Black Friday, adventsmys och inspiration på årets skönhetsmässa

Nästa helg är det återigen dags för Skönhetsmässan Acadermia - mötesplatsen för dig som är intresserad av skönhet. Mässan är öppen både för konsument och bransch med utställare inom hudvård, estetiska behandlingar, anti-aging, plastikkirurgi, make up, naglar och hår. Som vanligt har vi mängder av nyheter som visas upp för första gången i Sverige - eller i världen för den delen!

På Acadermia kan du fynda julklapper och prova det allra senaste inom behandlingar som hudföryngring, tatueringsborttagning och tandblekning. Mässan byggs som ett gigantiskt spa med en exklusiv miljö med Champagnebar och AntiAging Café. Vi skapar lite extra stämning under första advent och många av utställarna bjuder på Black Friday-erbjudanden under fredagen - vissa med hela 50% rabatt!

Daniel Paris är vår ciceron på Catwalken som är fullbokad i år. Här bjuds på inspirerande tutorials och tävlingar inom make up, hår och naglar. Dessutom har vi två fantastiska, färgsprakande catwalks - hårvisningen CRUSH Winter Wonderland av Grazette samt Pink Diamond Catwalk: Glossybox feat EMITÈ Make Up. För första gången är konsumenten inbjuden till dessa härliga, glammiga shower som vi annars bara får följa på avstånd i sociala medier.

Skönhetsscenen har som vanligt världsledande skönhetsexperter på plats. Vi pratar om nya kollagen-fillers, huruvida Resveratrol är nyckeln till ett bromsat åldrande, nya metoder för att slussa ner hyaluronsyra djupt ner i huden utan nålstick och behandlingar med levande stamceller. Om hur grön skönhet tar över Hollywood och vilka trender vi ser därifrån. Nytt för i år är också två föreläsningar om dofter - en om naturliga dofter samt en work shop kring orientaliska dofter - de tyngre parfymerna är tillbaka för att stanna! Lär dig om estetisk tandvård, med Ali Salehi ifrån Aqua Dental som håller två föreläsningar om skalfasader.

Årets paneldiskussion har tema Plastikkirurgi och med oss har vi Ordförande i Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi (SFEP), Fredrik Gewalli, som diskuterar frågor som risker, moral, kroppsuppfattning, sociala mediers påverkan och skönhetsideal när det gäller estetiska ingrepp. Övriga panelmedlemmar är Expressens medicinreporter Anna Bäsén samt bloggaren och instagramprofilen Sara Benafshe. Estetiska Injektionsrådet (EI) samt Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi är på plats för att svara på konsumenternas frågor och funderingar kring fillers, botox och estetisk kirurgi. Plastikkirurg Ulf Samuelsson, ordförande i EI, håller en föreläsning kring säkra injektioner på söndagen.

Vi har stort fokus på behandlingar med nya maskiner på plats. Till exempel har Beauty Light med sig sin nya maskin för hårborttagning för ljusa hår som fungerar även på solbränd hud. Synos visar upp det senaste inom tatueringsborttagning och världens snabbaste laser för hårborttagning. Nannic har NBE på plats och sin nya avancerade hudvård.

Det hålls work shops för dig som arbetar som hudterapeut, dermatolog, plastikkirurg, sjuksköterska, frisör eller driver klinik/salong. Estetiska Injektionsrådet håller tentamen. Du hittar också flera utbildningar inom permanent make up, make up och naglar bland utställarna.

• Livsstil

• fit for life wknd
  • beauty fair sweden
  • skönhetsmässa

Acadermia är Sveriges viktigaste mötesplats inom modern skönhetsvård med syftet att verka för en säkrare skönhetsbransch. På Acadermia får du koll på det senaste inom hud, hår, make up, naturlig skönhet, estetisk tandvård, estetisk kirurgi samt estetiska behandlingar. Acadermia arrangeras årligen på Stockholmsmässan samtidigt som Allt för Hälsan och Fitnessfestivalen och är därmed norra Europas största event inom träning, hälsa och skönhet.

Läs mer på acadermia.se eller facebook.com/acadermia, #acadermia