Blogginnlegg -

Se hvordan digitale HR-løsninger støtter endring og ledelse

På SAP Innovation Forum 12. april får du vite hvordan HR-avdelingen kan støtte endring, skape verdi og øke engasjementet blant ansatte.

Av Karoline Eidem Walen,

Senior Solution Executive for Human Capital Management i SAP Norge

For å kunne digitalisere virksomheter må du avdekke behovene for bedre og enklere prosesser i hver avdeling. Derfor har vi viet en parallelsesjon på Innovation Forum til å vise hvordan digitaliserte HR-løsninger kan inspirere og engasjere ansatte i alle deler av virksomheten. Flere av våre kunder forteller hvordan de har hentet ut nye typer gevinster med løsninger som gjør jobben enklere både for HR-avdelingen, ansatte og lederne.

Se hele agendaen og meld deg på Innovation Forum 12. april her!

Fra transaksjon til nye verdier

Selv gleder jeg meg særlig til å høre hvordan dagligvare- og detaljhandelsgiganten Axfood har sørget for økt verdi fra HR-systemene for ansatte, ledere og HR-avdelingen selv. Marie Ekroth og Therése Johansson forteller hvordan deres innføring av selvbetjente løsninger i Employee Central sørger for at ansatte og nyansatte kan oppdatere informasjon selv, og sikrer at prosessene går mer smertefritt for alle parter. Med 8500 ansatte har dette gitt en ny hverdag: HR-avdelingen har blitt mer effektiv og fleksibel, ansatte får svarene de trenger raskere og ledere får tilgang på den informasjonen de trenger direkte i systemene.

Endrer bedriften med HR i skyen

Likeså har Cargotecs skyløsning gitt dem en boost. Deres skybaserte HR-system ble innført i rekordfart i over 50 land, støtter i dag over 11000 ansatte, og er en nøkkel til suksess for de digitale endringsprosessene. Deres sjef for HR-prosesser, veikart og verktøy, Heini Kämi, gjester Innovation Forum for å vise hvilke gevinster de har kunnet høste med HR i skyen.

I tillegg til å lære av andres suksesshistorier får du høre bransjeveteran Mike Theaker fra SAP SuccessFactors dele av sin innsikt om hvordan teknologi kan være et verktøy for å hjelpe ansatte å gjøre det beste ut av endringsprosesser.

Stadig flere opplever også de gleder og utfordringer utstrakt bruk av innleide og midlertidig ansatte gir. Martin Kercher og Johan Söderström fra henholdsvis Successfactors og Fieldglass forteller hvordan SAPs løsninger for Total Workforce Management sørger for engasjement og effektive prosesser for hele arbeidsstyrken, også de som kun er inne midlertidig eller på oppdrag.

Se hele agendaen og meld deg på Innovation Forum 12. april her!

• Data, telekom, IT

• digitalisering