Arbetsplatsmiljö AB - Arbetsplatsmiljö

Arbetsplatsmiljö - Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se

Arbetsplatsmiljö - Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se som kommer att bidra med sin kunskap och kompetens inom projektledning mot interiöra arbetsplatsförändringar med fokus på återbruk.

"Att vara en del av arbetsplatsenifokus.se är strategiskt viktigt för oss. Dels för att synas på en plattform med samlad kunskap där vi kan dra nytta av all kompetens som kompletterar vårt erbjudande, samtidigt som det ger oss en möjlighet att dela med oss av vår kunskap och våra erfarenheter" säger Mikael Sandqvist en av grundarna till Arbetsplatsmiljö AB

Mikael berättar att Arbetsplatsmiljö är ett opartisk projektledningsföretag som med återbruk, hållbarhet och människan i fokus vill effektivisera och optimera kunders arbetsplatsmiljö vid flytt, renovering eller konsolidering.

Förenklat skulle man kunna kalla oss rådgivare inom arbetsplatsförändringar, interiört, säger Mikael.

Arbetsplatsmiljö startades dels för att de tyckte att branschen saknade ett opartisk projektledarstöd för kunden, men också för de upplevde att de inte kunde fortsätta på den väg som inredningsbranschen idag till stora delar driver, att producera nya möbler. Möbler som efter några år slängs för att de blivit omoderna, slitna eller bara för att man fått ändrade behov i verksamheten.

När det kommer till att arbeta med återbrukad och hållbar inredning så tycker de att branschen har en bit kvar. Mikael menar att de allra flesta tycker att återbruk är en viktig fråga men tyvärr så har det inte riktigt lyft än. Det handlar inte om att återbruk inte är intressant, utan att det som företag är en mer komplicerad process att hantera än att köpa nytt. Det är här vi vill ta position för att bidra med vår kunskap och visa på att det inte är komplicerat när man som företag får rätt stöttning, säger Mikael.

Kunskapen hos Arbetsplatsmiljö är byggd på drygt 10 års erfarenhet av inredningsbranschen med flera inriktningar och kompetenser. Erfarenhet finns bland annat inom konceptinredning och konceptutveckling, kontorsinredning, akustik och ljudmiljö för kontor, arbetsmiljö med fokus på medarbetarens välmående.

Mikael berättar att de under årens lopp har byggt ett stort nätverk med leverantörer och samarbetspartners och på så sätt kan de erbjuda kunden en trygg helhetslösning i deras förändringsresa, interiört.

De samordnar alla underentreprenörer, allt från ex. snickeri, tapetserare, arkitekt och design, lackerare, arbetsmiljöingenjörer till frakt och montering.

De menar att förändringar ska inte vara svårt, vare sig för medarbetaren eller verksamheten. Tvärtom att det skall vara utvecklande och roligt. Det är därför vi finns, för att hjälpa kunden från idé till verklighet. Medan kunden fokusera på sin verksamhet, så tar vi in precis de samarbetspartners och entreprenörer som passar bäst. Vi stannar kvar som projektledare, och håller i hela processen, avslutar Mikael. Han kan inte låta bli att tillägga:

Återbruk och hållbarhet är för oss inte ett alternativ…, det är en självklarhet.