​Slik skalerer du kommunikasjonen din

​Slik skalerer du kommunikasjonen din

Det vi skal prøve å oppnå med 100 Million Challenge er skalering, et kreativt konsept som skal hjelpe Hövding med å nå millioner av folk med sin historie. Vi kan ikke avsløre for mye på det nåværende tidspunkt, da vi ikke har lansert kampanjen ennå. Men om du som virksomhet klarer å legge til rette for skalering av budskapet ditt, er potensialet for hvor mange du kan nå enormt.

Her er tre konkrete steg du kan benytte deg av:

Sikre at kampanjen kan reproduseres

Den generelle idéen bak skalering, sett fra et kommunikasjonsperspektiv, er at budskapet kan og burde reproduseres, samt tilpasses forskjellige markeder med relativt få grep. Dette er bare en forsmak på potensialet konseptet bærer med seg. Selv om reproduksjon er utmerket, er det mest relevante aspektet at det effektiviserer hverdagen og sparer tid for kommunikasjonsavdelinger.

Skap noe publikummet ditt kan bruke

Den virkelige styrken i skalering kan bedre forstås fra et forbrukerperspektiv. Istedenfor å bare presentere en original melding, som forbrukerne enten vil anerkjenne elle forkaste, kan du designe et konsept som forbrukerne vil like å bruke.

La forbrukerne modifisere og forbedre verktøyet

Med bruk kommer aktivisering, og med aktivisering følger eierskap. Når folk begynner å bruke produktet, gir det også kredibilitet til budskapet ditt, og via verdifulle tilbakemeldinger kan de være pådrivere for modifikasjoner og stadige forbedringer. Det er her skalering virkelig viser sin sanne natur. I det folk bruker og skaper, med din kommunikasjonsløsning som plattform, begynner en ny og spennende historie.

For enkelte kan dette virke skummelt, noe det også kan være. Det burde likevel ikke være et hinder hvis du vet at du jobber for noe som kommer alle til gode, og har et viktig samfunnsmessig formål. Her er det bare å gi fra seg kontrollen og bli med på reisen.

Hvorfor er dette viktig?

Fra et medieperspektiv gir publikums interaksjon kampanjen større kredibilitet fordi det er brukerne som bærer den – ikke selskapet. Journalister kan så skrive om historien din, for uavhengig av hva følgerne dine gjør, vil det alltid lede tilbake til deg. Når det skjer, er det opp til deg å presentere budskapet.

Å skape et verktøy som har lang holdbarhet, gir stabilitet i både kommunikasjonen og prosjektet ditt. Videre, og kanskje enda viktigere, det kan bidra til å bygge solide forhold.

Neste gang du prøver å kommunisere noe til målgruppen din, spør deg selv ”er det et problem her jeg kan bidra til å løse?”.

Name of Image

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no