God kaffe smaker bedre enn sur kaffe!

God kaffe smaker bedre enn sur kaffe!

Det kan vel alle være enige i? Renser man kaffetrakteren med Clean Drop øker man sjansene for god kaffe.

Norsk Kaffeinformasjon slår et slag for bedre rengjøring av kaffeutstyr, og lanserer nå tre reklamefilmer for Clean Drop. Filmene er laget i samarbeid med reklamebyrået Anorak, og blir vist på TV og på ulike online-kanaler fra juni 2018.

– Clean Drop er en viktig forutsetning for god kaffe, og også den viktigste bidragsyteren til Norsk Kaffeinformasjon, en non-profitt organisasjon hvis eneste formål er å arbeide for en stadig bedre kopp kaffe, sier Marit Lynes, daglig leder. Derfor anbefaler ikke bare NKI, men også alle andre som liker god kaffe at du renser trakteren, være seg tannleger, lånehaier eller rynkete damer.

– For å få frem budskapet anbefaler yrkes- eller menneskegrupper, som allerede anbefaler en hel del annet i reklamesammenheng, å rense kaffetrakteren med Clean Drop. På denne måten kan en liten aktør som Norsk Kaffeinformasjon dra nytte av de grepene som allerede flyter over på sendeflatene. Derfor vil også filmene sendes på TV-kanaler der man er vant til å se denne type reklame, de litt høyt oppe på fjernkontrollen, sier Rune Roalsvig, rådgiver i Anorak som sammen med det kreative teamet Kasper Tuvnes og Jens Bjørklund, samt produksjonsselskapet Rollo Tomasi, har laget filmene.

– Norsk Kaffeinformasjon var Anoraks aller første kunde med kampanjen Kong Kaffe fra 2007. Det er veldig hyggelig at vi har tatt opp kontakten og jeg kan med hånden på hjertet si at 9/10 rådgivere i reklamebransjen også anbefaler å rense kaffetrakteren med Clean Drop.

Reklamefilmprodusenten har også tatt utfordringen på strak arm.

– Det var en fryd å jobbe med så morsomme ideer. Å parodiere reklamefilmer, når reklamefilmer er det vi driver med, ga en lystig og lite selvhøytidelig stemning på produksjonen. Man ser seg litt i speilet, sier Simen Bang-Hansen, produsent i Rollo Tomasi

Nina Wettre-Christensen, kundeansvarlig i Carat, følger opp:

– Norsk Kaffeinformasjon er en helt ny samarbeidspartner for oss i Carat, men vi setter stor pris på å få være med på dette prosjektet. «Alle» har jo et forhold til kaffe, men altfor få har et forhold til det å rense kaffetrakteren/-maskinen sin. Vi har nå, sammen med Norsk Kaffeinformasjon og Anorak, jobbet frem en smart TV- og online video-løsning, og målet er selvsagt å få flere kaffeelskere til å få øynene opp for fordelene ved å bruke Clean Drop.

Her er en link til filmene som starter på TV medio uke 22.

Credit-liste:

I Norsk Kaffeinformasjon