Innovation Forum fra A til Å

29 grunner til at du bør melde deg på SAP Norges digitaliseringskonferanse 12. april.

Av Ann Kristin Aannerud

12. april arrangeres årets Innovation Forum (IF). Her presenterer vi konferansen fra A til Å og gir deg 29 gode grunner til at du bør sette av denne dagen til våre eksperter, partnere, kunder og spennende foredragsholdere:

Adidas løper raskere og bedre med SAP sine løsninger i bunn. Hør hvordan de møter kundenes forventninger på beste måte i et interessant foredrag fra Kai Bienmueller som er Senior Director IT Wholesale ERP, Adidas Group

Bevertning: Vi byr på forfriskninger gjennom hele dagen og god lunsj. Etter kl. 16 er det også lagt opp til en sosial samling for de som ønsker å runde av dagen i mer uformelle og sosiale former, akkompagnert av asiatiske smaker.

Creating Growth with Innovation Accelerators.IDCs leder for forskning og rådgivning i Norden, Jason Andersson, deler analysebyråets beste råd for hvordan fortsatt lykkes i årene som kommer.

Digitalisering er den røde tråden for konferansen. Denne trenden endrer bransjer på en fundamental måte. De som lykkes opplever enorme konkurransefortrinn. Vi har løsninger og råd for alle virksomheter, uansett utgangspunkt.

Ekström, Andreas tar for seg vår digitale identitet. Han er en svensk journalist med stor lidenskap for å bruke digitalisering til å skape en mer rettferdig global fordeling av verdier, kunnskap og makt.

Se agendaen her.

Fyrtårnprosjektet for Business Intelligence har gitt Orkla veldig mange nyttige erfaringer og nye muligheter innen analyse. Foredraget presenteres av Stig Sjursen, Orklas BI-sjef, og Thomas Sellgren i Orkla Group Finance.

Giganten i norsk næringsliv, Norsk Hydro, forklarer hvordan de har hentet ut nye typer forretningsverdi med løsninger for sanntidsstyring av treasury og cash management.

Hewlett Packard Enterprise og Accenture er konferansens platinumpartnere. De møter mannsterke med kompetanse, eksperter, løsninger og konsepter på de største standene i utstillingsområdet.

Inspirasjonen kommer når man selv kan teste løsninger og funksjoner. Både i foredragene og i utstillingsområdet er det lagt opp til at man skal få se, oppleve og teste selv.

Janteloven må vike. Når man konkurrerer på en internasjonal arena behøver man å fremheve egen fortreffelighet og ikke være redd for å vise at man kan noe, og er best til det man gjør. Til dette kreves kunnskap og inspirasjon. Vi gir deg råd om hvordan du kan lykkes enda bedre i fremtiden.

Her kan du sikre deg plass mens det fortsatt er ledig

Kunnskap om de nyeste trendene. Ledere må kunne ta fornuftige beslutninger rundt stadig mer. Vårt mål er å gi et enklere veikart gjennom jungelen av forlokkende muligheter.

Løsninger for alle bransjer. Innovation Forum er en av få møteplasser som favner over så mange tema. Ledere og eksperter på salg, finans, HR, markedsføring og innkjøp får unik, skreddersydd verdi.

Motivasjon. Vi tror de fleste norske ledere innser at de må tenke nytt rundt sin forretningsdrift, og at endring er den nye normen. På IF kan man få informasjon om smarte valg i årene som kommer.

Nettverksbygging. Flere hundre av landets fremste hjerner på strategi og teknologi samles på IF. Vi våger å påstå at det er en av landets viktigste arenaer for de som søker vekst med nytenking.

Se agendaen for Innovation Forum og meld deg på her.

Overføringsverdi. Alle våre kundereferanser er hentet inn fordi deres historier kan gi stor verdi til andre norske virksomheter. Utfordringene er kjente, løsningene er spennende.

Plan International. Bistandsorganisasjonen bruker SAPs løsninger for å støtte sine operasjoner i 52 utviklingsland. Med nye løsninger har de integrert, fjernet tungvinte prosesser, økt evnen til å hente inn nye midler, lagt til rette for bedre HR, og blitt mer effektive i det viktigste de gjør: Krisehjelp og skape varige positive langtidsendringer i de samfunnene organisasjonen opererer i.

Qvalitet fra data er helt avgjørende i årene som kommer. På SAP Innovation Forum kan du være en av de første som inviteres inn i fremtidens styrerom.

Rundebordsesjoner. Gi lunsjen et faglig innhold. Vi går i dybden på de ulike temaene i rundebordsesjoner der temaene vinkles mot de ulike forretningssegmentene.

Spennende blir det når Aker Solutions utskilte IT- og bemanningsselskap Frontica deler sine erfaringer med SAP HANA Simple Finance. Dette er innovasjon i praksis.

T-banen anbefales for å komme seg til konferansen. Den er knyttet til alle store samferdselsknutepunkt i Oslo, man slipper parkering og det er miljøvennlig. T-banens stasjon på Ullevål er kun tre minutters gange fra konferansestedet.

Underholdning. Etter kl. 16 arrangeres en sosial tilstelning der asiatiske godbiter serveres. Her vil det også komme noen overraskelser som skal underholde og begeistre oss.

Vitusapotek. Selskapet lanserte ny nettbutikk i desember 2015. De forklarer i en egen sesjon om bakgrunnen for prosjektet, løsningen de valgte og erfaringer fra underveis i prosjektet.

WMD, Affecto, Deloitte, Hitachi, Huawei, IBM, Itelligence, Tieto og KPS er våre gullpartnere. De stiller med sine fremste eksperter i vårt utstillingsområde. Hvem har den mest interessante standen?

X-faktoren finner mange virksomheter med løsninger for business intelligence. Vår egen Kristian Akervold deler nyhetene for løsningene man kjører i eget hus eller de man kjøper som skytjenester.

Ytelsesmålingsrapport. Alle som deltar på IF kan få en gratis rapport fra IDC med kvantitativ forskning basert på innspill fra 300 fagfolk fra din egen bransje. Se video om dette her

Z, X, Y og alle andre bokstaver som er brukt til å betegne generasjoner i arbeidslivet. På IF kan du høre om hvordan vår skyplattform for HR, SuccessFactors, digitaliserer personalhåndteringen. Dette gjør det bedre for ansatte og enklere for HR-avdelingen. Axfood og Cargotec beskriver hvordan de har hentet nye typer gevinster med slike løsninger.

Ærefullt er stedet vi har valgt for konferansen. Norges nasjonalarena for fotball og deres konferanselokaler Ullevaal Business Class setter en god ramme for dagen.

Ødsel er å bruke gammel teknologi til å løse fremtidens muligheter. IF er spekket med løsninger som gir mer for mindre.

Årets utstillingsområde er større og bedre enn noensinne. De største og mest omfangsrike standene har våre platinum- og gullpartnere, men man skal heller ikke kimse av innovasjonsevnen til våre sølvpartnere som Basefarm, BIdrill, Boyum IT, Celonis, Corporater, Ciber, Crayon, Nasarius, Safran, Samsung for Enterprise, Sariba, SBN Norge, Sretch og Westernacher IT.

Konferansen er naturligvis gratis, og arrangementet rundes av med en sosial samling kl. 16. Håper vi ses på UIlevaal Business Class 12. april!

Meld deg på her

• Data, telekom, IT