​Derfor bør du som journalist bruke Mynewsdesk

​Derfor bør du som journalist bruke Mynewsdesk

Mynewsdesk ble grunnlagt av journalister – for journalister. På Mynewsdesk kan du som journalist selv velge hvilke virksomheter du vil følge og hvilke kategorier du ønsker å overvåke, og dermed få relevante nyheter tilsendt på epost.

Virksomheter bruker Mynewsdesk for å distribuere og dele sine pressemeldinger, nyheter, bilder og videoer. Det er i nyhetsrommet på Mynewsdesk de først publiserer nyhetene sine, og oppdaterer nyhetsrommet jevnlig med relevant informasjon om virksomheten, bilder, videoer med mer. Dermed kan journalister finne helt ferske, spennende nyheter og bilder. Eksempelvis siste nytt om streik hos Norwegian, drivstoffmangel på Oslo Lufthavn, bedre mobildekning hos Telenor eller produktnyheter fra virksomheter som Elkjøp, L’Oréal med flere.

Med Mynewsdesk kan du:

• Opprette en journalistprofil og sette opp overvåkning av nyheter
  • Finne nyheter fra virksomheter i alle bransjer og alle størrelser
  • Tilpasse hva slags nyheter du ønsker å motta, og når du ønsker å motta nyhetene
  • Finne pressekontakter, bedriftsinformasjon og søke i nyhetsarkivet
  • Finne gode ideer til artikler, hente nyheter direkte og laste ned høy- oppløselige bilder og video
  • Følge bedrifters nyhetsrom under kriser, og holde deg oppdatert på hva som skjer, når det skjer.

Hvordan sette opp en overvåkningsprofil hos Mynewsdesk?
Som journalist kan du opprette en gratis bruker hos oss ved å gå til startsiden vår for journalister. Deretter følger du trinnene under avhengig av hvordan du ønsker å starte ditt abonnement.

Name of Image

1) For å sette opp en overvåkningsprofil hvor du mottar nyheter innen valgte kategorier på epost, går du til: http://www.mynewsdesk.com/media/signup. Fyll i din kontaktinformasjon og søk etter de kategoriene du er interessert i. Du kan også følge enkeltvirksomheter via denne profilen.

2) Ønsker du å følge enkeltvirksomheter og motta deres nyheter på epost i realtid, trykker du på Følg-knappen som ligger øverst til høyre i hver virksomhets nyhetsrom. Du finner også Følg-knappen på stories-siden. Her kan du scrolle igjennom de siste nyhetene som er publisert via Mynewsdesk, og klikke følg på virksomhetene du vil motta nyhetsinnhold fra.

Name of Image

Spørreundersøkelse om journalisters bruk av nyhetsrom
Vi gjennomfører for tiden en spørreundersøkelse laget i samarbeid med Ipsos MMI. Formålet med undersøkelsen er å øke forståelsen av journalisters arbeid, og dermed gjøre samarbeidet mellom journalister og kommunikatører bedre.

Hvis du er journalist og ønsker å svare på undersøkelsen send en e-post til Cathrine Formoe på cathrine.formoe@mynewsdesk.com. Undersøkelsen tar ca. 5 minutter og du kan vinne et reisegavekort på 3 500 NOK.

Kort om Mynewsdesk
Mynewsdesk ble grunnlagt av journalister og web-innovatører i Sverige i 2003. Bakgrunnen for ideen var at mange journalister mottar pressemeldinger og nyheter som ikke er relevant for det man skriver om. Grunnleggerne ønsket derfor å skape en plattform som kunne formidle virksomheters nyhetsinnhold til relevante journalister. En slags matchmaking-plattform mellom virksomheter og journalister.

Er du journalist og ønsker å sette opp en medieovervåkning kan du gjøre det her.