Pincho Nation fortsetter å vokse og åpner enda en restaurant

Pincho Nation fortsetter å vokse og åpner enda en restaurant

Den 8. september åpnet Pincho Nation i Stavanger på Skagenkaien 31. Restauranten drives av franchisetaker Jahn Erik Eide og blir den femte Pincho Nation-restauranten i Norge. Interessen for å bestille bord har vært overveldende. Over 3200 personer sto på ventelisten da bookingen åpnet.

"Det føles fantastisk å endelig kunne ønske gjester velkommen til Pincho Nation Stavanger! Mange av våre gjester ser virkelig ut til å verdsette konseptet med å velge flere små retter for å oppdage nye smaker. Vi har også satset på en sjenerøs bar, slik at gjestene kan komme innom for en drink eller forlenge kvelden etter middagen,"sier Jahn Erik Eide.

Jahn Erik Eide og restaurantsjef Ellen Aasland Grønvold
Jahn Erik Eide og restaurantsjef Ellen Aasland Grønvold gleder seg til premièren av Pincho Nation Stavanger

Pincho Nation er et svensk restaurantkonsept som på kort tid har blitt svært populært også i Norge. Konseptet skiller seg ut med sin eksotiske innredning, fargerike cocktails og tapasretter fra hele verden. Restaurantkjeden planlegger å fortsette sin ekspansjon og er på utkikk etter nye passende lokaler og franchisetakere i andre større byer.

"Vi er glade for at vårt konsept er så verdsatt i Norge, og vi planlegger å åpne flere restauranter. Allerede i år vil vi åpne en eller to nye restauranter for deretter å øke tempoet neste år. For øyeblikket leter vi blant annet etter lokaler i Bergen, Drammen, men også franchisetakere i Tromsø," sier Henrik Fischer, Head of Expansion.

Pincho Nation har over femti franchisedrevne restauranter i Sverige og ser på forretningsmodellen som en viktig suksessfaktor også i Norge.

"Våre franchisedrevne restauranter i Porsgrunn og Fredrikstad har hatt en fantastisk utvikling. Pincho Nation Fredrikstad åpnet i mai og har allerede ønsket velkommen over 50 000 gjester. Jeg er overbevist om at Jahn Erik, med sitt store engasjement og bransjekunnskap, vil lykkes svært godt i Stavanger. Vi ser frem til å støtte ham på reisen fremover," sier Henrik Fischer, Head of Expansion

Pincho Nation er en svensk restaurantkjede med 70 restauranter i de nordiske landene. Selskapet ble grunnlagt i 2012 og har vokst raskt gjennom franchise. Det er nå et av de ledende restaurantkjedene i Sverige. Pincho Nation tilbyr et unikt sirkusinspirert restaurantkonsept med en bred meny med retter i tapas-størrelse, inspirert av kjøkken over hele verden. Pincho Nation var det første appbaserte restaurantkonseptet. Gjestene gjør sin reservasjon, bestiller og betaler ved å bruke Pinchos app på mobiltelefonen.

Fun Sharing Appetizers

Pincho Nation kombinerer nyskapende matopplevelser med en unik og engasjerende atmosfære. Gjennom sitt varierte tilbud av fargerike cocktails og globale tapasretter, tilbyr kjeden en moderne og sømløs spiseopplevelse med bestilling og betaling via en dedikert app. Etablert i Sverige i 2012 og introdusert i Norge i 2017, har Pincho Nation raskt vokst til å omfatte rundt 80 restauranter i Norden.

Kristian IV's gate 4, Oslo