Telias topp 10 mars: Samsung tilbake på pallen etter ett år

Telias topp 10 mars: Samsung tilbake på pallen etter ett år

For første gang siden mars 2020 brytes Apples palldominans, og Samsungs Galaxy S21 Ultra gjør et byks opp til tredjeplassen. Det viser Telias ferske statistikk over de mest solgte telefonene i mars.

Det er akkurat de samme modellene på topp 10-listen for mars som i februar, med kun interne omrokkeringer på plasseringene. Første- og andreplass er uendret fra måneden før, men Samsung Galaxy S21 Ultra går fra femte- til tredjeplass.

– Vi må tilbake til mars 2020 sist gang Samsung var på pallen på topp 10-listen, og da var det Samsung Galaxy S20 Ultra 5G som lå helt på topp. Den plasseringen holdt i én måned, forteller Siv Færø, ansvarlig for salg og kanalstyring for privatmarkedet i Telia.

Topp 10 mars – forrige måneds plassering i parentes:

1. Apple iPhone 12 Pro Max (1)
  2. Apple iPhone 12 Pro (2)
  3. Samsung Galaxy S21 Ultra (5)
  4. Apple iPhone 12 (3)
  5. Apple iPhone 11 (4)
  6. Samsung Galaxy S21 (8)
  7. Apple iPhone SE (2nd Gen 2020) (6)
  8. Samsung Galaxy S20 FE (10)
  9. Apple iPhone 12 mini (7)
  10. Samsung Galaxy S21+ (9)

Listen er rangert etter salgsvolum og baserer seg på salget i 53 Telia-butikker, på telia.no og gjennom kundesenteret. I store deler av mars har 25 av butikkene vært stengt på grunn av smitteverntiltak.

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.

Ellen C. Scheen

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.