Trendy solbriller 2023 – her er nyhetene å satse på!

Trendy solbriller 2023 – her er nyhetene å satse på!

Hvilke solbriller er trendy i 2023? Synsams designsjef Wai Chan gir oss en eksklusiv smugtitt fra Europas pulserende motescener. Her finnes noe for alle oss som både vil finne vår unike stil og beskytte øynene fra det sterke sollyset.

Sterke farger og fantasifulle former
Denne våren er det på tide å la solbrillene ta ekstra mye plass gjennom klare trendfarger som blå, grønn, lilla og cerise. Den maksimalistiske stilen kommer også til uttrykk i brillenes former.

- Designere over hele verden byr på briller som stadig blir mer synlige i formspråket. I mange tilfeller er brillene overdrevent tykke i materialet for å tydeliggjøre selve trenden, forteller Wai Chan.

Store briller har også en beskyttende funksjon da de beskytter den tynne huden rundt øynene fra å skades av solens stråler.

Bottega Veneta - BV1142S 004 4922

Saint Laurent - 181 021 5421 ”LOULOU”
    Alexander McQueen - AM0404S 005 5418

Tilbake til naturen
    Selv de som foretrekker en litt mer diskré look kommer til å finne rett solbrille denne våren.

- Trygge, klassiske farger er fortsatt med og gjerne i toner som tar oss ut i naturen. Mange briller har dessuten unike lag-på-lag-mønster i semi-transparente toner som slipper inn lys og skaper en levende følelse.

Naturen gjenspeiles også i materialvalg der blant annet biomaterialer og plast fra havet spiller en avgjørende rolle.

Circular Collection - S6 C65 5024

90-tallets comeback og pilotbrillens renessanse

Wais trendspaning inkluderer flere klare former som fremhever ansiktets naturlige anatomi, inkludert linjer med kraftig kantete snitt med inspirasjon hentet fra 90-tallet. En annen modell er pilotbrillen:

- Vi nordboere har lenge elsket pilotbuen og nå får den oppmerksomhet også globalt. Uregelmessige kanter oppstår og er synlige både i metall eller i en frisk blanding av ulike materialer, avslutter Wai.

David Beckham - DB 7079/S KVI 5517

Beskytt øynene
      Vårens sol e veldig sterk og det er viktig å beskytte øynene fra det blå UV lyset. Selv om du trenger briller, kan du enkelt kjøpe solbriller med styrke. Sjekk gjerne med din optiker hvilken størrelse på innfatningen du skal velge sånn at glassen passer med din unike synsstyrke.

For mer informasjon kontakt gjerne:
      Ingrid Holm, Viseadministrerende Direktør Synsam Group Norway AS
      +47 977 46 062, ingrid.holm@synsam.com

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for øyehelse og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 5 milliarder SEK (2022) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Synsam Recycling Outlet, samt Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Malika Myrseth

Pressekontakt Head of Marketing +47 930 36 555

Vi ser deg.

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for Eye Health og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 5,9 milliarder SEK (2023) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Ai Eyewear og Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Norge
      Karl Johans Gate 6b