vårt budskap. Vår visjon har hele tiden vært at vi skal være det beste stedet å være ansatt, med de mest fornøyde kundene. Slik skal det fortsette å være, forsikrer Bakken.

Kompetent fagmiljø
Solem i Expris er svært fornøyd med å knytte til seg et nytt fagmiljø.

- Avan er et meget kompetent fagmiljø, som vil sette oss i stand til å tilby våre kunder enda bedre og tydeligere tjenester. Avan er komplementerende både til vår kundeportefølje, og til vår strategi. Experis sitt mål er å bistå kundene med å dekke eget talentbehov i form av rekrutteringstjenester, i kombinasjon med konsulenttjenester for å bistå i prosjekter og ved arbeidstopper.  Avan er en viktig byggesten for å etablere oss tyngre i konsulentmarkedet og i større grad være i stand til å ta ansvar for leveranser hos våre kunder, sier Solem.

For mer informasjon:

Adm. dir Trygve Solem, Experis AS (917 27000)

Adm. dir  Fred Arne Bakken, Avan AS (926 19398)

Komm.dir. Gisle Roll Ludvigsen ManpowerGroup (934 68168)

www.experis.no

www.avan.no