Fire nye selgere til Mynewsdesk Oslo

Fire nye selgere til Mynewsdesk Oslo

Mynewsdesk har vokst siden dag én i det norske markedet, og ansetter fire nye medarbeidere ved Oslo-kontoret for å fortsette den positive utviklingen.

– Med begrensede ressurser til markeds- og kommunikasjonsarbeid, opplever vi at organisasjoner stadig har større fokus på verdi og effekt. Kundene våre innser at de kan gjøre store deler av kommunikasjonsjobben rimelig og effektivt med Mynewsdesk. Vi tror at vår evne til å møte behovet for kostnadseffektiv og målbar kommunikasjon har vært nøkkelen til veksten vår i Norge. Vi satser nå friskt med fire nye selgere for å kunne vokse ytterligere, sier Henriette Sveen, Country Manager i Mynewsdesk Norge.

De fire nye ansiktene har variert bakgrunn. Charlotte Clasen kommer rett fra skolebenken, med en mastergrad  i politisk økonomi fra BI og Copenhagen Business School i bagasjen. Både Simon Larsson og Christer Engen har flere års erfaring innen mediesalg, og kommer fra stillinger i hendholdsvis Value Publishing og Eniro. Ellen Damberg har også flere års salgserfaring, som blant annet selger og salgsleder i Securitas Direct.

– Vi gleder oss til å jobbe med et innovativt produkt som kundene opplever som svært verdifullt, sier de fire nye.

I en mediebransje som har vært preget av lønnsomhetsutfordringer, nedskjæringer og kostnadskutt de siste årene, har Mynewsdesk gått mot strømmen. I 2010 åpnet Mynewsdesk sitt første norske kontor i Oslo. Drøye fire år senere, i august 2014, ble det første norske regionskontoret utenfor Oslo åpnet i Trondheim. Kontoret ble åpnet av Erlend Nordbak, som kom fra stillingen som Team Leader  ved Oslo-kontoret. Med seg på laget har han fått tre dyktige selgere i Isak Mjelva, Elisabeth Andersen og Thomas Husbyn.

Veksten i Norge har vært jevnt høy siden åpningen. Mellom 2012 og 2013 opplevde Mynewsdesk Norge en vekst på ca. 30 %. I år regner selskapet med å fortsette den gode utviklingen, og det forventes at omsetningen vokser fra 9 MNOK i 2013 til 12 MNOK i 2014.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no