Mattias Malmström og Matthieu Vaxelaire

Pressemelding -

Mynewsdesk kjøper Mention for å bli global bransjeleder innen overvåkning av digitale og sosiale kanaler i sanntid

Oslo, 31. august 2018

NHST-eide Mynewsdesk, Nordens ledende digitale PR-plattform, kan i dag fortelle at de kjøper Mention, et selskap som tilbyr et verktøy for sanntidsovervåkning av digitale og sosiale kanaler med ekspertise på AI og datadrevet analyse.

Dette oppkjøpet er nok et steg i Mynewsdesks omfattende vekststrategi. Målet er å skape en ny global bransjeleder innen sanntidsovervåkning av digitale og sosiale kanaler for små og mellomstore bedrifter.

–Oppkjøpet skaper en ny global bransjeleder innen overvåkning av digitale og sosiale kanaler som kan tilby det beste produktet for PR, markedsføring og kommunikasjon til små og mellomstore bedrifter. Mention ligger langt fremme med overvåkning, AI og datadrevet analyse, og de innehar et førsteklasses produkt og teknisk kompetanse, sier Mattias Malmström, administrerende direktør i Mynewsdesk.

Over tre milliarder mennesker kommuniserer på digitale og sosiale kanaler verden rundt. Ved bruk av AI og datadrevet analyse av det digitale og sosiale medielandskapet, har Mention fokusert på å møte etterspørselen etter overvåkning hos små og mellomstore bedrifter. Siden oppstarten i 2012, har de vokst kraftig og har i snitt 10 000 nye brukere hver måned.

– Det som har bidratt til vår raske vekst, er at vi har sett og agert på en stor etterspørsel etter rimelige overvåkningstjenester hos små og mellomstore bedrifter. I takt med det digitale skiftet øker behovet for å holde seg oppdatert for å lykkes med markedsføring, kommunikasjon og forretningsutvikling. Ved å bli en del av Mynewsdesk kan vi nå tilby enda mer innovative tjenester på flere markeder, sier Matthieu Vaxelaire, nåværende administrerende direktør i Mention.

Tilbake i 2015 kjøpte Mynewsdesk det norske medieovervåkningsselskapet Intermedium, og kunne med det legge til medieovervåkning til tjenestetilbudet. Mentions spesialkompetanse på AI og datadrevet analyse skal styrke dette tilbudet ytterligere. NHST som eier Mynewsdesk ser også på oppkjøpet som et viktig steg for Mynewsdesks videre vekst.

– Dette oppkjøpet styrker Mynewsdesks globale posisjon og legger grunnlaget for videre vekst via innovasjon. Det er et resultat av omfattende kartlegging av globale investeringsmuligheter, og det reflekterer NHSTs forpliktelse til B2B SaaS som et strategisk vekstområde for gruppen, sier Andreas Emblem, Head of Division Direct Relations i NHST.

Matthieu vil ta på seg en ny rolle innen det samlede selskapet som COO. Der vil bli ansvarlig for å lede integrasjonen, drive innovasjon og ytterligere vekst. Mattias Malmström fortsetter som administrerende direktør.

Finansielle detaljer rundt oppkjøpet blir ikke offentliggjort.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Sofia Juhlin, Global Head of Marketing &Communications
+46 76-340 04 04
sofia.juhlin@mynewsdesk.com

Om Mynewsdesk
Mynewsdesk er Nordens ledende plattform for digital PR og kommunikasjon, med over 5000 kunder og 77 000 brukere. Den skybaserte tjenesten omfatter medieovervåkning, nyhetsdistribusjon og analyseverktøy. Selskapet ble grunnlagt i Stockholm i 2003, og har i dag mer enn 220 ansatte fordelt på kontorer i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannia og Singapore. Mynewsdesk har siden 2008 vært eid av NHST Media Group AS.

DIGITAL COMMUNICATIONS & PR MADE EASY

Forenkle arbeidsflyten din, få økt innflytelse og resultater med én komplett kommunikasjonsløsning. Besøk www.mynewsdesk.com for mer informasjon.

Om Mention
Medieovervåkning av sosiale og digitale medier, brukeranmeldelser og omtale i blogger. Mention hjelper virksomheter med å få oversikt over hva som blir sagt om merkevaren, konkurrenter og industrien. Selskapet ble grunnlagt i 2012 og har i dag en kundebase på over 700 000 brukere i 125 land og 4000 kunder.

Om NHST
NHST Media Group (NHST) er et globalt mediekonsern med base i Norge. I konsernet inngår ledende norske publikasjoner som DN, Morgenbladet og Fiskeribladet i tillegg til de internasjonale engelskspråklige publikasjonene Upstream, Tradewinds, Intrafish og Recharge. Konsernet eier også SaaS selskapet Mynewsdesk som tilbyr en komplett digital PR plattform og Nautisk Forlag, en global kartagent til maritim næring. Konsernet omsetter for ca. 1 300 MNOK og har 750 ansatte globalt og er eid 54 % av det børsnoterte Bonheur ASA.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no