Digital PR Awards 2019 – Møt juryen

Digital PR Awards 2019 – Møt juryen

Etter å ha gjennomgått over 130 bidrag, har den interne juryen kommet frem til en liste med finalister. Som vanlig har dette vært en krevende jobb på grunn av alt det gode innholdet som har blitt publisert. Til å hjelpe oss videre i arbeidet, har vi hentet inn fem eksperter. Sammen skal de finne den mest kreative og effektive kommunikasjonen fra 2019, og til slutt kåre vinnerne.

Digital PR Awards handler vel så mye om å feire vinnere som det handler om å hjelp virksomheter til å forbedre sin PR. På den måten kan vi hjelp kundene våre til å ta de rette valgene.

– Vi ønsker å inspirere virksomheter til å fortsette å utvikle sin kommunikasjon. PR er mye mer enn kreative kampanjer, og PR Awards handler også om å verdsette arbeidet kundene våre gjør med sine nyhetsrom på en daglig basis, sier Sara Lindström, Global PR Manager hos Mynewsdesk.

Juryen representerer ulike bakgrunner, markeder og ekspertise. De vil nå vurdere finalistene på bakgrunn av faktorer som budskap, variasjon, kreativitet og SEO. Vi er begeistret for kompetansen juryen besitter, og vi gleder oss til å se utfallet av deres arbeid. Her er juryen:

Jacob Holst Mouritzen, Strategy Consultant, Holst Mouritzen
Jacob er en prisvinnende strateg og han brukes regelmessig som ekspert av danske medier innenfor markedsføring og kommunikasjon. Han har bred erfaring fra juryarbeid, der han ofte bedømmer digitale kampanjer og initiativer gjennom sin rolle som styreleder og jurymedlem i the Danish Digital Awards. Jacob har tidligere jobbet som business partner og direktør i Mindshare, og som konsulent i Advice A/S.

Magnus Strømnes Bøe, Administrerende direktør, RED Performance
Magnus har tidligere bistått oss som jurymedlem, og nå er han tilbake. Han er en velkjent SEO-ekspert og prisvinnende taler. Han er bred erfaring som konsulent, og med å utvikle digitale markedsføringsteam. Han var driveren bak INMAs Performance konferanse i 2019, og fornyet konseptet med stor suksess. Magnus figurerer regelmessig som ekspert i norske medier, og han underviser i digital PR på Kristiania. Han har vunnet flere priser for sitt arbeid.

Susanne Johansson, PR Director, NORD DDB
Susanne er gjennomført profesjonell. Med over ti års erfaring fra medie- og kommunikasjonsbransjen, kan vi trygt si at hun kan PR. Over de siste årene har hun jobbe på prisvinnende kampanjer som Get Smooth for Klarna og Abbey Road for Volkswagens parkeringsassistent. I dag er Susanne PR-direktør i NORD DDB Sverige, et nordisk fullservicebyrå.

Professor Christoph Moss, CEO, Mediamoss Newsroom Consulting
Christoph er en autoritet på organisering av nyhetsrom, og han mener suksess er et spørsmål om tilnærming og tankesett. Gjennom byrået Mediamoss har han implementert en rekke prosjekter for blant annet Siemens, Fraport og DATEV. Som professor underviser han også kommunikasjon og markedsføring på the International School of Management i Dortmund og Köln.

Anna Wemming, Global Head of Content & Professional Services, Mynewsdesk
Anna har over ti års erfaring fra strategiutvikling i internasjonale PR-byråer som Edelman og Hill Knowlton. Hun har også erfaring fra journalistikken, der hun jobbet for svenske Aftonbladet og SVT. Hun spesialiserer seg på krisekommunikasjon og strategi, og hun er nådeløs i sitt arbeid med å hjelpe kunder med å lykkes med sin kommunikasjon.

Vinnerne blir annonsert den 25. mars, og vi ønsker både juryen og alle finalistene lykke til! Hvis du vil vite hvem finalistene er, kan du klikke her.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no