Søknadsfrister: Høstutstillingen, prosjektstøtte fra Billedkunstnernes Vederlagsfond, kunstnerassistentordningen og mer

Velkommen til å søke Høstutstillingen 2019

Kunstnernes Hus 7. september – 13. oktober

Alle kunstnere som bor i Norge og norske kunstnere bosatt i utlandet ønskes velkommen til å søke. Det er intet krav om verken kunstutdanning eller medlemskap i en kunstnerorganisasjon. Kunstnergrupper kan søke gjennom en representant. Juryering av Høstutstillingen, Statens Kunstutstilling er et kunstnerstyrt ansvar – det eneste som står igjen på nasjonalt nivå. Les mer.  Søknadsfrist 4. mars.

DNJ 2018/2019: Tom Stian Kosmo, Anders Kjellesvik, Marte Aas, Julie Lillelien Porter, Joar Nango og Anna Ihle. DNJ har juryeringen av Statens Kunstutstilling som sitt viktigste arbeidsområde og har det kunstneriske ansvar for utstillingen. Juryens kunstneriske avgjørelser må ikke begrunnes og kan ikke overprøves.

Nå kan du søke prosjektstøtte fra Billedkunstnernes Vederlagsfond

Søkeportalen er åpen for søknader om prosjektstøtte for våren 2019! Prosjektstøttens formål er å styrke billedkunstnernes muligheter til å gjennomføre tidsavgrensede, definerte prosjekter på billedkunstområdet. Vi anbefaler at du leser retningslinjer og veiledning nøye før du begynner søkeprosessen. Søknadsfrist 14. mars.

Har du spørsmål angående prosjektstøtte? Ring oss gjerne på telefon 23 25 60 35.

Husk også at kunstnerassistentordningen har søknadsfrist 5. mars! Se alle utlysninger på vår nettside.