Daniel Jonsson, Chief Analytics & Strategy Officer på Mynewsdesk

Mynewsdesks tilnærming til pålitelig og etisk kunstig intelligens

Hos Mynewsdesk handler det om å styrke vår PR-teknologiske SaaS-plattform ved hjelp av kunstig intelligens (AI). Men vi vet også at ved bruk av AI tilkommer et stort ansvar. Så vi er her for å dele vår tilnærming for å sikre at vår AI-praksis er så pålitelig, etisk og fordelaktig for alle involverte. Her er syv prinsipper som vi streber etter å leve etter når vi jobber med AI-teknologi:

1. Sette mennesker først

Vi vil at AI-verktøyene våre skal gjøre livet enklere for brukerne våre, ikke erstatte dem. Det er derfor vi alltid holder mennesker involvert, slik at de kan ha kontroll og kan gripe inn ved behov. Våre AI-løsninger er utviklet for å støtte og forbedre menneskelig beslutningstaking, ikke ta over den.

2. Bygge pålitelig og sikker AI

For oss handler det om å skape AI-systemer som du kan stole på. Mynewsdesk jobber for å sikre at AI-verktøyene våre er så spenstige og robuste som mulig mot potensielle feil eller angrep. Ved å overvåke AI-applikasjonene våre nøye, tar vi sikte på å redusere risikoen og holde opplevelsen din så jevn som mulig.

3. Sikre ditt personvern

Vi tar personvern på alvor, og er forpliktet til å følge alle regler og forskrifter der ute (som GDPR). Målet vårt er å være transparente i hvordan vi samler inn, lagrer og behandler dataen din, og vi har noen sterke sikkerhetstiltak på plass for å beskytte dem mot uønsket tilgang.

4. Ønsker å være transparente

Vi tror på å være åpne om AI-teknologien og hvordan den fungerer. Vi vil at du skal få en forståelse for hvordan AI hjelper deg med oppgaver som å finne journalister, analysere mediedekning og skape innhold. Spesifikt sørger vi alltid for å kommunisere tydelig når innhold er generert av AI (i stedet for av et menneske). Ved å være transparente håper vi å bygge tillit hos dere, våre brukere.

5. Omfavne mangfold og inkludering

Hos Mynewsdesk har vi stort fokus på rettferdighet og like muligheter. Når vi samarbeider med partnerselskaper som leverer banebrytende AI-teknologi, tar vi ansvaret for å teste disse modellene for skjev partiskhet. Vi overvåker aktivt arbeidet til partnerne våre, og sikrer at de adresserer potensielle skjevheter i AI-algoritmene. Vår forpliktelse til mangfold og inkludering betyr at vi alltid streber etter å skape et miljø der AI-teknologier respekterer alles rettigheter og velvære.

6. Omsorg for samfunn og miljø

Vi forstår at AI har makt til å påvirke samfunnet og miljøet, så vi vurderer alltid det større bildet. Vi er dedikerte til å utvikle AI-løsninger som er i tråd med våre verdier. Til syvende og sist har vi som mål å ha en positiv innvirkning på samfunnet.

7. Omfavne vårt AI-ansvar

Vi vet at ansvarlighet er avgjørende når det kommer til AI. Derfor har vi innført en styringsstruktur for å overvåke AI-initiativene våre og sørge for at vi alltid er på rett spor. Og hvis noen problemer dukker opp, har vi prosedyrer for å løse dem raskt og lære av erfaringen.

For å oppsummere, er vi forpliktet til å bygge AI-teknologier som er pålitelige, etiske og transparente. Vi ønsker å ha en positiv innvirkning på våre kunder, journalister og verden for øvrig. Når vi fortsetter å innovere og utvide AI-evnene våre, kan du stole på at vi holder oss tro mot våre verdier og alltid setter dine beste interesser først.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewdsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Med vår brukervennlige PR-plattform forenkler vi publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no.

Adam Karseland

Pressekontakt Press contact +46 79-075 64 25

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no