Alla flygplatser i en app från Swedavia

Bilden visar iPhone-skärmavbilder av Swedavias app ”Swedavia Swedish Airports”.

Resenärer vid Swedavias samtliga tio flygplatser kan nu använda en gemensam app, ”Swedavia Swedish Airports”. Både vid utresa och hemresa kan resenärer följa ankomst- och avgångstider i realtid, se utbudet av restauranger och butiker och ett smidigt sätt att förboka parkering vid Stockholm Arlanda Airport, Airport City Stockholm och Landvetter. Genom appen kan man även checka in direkt på flygplatsernas Facebooksidor där Arlanda, Airport City Stockholm är Sveriges mest incheckade plats. Appen är gratis och laddas ner från App Store för iPhone eller Google Play för Android.

-  Stockholm Arlanda Airport är Sveriges mest incheckade plats på Facebook och nu blir det enkelt att direkt checka in via appen. Det blir också smidigare för våra resenärer att snabbt uppdatera sig om flighter och de flygplatser man flyger till och från. Vi vill även inspirera genom att lyfta fram vårt övriga utbud på flygplatsen som parkering, mat och shopping, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia.

Följande funktioner finns i appen:

Angångar och ankomster i realtid
Funktionen ”Mina flyg” som innehåller information om den egna bokningen
Utbud av restauranger som resenärerna kan recensera direkt i appen
Utbud av shopping och resenärsservice
Parkeringskarta (Arlanda, Landvetter, Bromma och Malmö)
Karta över flygplatsen (Arlanda och Landvetter)
Parkeringsbokning: boka och betala direkt (Arlanda och Landvetter)
Checka in direkt på flygplatsens Facebooksida (Arlanda och Landvetter)
Avgångstider för Arlanda Express (Arlanda)

Följande flygplatser ingår i appen:

Stockholm Arlanda Airport, Göteborg Landvetter Airport, Bromma Stockholm Airport, Malmö Airport, Ronneby Airport, Visby Airport, Åre Östersund Airport, Umeå Airport, Luleå Airport samt Kiruna Airport.

För att läsa pressmeddelandet i sin helhet, vänligen klicka här.

Stockholm Arlanda Airport är en del av Airport City Stockholm. Med ambitionen om en levande flygplatsstad, närmare världen utvecklas området och skapar dynamiska centrum för industri, handel och möten med syftet att öka hela regionens tillväxt. Sveriges första riktiga flygplatsstad skapar dynamiska områden där företag och verksamheter samverkar på gångavstånd från övriga världen i en levande stadsmiljö. Airport City Stockholm är ett unikt samarbete mellan de tre starka aktörerna Swedavia, Sigtuna kommun samt Arlandastad Holding.

Om Swedavia:
Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 11 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter cirka 5 miljarder kronor per helår och har 2 600 medarbetare.