Slik vinner du kunden anno 2016

Kundene endrer seg, og det samme må selskaper gjøre for å vinne og beholde dem. Digitalisering av kundeopplevelsen og systemene bak er uunngåelig for å møte kundenes økende krav. På Innovation Forum 12. april får du hjelp på veien.

Av Vigdis Tveit, Head of Customer Engagement & Commerce, SAP Hybris Norge

Med eksplosjon av bruk av digitale kanaler og et paradigmeskifte i kundeadferd må vi gå langt utover tradisjonell CRM. Gamle CRM-systemer er avleggs og helhetlig og digitalisert kundeoppfølging på tvers av virksomheten krever både nye plattformer og nye tenkemåter.

Du må treffe kundene på alle flater. Det handler om å skape en felles kundeopplevelse, fra sosiale medier til kundestøtte, salg og markedsføring. Kunden må settes i sentrum i hele virksomheten.

Du kan lese om flere av høydepunktene på Innovation Forum her

På Innovation Forum vil sporet om digitale kundeopplevelser gi flere svar på hvordan du kan gripe an utfordringen. Dette er hva du bl.a. får høre mer om:

• Den svenske journalisten og digitaliseringseksperten Andreas Ekström tar for seg virale erfaringer, markedsføring og behovet for kvalitet i salgsarbeidet. Du får delta i en diskusjon som skal svare på hva som fungerer, får oppmerksomhet og fester seg hos kundene.
  • Hva kjennetegner en god nettbutikk? Vitusapotek, som har 230 apotek i Norge, lanserte ny nettbutikk i 2015. De vil fortelle mer om hvilke løsninger de valgte, hvordan de gjennomførte et vellykket prosjekt, hva de lært underveis og hva de mener har sørget for suksessen
  • Hvordan kommunisere på en måte som begeistrer? Kim Tornes, som jobber med kunderelaterte løsninger i SAP, viser hvordan du kan jobbe med kundeprofiler i moderne markedsføringsverktøy, og legger til rette for mer målrettet og vellykket kommunikasjon med kundene. Her får du vite hvordan de som lykkes går frem.

Se hele agendaen for sporet og meld deg på her

• Data, telekom, IT

• sapif16