Kaffekompaniet- Hemrosteri, kaffe och Kaffeautomater med allt vad det innebär för en arbetsplats.

Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se - kaffekompaniet

kaffekompaniet- är ett av kaffeleverantörerna som kommer att hitta på arbetsplatsenifokus.se.

Kaffe är en viktig del av kontoret och vi vill bidra med vår kunskap, säger Anders Sjögren VD för Kaffekompaniet.

Kaffekompaniet är en rikstäckande aktör med lokalkontor på många orter i Sverige. De centrala funktionerna finns i Göteborg och de är idag en del av ett gediget Belgiskt kafferosteri vid namn Miko Coffee som startade 1801. Kaffekompaniet och moderbolaget MIKO har ett centralt beläget större rosteri i Turnhout i nordöstra Belgien där de tillverkar de större volymerna av kvalitetskaffe under noggrann kontroll och precision.

Kaffekompaniet är ett rosteri med specialitet ”bättre kaffe på jobbet”, säger Anders Sjögren och han  berättar att de älskar att "Tala Om Gott Kaffe".

Kaffekompaniets vision ärvi gör de bra arbetsplatserna bättre genom godare kaffe” . Denna vision ledde till att de såg det som självklart att rosta det kaffe de själva säljer. Anders berättar att det var viktigt för dem att trygga slutprodukten samt kunna utveckla och förse marknaden med det kaffe som verkligen efterfrågades.

För att tillfredsställa marknadens behov av specialkaffe samt mer nischat kaffe har Kaffekompaniet  byggt ett specialkafferosteri under våren 2019 i Göteborg. Deras hemmarosteri verkar också som kaffelab och studio. Det är viktigt att kunna erbjuda kunderna koppning, tester och diskussioner kring kaffe, säger Anders.

Kaffekompaniet hyr också ut och säljer kaffe- & vattenautomater samt bryggare utöver att levererar kaffe. Inför en omgörning av ett kontor är det extremt viktigt att ta hänsyn till många faktorer när det gäller installation av automater. Genom att vi kommer in i ett tidigare skede kan vi bidra med vår kompetens om vad man behöver tänka innan man ritar in vad kaffeautomaten skall stå. Det eliminerar kostnader. Det är en hel del att tänka på och kunskapen behöver bli högre därute, säger Anders Sjögren, VD Kaffekompaniet.

Deras medarbetare är deras styrka då de alltid gör det lilla extra för att arbetsplatser skall längta efter deras kaffe och för att arbetsplatserna skall känna att de får högsta service och leveranssäkerhet.

Ett viktigt ställningstagande för Kaffekompaniet var att aktivt arbeta med miljö och CSR. Moderbolaget kafferosteriet MIKO har BRC certifiering. Kaffekompaniet arbetar aktivt med klimatkompensering via deras Fairtradekoncept PURO. En del av dessa intäkterna går till att plantera regnskog i kaffeproducerande länder.

Kaffe inkluderat bryggare och automater är en viktig central del i dagens moderna kontor. Kaffe med allt vad det innebär tar större plats än någonsin, säger Anders

Om varför Kaffekompaniet vill vara med på arbetsplatsenifokus.se?

Kaffe är en viktig del av kontoret och vi vill bidra med vår kunskap, säger Anders Sjögren VD för Kaffekompaniet.