Oförändrad kundleverans under släckningsarbetet av Almirante Storni

Oförändrad kundleverans under släckningsarbetet av Almirante Storni

Lördag 11 december bogserades bulkfartyget Almirante Storni till APM Terminals Gothenburg för att påbörja släckningsarbete vid kaj. Nu är branden släckt och APM Terminals kan meddela att all operation har kunnat pågå utan störningar och med oförändrad service till kunderna.

”Parallellt med att släckningsarbetet av Almirante Storni har pågått, har vår operation fortgått utan påverkan för våra kunder. Vi vill tacka för gott samarbete med myndigheter och partners och passa på att ge en stor eloge till vår egen personal som har sett till att arbetet har kunnat ske på ett säkert sätt och samtidigt upprätthållit samma höga kundservice”, säger Martin Karlsson, operationellt ansvarig på APM Terminals Gothenburg.

”Arbetet är nu i sin slutfas och vi håller tät dialog med berörda parter för att fartyget ska kunna lämna på ett säkert sätt. Vi räknar med att åter kunna ta kajen i drift under nästa vecka”, säger Nasuh Gürkan, säkerhetsansvarig på APM Terminals Gothenburg.