OneCall til topps på Norsk Kundebarometer

OneCall til topps på Norsk Kundebarometer

Telia-eide OneCall vinner nok en gang bransjekategorien «mobilabonnement» i Norsk Kundebarometer. Selskapet havner dessuten på en meget sterk åttendeplass i Topp 10 Kundetilfredshet.

– Vi i OneCall har en klart uttalt ambisjon om å levere de beste kundeopplevelsene i markedet, så vi er selvsagt utrolig glade for å få en slik tilbakemelding fra våre kunder, sier Jonatan Asplin, leder for OneCall og Mycall. – Også er det ekstra hyggelig at kåringen kommer akkurat i år, hvor vi feirer OneCalls 20-årsjubileum. Bedre gave kunne vi ikke håpet på å få.

Norsk Kundebarometer og Barcode Intelligence har et 5-stjerners ratingsystem på kundetilfredshet og det er 10 bedrifter som kan smykke seg med tittelen 5-stjerner som betyr «begeistrede kunder». For å gjøre seg fortjent til dette må de oppnå en kundetilfredshetsscore på 80 poeng eller høyere, noe OneCall gjør.

Selskapet skårer henholdsvis 81,3 poeng i tilfredshet og 85,6 poeng i lojalitet, et godt stykke foran konkurrentene.

– I OneCall skal du kunne bruke mobilen som du vil, men ikke måtte betale mer enn du må. Det at vi hele tiden jobber for å levere på kundens reelle behov, tror vi blir lagt merke til av kundene. Derfor er det også gledelig at vi scorer høyt på lojalitet. Vi lover å jobbe beinhardt videre for å levere rimelig smarte løsninger for våre kunder også fremover! sier Asplin.

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Bedrifter som oppnår mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å begeistre kundene sine. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.