​Give a Beep nominert til tre Cannes Lions – og dro hjem med én bronse!

​Give a Beep nominert til tre Cannes Lions – og dro hjem med én bronse!

Mynewsdesk og Edelman Deportivo høstet ytterligere internasjonal anerkjennelse for Give a Beep-kampanjen gjennomført sammen med Edelman Deportivo og Hövding. Den ble nominert til tre Cannes Lions, en for PR og to for beste mobil-kampanje. Det ble med bronse, og med det har kampanjen høstet prestisjetunge priser fra Webby Awards, Guldägget, AdWeek og nå altså Cannes.

Under Give a Beep ble flere hundre syklister i Londons hissige trafikk utstyrt med Flic-knapper. Knappene lot syklistene markere farlige trafikksituasjoner, og deres posisjon ble lastet opp til et interaktivt kart over byen. Samtidig ble det sendt en e-post til Londons borgermester med en oppmuntring til å ta grep for å forbedre sykkelinfrastrukturen.

Give a Beep ble nominert til Cannes Lions i kategoriene beste PR-kampanje i kombinasjon med ny og innovativ teknologi, samt to nominasjoner for beste mobil-kampanje. Dette var Activation by Location og Messaging Campaign. Give a Beep fikk bronse i den sistnevnte.

- Kampanjens suksess skyldes at vi valgte å fokusere på Hövdings kjernevirksomhet, nemlig å beskytte syklister, istedenfor å fokusere på produktet deres. Takket være smart og innovativ teknologi kunne vi engasjere syklister og la dem være med på å påvirke både sin egen situasjon, men også det større problemet med trafikksikkerhet i London, sier Sofia Juhlin, Global Head of Marketing hos Mynewsdesk.

Målet: å nå 100 millioner mennesker
Give a Beep ble til som et resultat av kampanjen 100 Million Reach Challenge, hvor Mynewsdesk utfordret seg selv til å nå 100 millioner mennesker, og Hövding og Edelman Deportivo ble partnerne. Det som drev kampanjen var at den skulle bevise hvordan kreativ historiefortelling med hjelp av en innovativ kommunikasjonsplattform kan gjøre det mulig for små selskaper til å ta plass i et marked oversvømt av informasjon. Målet ble nådd og under kampanjen økte trafikken til Hövding sitt nyhetsrom med 279 %.

Som et resultat av de gode resultatene til Give a Beep har byer rundt om i verden spurt om de kan få gjennomført en tilsvarende kampanje hos seg. Denne blir per nå brukt av myndighetene i London til å bedre relasjonene med byens syklister, og for å sikre farlige strekninger.

- Give a Beep sin suksess, og suksessen til andre innovative kampanjer viser tydelig at vi må bruke teknologi som en integrert del av all kommunikasjon, og for å kunne treffe målgruppene. Selskaper som benytter seg av dagens mobil- og datadrevne samfunn er de som vil lykkes med morgendagens kommunikasjon. Det handler enkelt og greit om å prøve ut nye ting, sier Jonathan Bean, CMO i Mynewsdesk.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no