SkiStar Hemsedal: Hemsedal tilbake på parktoppen

SkiStar Hemsedal: Hemsedal tilbake på parktoppen

Men ny beliggenhet, modernisert layout og kreative elementer er nye Hemsedalparken blitt godt mottatt blant brukerne. Tilbakemeldingene tyder på at Hemsedal er i ferd med å gjeninnta sin posisjon som en av Norges beste parker.

Hemsedal Skisenter besluttet i høst å flytte den store hovedparken tilbake til sin opprinnelige plassering i løype 22. Flyttingen gav mulighet til å starte på nytt, slippe løs de kreative kreftene i parkteamet og skape drømmeparken. Resultatet er en moderne og oversiktlig park med fleksible løsninger som brukerne lovpriser. Les hva noen av parkkjørerne sier om parken:

Jibbeprofil Anders Backe: "Den nye Hemsedalsparken har fått en real facelift for året og -virkelig tatt steget opp som en av Norges beste parker!"

Redaktør Peter Gløersen i Playboard: "Hemsedal har flyttet parken til sin gamle posisjon og har en av landets beste parker igjen".

Mats på Facebook: ”Hoppen i hemsedal har aldrig varit bättre och sjukt många fina rails.”

Stian på Facebook: "Råå park dere har fått opp, den er sykt bra! Godt jobbet."

En av målsetningene for den nye Hemsedalparken var å få en relativt «stor» park som kan kjører av mange. En av løsningene ble å bygge hopp etter ”roll-over-prinsippet”. Det vil si at man benytter mye snø i hoppene og landingene, noe som gjør luftferden mellom kicker og landingen mer stabil. Ladningene er også lengre og brattere, noe som er positivt for sikkerheten og følelsen for kjørerne. Hoppene har flere kickers å velge mellom, og det er lettere og tryggere å lære nye triks. Resultatet er en park brukere på de fleste nivå finner seg godt til rette i.

Rail-linjen er også verdt å nevne. Det er investert i elementoppsett med nye, kreative og solide rails. Elementene er plassert slik at man kan kjøre kun rails eller kun hopp fra toppen og ned, eller man kan velge en av de naturlige overgangene mellom linjene for å kjøre en miks av element etter eget ønske. Nederst i parken er det bygget en etterlengtet «left-corner», som komplementerer «right-corner» i Panoramaparken. Parken har også flat, down og flatdown rails, shootout rail, shortbonk-barrel, close out rail med bank, spine tønne og staircase med donkeykink.

Parken har 3 røde linjer med tilsammen 9 hopp, 1 corner og 10 railelementer, og har totalt sett blitt mer sosial, mer komplett og mer oversiktlig. Etter flyttingen har også parken kommet nærmere sin «lillebror» Jump Street, Olaheisen og Tindenkiosken, slik at alt nå ligger til rett for en flott dag i parken sammen med venner og familie.

Kenneth Larsen Markedssjef i Skistar Norge
E-post: kenneth@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Kort om Hemsedal:
Hemsedal er en av Skandinavias største og mest populære skidestinasjoner og kalles gjerne for ”de skandinaviske alper”. Med sin nordlige, høye beliggenhet på 625-1920 meter over havet er Hemsedal en snørik og snøsikker skidestinasjon med en lang sesong, og let tilgjengelig beliggenhet mellom Norges to største byder, Oslo og Bergen. Hemsedal byr på masse herlig snowboard- og skiopplevelser med 52 velpreppede bakker, 24 heiser, 5 terrengparker og Norges største barneområde. I Hemsedal trivs erfarne skikjørere så vel som nybegynnere, unge som gamle, hvor alle kan finne sin favorittbakke.