Spennende håndballhelg ga flotte seertall på TV3

Håndballjentenes kamper i helgen mot Russland på fredag og Danmark på søndag var begge thrillere av noen kamper, noe som også gjenspeiles i seertallene.Over en million seere var på det meste innom begge kampene.

På fredag var det klart for oppgjøret med regjerende OL-vinner Russland, der Norge trengte seier for å få full poengpott med seg til mellomspillet. Norge vant 23 – 21 over Russland, over kampen fikk i snitt 875 000 seere – og over en million seere fikk med seg slutten av andre omgang. Omtrent halvparten av alle som så på TV på fredag (49, 5 % av alle over 12 år) fikk med seg kampen, og det gjorde TV3 til den største kommersielle TV-kanalen på fredag med 33,1 % i kommersiell andel.

På søndag var det en skandinavisk thriller av en kamp mellom Norge og Danmark, som endte med 22 – 20 til Håndballjentene. Hele 924 000 seere i snitt fikk med seg søndagskampen, der 1. 140 000 seere var innom på slutten av andre omgang. Også denne dagen ble TV3 største kommersielle TV-kanal med 30,4% i kommersiell andel.

"Først og fremst vil vi gratulere Håndballjentene med fantastisk innsats og seiere i helgen. Med over en million seere innom begge kampene og TV3 som største kommersielle kanal både fredag og søndag, er vi selvsagt strålende fornøyde med at så mange seere har funnet veien til TV3. Denne uken spiller Norge både tirsdag og onsdag og semifinaleplassene avgjøres – og semifinalen på fredag er i høyeste grad innen rekkevidde. Med andre ord går vi en spennende uke i møte", sier Line Vee Hanum, kommunikasjonssjef i MTG.

• tv3em

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG er født i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').