Louise Barnekow, Mynewsdesk

Endringer i ledelsen hos Mynewsdesk

Louise Barnekow, Chief Product Officer i Mynewsdesk, er konstituert som midlertidig administrerende direktør med umiddelbar virkning. Mattias Malmström som har ledet selskapet siden 2015 har valgt å forlate Mynewsdesk for å søke nye karrieremuligheter.

Louise Barnekow har vært Chief Product Officer siden oktober 2016, og har siden oppkjøpet av Mention i august i år vært ansvarlig for produktutvikling og -ledelse i de to selskapene. Barnekow har tidligere vært Head of Data and Product Development i Schibsted Sverige. Hun har bred erfaring fra media, produktledelse og salg i selskaper som Telenor og Bredbandsbolaget.

Mattias Malmström uttaler at han er stolt over å ha bidratt til Mynewsdesks utvikling, samt å ha ledet arbeidet med å styrke selskapets muligheter for global vekst gjennom oppkjøpet av Mention.

Det har vært både intenst og gøy. Fusjonsprosessen mellom selskapene endrer rollen som administrerende direktør, og derfor velger jeg å søke nye utfordringer. Jeg ønsker alle mine kolleger i Mynewsdesk og Mention alt godt for fremtiden, avslutter Mattias.

Prosessen med å rekruttere en permanent administrerende direktør starter denne uken.

Styret i Mynewsdesk vil takke Mattias for de viktige bidragene han har gitt til virksomheten de siste fire årene, og ønsker ham lykke til med videre karriere. Vi er veldig glade for at Louise vil ta på seg rollen som interim administrerende direktør på så kort varsel. God kundetilfredshet, global vekst og lønnsomhet er høyt på agendaen vår, sier Hege Yli Melhus Ask, styreleder i Mynewsdesk og konsernsjef i NHST Media Group der Mynewsdesk er et heleid datterselskap.

I den nye rollen vil Barnekow jobbe tett med Matthieu Vaxelaire, tidligere administrerende direktør i Mention, som nå er Chief Operating Officer for den samlede virksomheten. Hun vil også jobbe tett med de ulike avdelingene i Mynewsdesk og Mention, som tilsammen utgjør 280 medarbeidere fordelt på åtte land.

Vi får daglig tilbakemelding fra kunder som forteller oss at effekten av markeds- og kommunikasjonsaktivitetene deres har forbedret seg etter at de tok i bruk Mynewsdesk og Mention sine plattformer og tjenester. Fremover skal vi ha fokus på å forbedre vårt tjenestetilbud og øke skalerbarheten vår, sier Barnekow.

Mynewsdesk og Mention hjelper over 750 000 markedsførings- og kommunikasjonsmedarbeidere i mer enn 125 land. Plattformene gjør det mulig for virksomheter å forbedre og effektivt håndtere digital kommunikasjon gjennom sosial lytting, medieovervåkning, nyhetsdistribusjon og analyse.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Hege Yli Melhus Ask, styreleder i Mynewsdesk
hege.ask@nhst.com

Louise Barnekow, interim administrerende direktør i Mynewsdesk
louise.barnekow@mynewsdesk.com

Mynewsdesk er Nordens ledende plattform for digital PR og kommunikasjon, med over 5000 kunder og 77 000 brukere. Den skybaserte tjenesten omfatter medieovervåkning, nyhetsdistribusjon og analyseverktøy. Selskapet ble grunnlagt i Stockholm i 2003, og har i dag mer enn 220 ansatte fordelt på kontorer i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannia og Singapore. Mynewsdesk har siden 2008 vært eid av NHST Media Group AS.

DIGITAL COMMUNICATIONS & PR MADE EASY

Forenkle arbeidsflyten din, få økt innflytelse og resultater med én komplett kommunikasjonsløsning. Besøk www.mynewsdesk.com for mer informasjon.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no