​Presseinvitasjon: Møt internasjonale kaffeeksperter

​Presseinvitasjon: Møt internasjonale kaffeeksperter

Norsk Kaffeinformasjon inviterer pressen til foredrag om kaffe og påfølgende lunsj på Støtvig Hotel Larkollen.

Et rykende aktuelt program, frontet av de internasjonale kaffeekspertene Jeffrey Young og Maja Wallengren. Det blir selvsagt muligheter for presseintervjuer.

Som adm. dir. i analyseselskapet Allegra er Jeffrey Young ikke bare en internasjonalt anerkjent forbrukerforsker. Han er også medforfatter av The London- og The New York Coffee Guides, er grunnlegger av UK Coffee Week samt The London og Amsterdam Coffee Festivals. I sitt foredrag skal Young snakke om trender i markedet for spesialkaffe.

Maja Wallengren er en av verdens ledende kaffeskribenter og er en uavhengig kaffeanalytiker. I over 20 år har hun skrevet om alle aspekter ved den internasjonale handelsvaren kaffe, med reportasjer og undersøkelser i mer en 45 kaffeproduserende land i Afrika, Latin-Amerika og Sørøst-Asia. I sitt foredrag vil hun ta for seg både muligheter og utfordringer med det økende underskuddet på kaffe verden nå kan stå overfor.

Tid: torsdag 19.november kl 10 med påfølgende lunsj.

Adresse: Støtvig Hotel Larkollen, Larkollveien 801, 1560 Larkollen

For påmelding og mer informasjon, kontakt:

Marit Lynes, daglig leder, marit@kaffe.no, tel 480 40 862

Bjørn Grydeland, pressekontakt, bjorn@kaffe.no , tel 905 06 120