Scania styrker salgsledelsen

Scania styrker salgsledelsen

Norsk Scania styrker den sentrale salgsledelsen med en ny salgsdirektør.

-Nye og mer bærekraftige transportløsninger krever mye mer av oss som leverandør. Det gjelder på alle våre produkter og derfor velger vi å styrke vår salgsledelse, sier Frode Neteland, adm.dir. i Norsk Scania.

Steinar Westli rykker opp til stillingen som salgsdirektør med ansvar for lastebil i Norsk Scania. De to salgsdirektørene vil være likestilte for hver sine produktgrupper.

Jon Eystein Lund fortsetter som salgsdirektør med ansvar for buss og power solutions . Begge er markeder i stor omstilling og utvikling.

Steinar Westli tiltrer sin nye rolle 1.april. Han begynte som salgssjef i Scanias region øst i 2018, og har siden 2022 vært regiondirektør for samme region. Norsk Scania deler Norge opp i seks regioner. Målsetningen til den nye salgsdirektøren er krystallklar.

-Vi skal være den mest fortrukne samarbeidspartneren for våre kunder. Det skal gjøre oss til markedsvinnere også i årene som kommer, sier Westli.

- Jon Eystein Lund, salgsdirektør for buss og power solutions.

Norsk Scania er Norges største egeneide forhandlerkjede av tunge kjøretøy og en ledende aktør i transportbransjen. Selskapet har mer enn 1250 ansatte fordelt på 48 servicepunkter, hvor hovedtyngden er knyttet til servicemarkedet. I 2022 solgte selskapet transportløsninger for 6 milliarder kroner. Som datterselskap av det svenske selskapet Scania CV AB representerer vi alle deres produkter; lastebiler, busser, motorer og servicemarkedstjenester i det norske markedet. Globalt har Scania over 50.000 ansatte i omtrent 100 land.