Ledarstipendiat 2009: Anna Iwarsson, Friskis&Svettis

- Ett trovärdigt ledarskap måste visas i handling!

Anna Iwarsson, generalsekreterare på Friskis&Svettis, blir Arbetsgivaralliansens ledarstipendiat 2009. Anna Iwarsson leder en mångfacetterad och stor verksamhet. Hon får stipendiet för sitt unika sätt att leda funktionärer och anställda med personligt engagemang, entusiasm och tydlighet.

- Eftersom jag vet hur viktigt det är med ett gott ledarskap inom ideella föreningar så är det extra kul att jag får det här ledarstipendiet, säger Anna Iwarsson. Det viktigaste i mitt ledarskap är att visa vad jag vill och menar i handling, och inte bara i ord.

Friskis&Svettis startades 1978 i Stockholm. Idag är det en av Sveriges största folkrörelser, som räknar med att antalet medlemmar kommer att uppgå till en halv miljon under 2009. För mer information och pressbilder från Friskis&Svettis: www.friskissvettis.se.

Arbetsgivaralliansens stipendium delas varje år ut till en kvinna i ledande ställning. Hon ska vara en god förebild som ledare och verka för den ideella sektorn. Anna Iwarsson blir vår femtonde ledarstipendiat. Hon medverkar vid Arbetsgivaralliansens seminarium i Almedalen 2009. Seminariet handlar om den frivilliga kraftens betydelse - och problem i relation till anställda. Anna Iwarsson beskriver Friskis&Svettis syn på de frivilliga och hur man arbetar med de frivilliga insatserna. Övriga medverkande är Sven Lindvall, chefsjurist Arbetsgivaralliansen, och Eva Nordmark, ordförande i SKTF. Moderator är Sören Juvas, förbundsordförande i RFSL.
Välkomna till Hästgatan 1 vid Donners plats i Visby kl. 14.15 måndagen den 29 juni!

Förbundsdirektör Kenth Nauclér, Arbetsgivaralliansen, tel. 070-543 10 99