gr8 meetings/ Micke Darmell- grundare, föreläsare och författare.

gr8 meetings - Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se inom möteskultur

gr8 meetings är ett av företagen som arbetar med möteskultur samt en "sund digital arbetsmiljö" och som kommer att bidra med sin kunskap och sin kompetens på arbetsplatsenifokus.se.

"Vi gillar tanken på att samla leverantörer på samma plats så att det blir lättare för kunderna som vill förbättra att hitta rätt. Det känns också viktigt att kunna bjuda på vår kompetens så att fler får en bättre arbetsplats "säger Micke föreläsare och författare.

gr8 meetings grundades för 12 år sedan av Micke Darmell när han såg hur värdeskapande möten skapade utveckling av människor och organisationer. Micke utbildar, guidar samt inspirerar genom föreläsningar till bättre möten i organisationer och mellan människor.

Micke har varit mötesproducent, konferencier och moderator på stora möten runt om i Sverige och utomlands. Micke var en av de första som började föreläsa om den del av digitaliseringen som ineffektiviserar och stressar oss. Micke föreläser i ämnen som- den ständiga uppkopplingen, mer effektiva möten, härvaro, digital stress och möteskultur. På senare år tog han med Heléne Arvidsson då han såg att deras ämnen gifte sig ordentligt.

Hon arbetade de sista 17 åren inom mötesindustrin som VD där hon aktivt använde mötet som ett strategiskt verktyg för att nå företagets mål & vision. Hon föreläser, är processledare och rådgivare som hjälper ledare och företag att bli framgångsrika genom att förbättra möteskulturen. De har hjälpt hundratals företag och organisationer genom utbildningar, processledning och föreläsningar.

Micke berättar att möten som ger lust, mening och delaktighet, där vill alla vara med. När deltagare vet varför de finns med på mötet och vet vad de kan bidra med skapas en helt annan dynamik. Duktiga mötesledare gör så att alla känner sig delaktiga och låter mötet ha ett tydligt syfte samt mål. En sådan ledare ser också till att de själva och deltagarna efterlever det som beslutas. Han menar att det är just är den typen av möten som de hjälper företagen att skapa.

"Vi bidrar till effektiva möten och en sund digital arbetsmiljö samt privatliv", säger Micke Darmell

Han menar på att en hållbar och medveten möteskultur hjälper organisationer att nå sina mål och strategier mycket snabbare. Naturligtvis handlar det inte bara om hur man kommunicerar på möten utan också om alla digitala kommunikationsplattformar. Han säger att de digitala plattformarna drar människors fulla uppmärksamhet precis hela tiden och till slut blir det för mycket. Han hävdar starkt att det ger en motsatt effekt och det som var tänkt att vara effektivt blir ineffektivt.

Att hantera digital stress hanterar man genom att skapa en sund digital arbetsmiljö som förbättrar relationer på jobbet och hemma. De erbjuder kunskap och verktyg för detta. Micke menar att man behöver fundera över det uppkopplade samhällets konsekvenser, både på individ- och organisationsnivå, för att ta del av alla fördelar det medför men samtidigt undvika de negativa verkningarna.

Heléne säger att möteskultur bör vara en ledningsstrategisk fråga. Hon menar att vi lever i en tid där allt går snabbare och informationsflödet ökar för varje dag. Då är en bra möteskultur nödvändig för att kunna leda alla mot samma mål och där alla har samma värderingar och delar en gemensam spelplan.

Micke tillägger att bra interna möten är ett effektivt verktyg till att öka konkurrenskraften och få engagerade samt aktiva medarbetare. Han menar att deras uppgift är att få organisationer att bli mer effektiva, engagerade och med ökad handlingskraft växa.

Micke och Heléne gillar tanken på att samla många kompetenta leverantörer så att det blir lättare för kunderna som vill förbättra att hitta rätt. De säger att det känns viktigt att kunna bjuda på deras kompetens så att fler får en bättre arbetsplats med bättre möte.

arbetsplatsenifokus.se känns kunniga, seriösa och trevliga. Det känns att ni har en stark mission", avslutar Heléne Arvidsson, VD strategisk rådgivare inom ledarskap och möteskultur.

Referenser gr8meetings: SvenskaMöten, Polisförbundet, Länsstyrelsen,Finansförbundet, Vasakronan, Lärarförbundet, Statliga myndigheter, Riksbanken, Unionen, Ikea, Scandic, Chefsnätverket Close, Oriflame m.fl