Gå videre til innhold
Restaurantleder Sandra Åstveit og Patrik Back, administrerende direktør i Pincho Nation, er svært glade for å rulle ut den røde løperen og ønske gjester velkommen til Pincho Nation Kristiansand.

Pincho Nation Utvider i Norge: Åpner Sin Sjette Restaurant i Kristiansand

Restaurantkjeden Pincho Nation fortsetter sin vekst i Norge. Fredag 2. februar åpnet kjeden sin sjette restaurant, Pincho Nation Kristiansand. Beliggende i den historiske gamle bankbygningen på Markens Gate, ønskes gjestene velkommen til en sjenerøs bar, en omfattende meny med tapas fra hele verden og en ekstravagant innredning som har blitt Pincho Nations kjennetegn.

"Over 2000 personer i Kristiansand hadde meldt sin interesse for å reservere bord da vi åpnet for reservasjoner. Vi er ydmykt takknemlige for den varme mottakelsen Pincho Nation får i byene vi etablerer oss i," sier Patrik Back, administrerende direktør i Pincho Nation.

Med 81 restauranter i Norden har Pincho Nation bygget en vellykket franchise-modell som tiltrekker seg både gjester og potensielle franchisetakere. Franchisetakeren kan fullt ut fokusere på å gi gjestene en god opplevelse siden konseptet Pincho Nation omfatter alt fra menyutvikling, innredning, IT-støtte og markedsføring til tydelige operative prosesser.

"Vår ambisjon er å etablere ytterligere 15 enheter i løpet av de neste tre årene. Vi ser for tiden etter sentrale lokaler i Bergen og Trondheim og ser muligheter for nye franchisetakere i flere byer, blant annet Tromsø. Vi ser frem til å vokse sammen med våre franchisetakere og utvide vår tilstedeværelse i flere byer," sier Patrik Back, administrerende direktør i Pincho Nation.

Konseptets suksess reflekteres i tallene. I løpet av 2023 økte de eksisterende norske enhetene med 34 %, og nær 450 000 gjester valgte å besøke en norsk Pincho Nation-restaurant. Nye etableringer har overgått forventningene, som i tilfellet med Pincho Nation Fredrikstad som hadde 40 000 besøkende i løpet av de første seks månedene etter åpning.

Pincho Nation er en svensk restaurantkjede med +80 restauranter i de nordiske landene. Selskapet ble grunnlagt i 2012 og har vokst raskt gjennom franchise. Det er nå et av de ledende restaurantkjedene i Sverige. Pincho Nation tilbyr et unikt restaurantkonsept med en bred meny med retter i tapas-størrelse, inspirert av kjøkken over hele verden. Pincho Nation var det første appbaserte restaurantkonseptet. Gjestene gjør sin reservasjon, bestiller og betaler ved å bruke Pinchos app på mobiltelefonen.

Fun Sharing Appetizers

Pincho Nation kombinerer nyskapende matopplevelser med en unik og engasjerende atmosfære. Gjennom sitt varierte tilbud av fargerike cocktails og globale tapasretter, tilbyr kjeden en moderne og sømløs spiseopplevelse med bestilling og betaling via en dedikert app. Etablert i Sverige i 2012 og introdusert i Norge i 2017, har Pincho Nation raskt vokst til å omfatte rundt 80 restauranter i Norden.

Kristian IV's gate 4, Oslo