Gå direkt till innehåll
7A Strandvägen har under april börjat erbjuda en ny meny. Gästerna kommer att kunna välja bland en rad högkvalitativa rätter, tillagade med stor omsorg.

Nyhet -

7A Strandvägen presenterar ny meny tillsammans med Ett Litet Kök: "Nordiska köket som bas och rena smaker"

Vi på 7A har stor förkärlek till mat och dryck. En lyckad mötesdag är inte fulländad utan måltider värda namnet. Därför duger endast de allra bästa råvarorna för oss och våra menyer är noga utvalda tillsammans med landets ledande matexpertis.

7A Strandvägen har under april börjat erbjuda en ny meny. Gästerna kommer att kunna välja bland en rad högkvalitativa rätter, tillagade med stor omsorg. Menyn har tagits fram tillsammans med Ett Litet Kök. Cateringfirman har stor erfarenhet av branschen och kan leverera måltider till alla möjliga tillställningar.

7A tog en pratstund med Henrik Vestlund, vd och delägare i Ett Litet Kök, som både arbetat som kock och köksmästare i bolaget. Han berättar om att verksamheten är på väg ut ur en omtumlande tid med coronapandemi och nedstängningar.

– Det hände så mycket under pandemin och jag fick omvärdera en del. I dag är vi rätt små, tre heltidsanställda, förklarar Henrik Vestlund.

Även inriktningen på maten håller på att förändras. Henrik Vestlund berättar att Ett Litet Kök kommer att satsa ännu mer på vegetariskt och närproducerat framöver.

– På sikt är tanken att bli helt vegetariska, med bara något enstaka kött- och fiskalternativ kvar på menyn, säger han.

Den nya menyn som börjat gälla på Strandvägen i april har tagit fasta på mycket från det nordiska köket, samt hämtat inspiration från stjärnkockar som Stefan Ekengren.

– Vi har försökt ha nordiska köket som bas, det ska vara många grejer på tallriken men samtidigt rena smaker. Det är även den maten som jag själv gillar, säger Henrik Vestlund.

Vd:n avslutar med att peka ut sin personliga favorit på den nya menyn.

– Då måste jag nog säga kalvtartaren, alltså förrätten. Rått kött och framför allt kalv ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Se menyn här!